Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juni 2013

Av Lisa - 11 juni 2013 22:58

 

Vi tog som sagt en kvällstur till havet med familjen Kellander.

Till avkrokarnas avkrok ute i matvik, å trots vägbeskrivning körde vi såklart fel.

Om det finns en motsvarighet till dyslexi, som gäller hurvida man kan följa just en vägbeskrivning så lider jag alla gånger av det.

Jag kör för katten fel med gps också så.

I vilket fall.

Dit kom vi.

Utan badkläder?!

Hur tänkte jag där?

Jag hade lätt kunnat bada å Viggo med.

Vågade dock inte släppa ner den stackaren där ensam i vattnet, eftersom vi inte varit där innan, så det fick bli utan bad den här gången.

Trevligt hade vi i allafall, trots att det inte alls var så avskilt som det slingrande vägen antydde utan till å med kö på grillplatsen just i dag. :P


I morron då.

Personalmöte på jobb, eller ja, med jobb, vid Långasjön tydligen.

Jag packar badkläder å tänker att om vi kan spela minigolf på arbetstid, då måste man väl kunna ta ett snabbdopp i allafall? :D

Barnen ska inte lämnas förrän elva, så vi ska ha en chill morron, vilket bara tanken på känns ljuvligt.

Ingen klocka som ringer.

Ingen digital åtminstone, det är ju synd å kolla våra pojkar för sjusovare, men ändå. :)

Vi hinner umgås en stund på förmiddagen i allafall.

På eftermiddagen hämtar mormor dem på förskolan å sen skulle det badas. :D

Har de inte det bra så säg? :P


Nu blir det den sedvanliga insektsjakten, sen ska jag sova gott. :D

Kram på er så hörs vi i morron. :)


Av Lisa - 11 juni 2013 21:42

 

Å underbara kvällsdoft! <3

Är så lycklig över att ha en riktigt jasminbuske i min trädgård! :D

Av Lisa - 11 juni 2013 20:02

Två pojkar som lyckats fjäska sej till en kvällsfilm även fast klockan är förbi läggdags.
Ibland får man rucka på principerna! :)

Av Lisa - 11 juni 2013 17:42

Vid havet!
Underbart! :)

Av Lisa - 11 juni 2013 15:52

Nertrappningen inför semestern har börjat. :)

Eftersom det bara är minimal finputs kvar kostade jag på mej både att hämta hem barnen å korta ner deras dagis-dag i morron å på fredag. :)


Viggo leker med kompis även i dag, Leo grejar på sitt rum å i köket står picknick-korgen å väntar. :)

Jag å barnen har ju sovmorron i morron så vi kostar på oss en senare kväll å ska grilla vad havet med familjen Kellander i kväll. :D


På tal om havet så har jag fortfarande inte badat.

Jag som brukar va först ut varje år.

Visst, jag har haft minimal med tid under dessa varma dagar,

men sanningen å säg så drar jag mej från hela visa-mej-badkläder-momentet. :(

Det har aldrig nånsin hindrat mej förr..?

Jag skäms både över hur jag ser ur å över att jag inte vill till stranden.

Anyway. Jag har faktiskt gått ner 1,5 kilo sen jag slutade överäta. Ett steg i rätt rikning i allafall..

 


Nu ska jag packa myggtäta kläder å leta fram en duglig kylväska(är rädd att de är mer än lovligt skabbig. :() å gör oss redo för utfärd. :D

Som sagt, snart är det semester, å jag längtar i hjäl mej. :)





Av Lisa - 11 juni 2013 15:00

Fick baklust.
För första gången på evigheter.
Lika bra å passa på! :)

Av Lisa - 11 juni 2013 13:01

 



Mina gruppkompisar har lämnat mej å arbetet är inskickat.

Såååå gott! :)

Å snabbt gick det också.

Ska duka undan lite disk här sen är det jag som hämtar hem mina barn betydligt tidigare än jag först trott. :D

Underbart sähär efter mastiga jobbadagar. :)





Av Lisa - 11 juni 2013 12:55

Som ni vet har vi köpt en ny säng.

En hög rackare som tarvar vägghängda eller ruggigt höga nattduksbord.

Det verkar dock lögn å omöjligt att hitta några som passar.

Har letat på nätet å i Bromölla möbelaffär hittills men ännu inte funnit vad jag vill ha.

I just bromölla var utbudet skralt, å kundservicen lika minimal...

Där fanns ett som jag gillade modellen på, men det fanns vad vi själva kunde gissa på, bara i ek å jag vill ha vita.


Min vän tillika inrednings-guru Nina hade den bästa idéen hittills, att sätta två hyllplan på var sida sängen med en korg i stället för låda på den understa av dem.

Ska leta lite till, då Martin inte verkade helt såld på hyllplansidéen, men annars får det nog bli lösningen även här. :D

Att just nattduksborden kunde vålla sånna bekymmer trodde jag inte. :P



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards