Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juni 2013

Av Lisa - 11 juni 2013 06:42

Sitter i den gamla vanliga morron-fåtöljen med min kaffekopp å lyssnar på barnen som leker att Viggos säng är "mjuklandet" å där bor det hundar å katter som spelar fotboll. :)
Som sagt, det är synd att anklaga dem för att inte va morgonpigga! :P

Eftersom jag bara ska fram å tillbaka så ska vi köra i dag, så de hinner leka i tio minuter till! :)

Jag ska plugga som ni vet, å jag hoppas verkligen motivationen infinner sej. Det verkar dock som hjärnan redan tagit sommarlov.
Bara vi blir klara är jag nöjd. Ett VG(högsta betyget alltså. :P) på sista kursen hade sett fint ut tillsammans med de övriga betygen, men det får bli som det blir nu! :)

Ha en bra tisdag i värmen! :)

Av Lisa - 10 juni 2013 22:10

Nu är jag trött kan jag meddela.

Helt slut faktiskt.

Ska passa på å lägga mej innan det hela övergår i övertrötthet å funderingar.

Eftermiddagen i dag var supermysig, Viggo lekte med sin lilla kompis å Leo drällde runt på sitt vis.

Barnen var supertrötta å Leo somnade i vår säng framför kvällsfilmen.   

När Viggo med skulle sova körde jag till Ica å inhandlade basvaror(för en gigantisk vattenmelon å färska kryddor är just det. Basvaror alltså. :P) å sen gick jag ut en stund å pratade med Lotta innan det var duchsdags. :D

 

I morron ska jag inte jobba. Men väl skriva arbete hela dagen.

Ska lämna barnen på förskolan å sen hem å möta upp mina studiekamrater hemma hos oss.

Slänger i hop ett bakpulverbröd å bjuder dem på å hoppas vi ska få i hop allt med arbetet å redovisningen vi sen ska göra på det hela.

Barnen har tid till fyra, men jag hoppas innerligt att vi är färdiga långt innan dess så jag kan hämta hem dem å mysa!

Jag behöver det känner jag, tid med barnen.

För även fast jag tyckte jag knappt hann träffa dem under LIA:n så var den tid vi hade i hop då mer värdefull å givande.

Kanske man skulle önska sej ett jobb med regelbudna arbetstider ändå..?

 

Nu ska jag i vilket fall som helst bädda ner mej å som alltid hoppas på ett insektsfritt sovrum å en god natts sömn! :D

 

Kram på er, vi ses i morron! :)

Av Lisa - 10 juni 2013 21:55

 

Jajjamensan.

Receptet på den utlovade, mycket lyckade såsen kommer här. :D


Mixa 2 dl creme fraiche tillsammans med färsk persilja, ca 1 msk vitvinsvinäger, salt å peppar tills det fått en rinnande konsistens.

Krydda med torkad dragon. :D


Mums till grillad kyckling å säkerligen kött också. :)

Av Lisa - 10 juni 2013 20:01

Så ska jag bara packa in allt med! :)

Av Lisa - 10 juni 2013 15:14

 

Två små vänner på hemväg.   


Viggo tog med sej en kompis helt spontant från förskolan.

Eftersom vi cyklade i morse blev det en promenad hem, nått som de stora grabbarna klarade med bravur. :)

De höll varandras händer å lekte hela vägen hem. :D

Nu leker de för glatta livet å det är så kul å lyssna på dem. :)


Jag är förvånadsvärt pigg än så länge faktiskt.

Fjärde dagen jobbdagen i streck å allt. :D(jag veeet, det har var å varannan människa, men ändå. :P)

Är faktiskt så pass pigg att jag planerar att testa en helt ny fiskrätt á la Jamie Oliver.(älska!)

Kan hända att det blir hollandaisesås till, det verkar nämligen va mitt senaste crawing. :P

 

Ska i väg å handla under kvällen med är tanken, här är helt slut på krossade tomater(livsviktigt! :P) å så behöver jag hasselnötter å fil till brödet jag ska bjuda mina klasskompisar på i morron när vi ska ägna dagen åt vårt sista arbete på hela utbildningen. :D

Tänk att det är examen om bara två veckor, å tänk att jag klarade det här?! :D

 

Nu ska jag ut i trädgården en stund efter att, borsett från lunch-promenden med Nina(i rask takt iklädda rosa foppor. :P) ha varit inne hela arbetsdagen lång!

Jag bheöver allt lite mer frisk luft känner jag. :D

 

Vi hörs senare.

Då blir det recept på en supergod sås, å säkerligen en hel massa annat dravvel. :P

Om det nu inte blir så att jag fastnar i Bon Temps innan dess vill säga. :P

 

Av Lisa - 10 juni 2013 07:15

I dag hade jag lätt kunnat komma försent både till jobb å dagis.
Glömde min mobil inne, hämtade den å utlöste larmet en sväng.
När jag låste dörren hörde jag hur det frustade inne i häcken.
Nyfiket kollade vi in å fick till min stora glädje se inte mindre än två stycken igelkottar! :)
Det kan va något av det sötaste jag vet å jag kunde stått där än å tittat. ;)
Nu är jag ju dock vuxen å har ett jobb jag måste gå till så kottarna hade tur å lämnades i fred. :)

Vi cyklade snabbt till dagis å kom i tid så jag är redan på jobbet å ska byta om, lite lyckligare än vanligt efter morgonens naturupplevelse! :)

Av Lisa - 10 juni 2013 06:32

Tänk om man vore så pigg på morgnarna? :)
Känner mej mest lite avtrubbad i dag faktiskt.
Hej hej fjärde jobbdagen! :)

Upp på cyklarna å i väg! :)

Av Lisa - 9 juni 2013 22:20

Nya rullgardinen på plats! :)

Första veckan på nya jobbet är slut.
Tycker jag har klarat mej ganska bra ändå.
Blir mer å mer van å försöker hitta min plats så gott det går.

Några nattduksbord har vi ännu inte funnit men Mairo gav som synes utdelning. :)

Kvällen bjöd på två avsnitt av True blood å strax väntar sängen igen.

I morron är det mer jobb som gäller å försök till förberedelser inför tisdagens plugg.

Hoppas ni haft en bra helg!
Kram å hej!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards