Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juni 2013

Av Lisa - 9 juni 2013 20:35

Övernaturliga väsen å utspårade intriger alltså.
Det finns ingen bättre avkoppling! :)

Av Lisa - 9 juni 2013 17:53

Det blev ett par stycken tillbehör kan man säga. :P
Det märks lite att jag inte lagade mat i går å tar igen det i dag! :P

Av Lisa - 9 juni 2013 13:48

Martin å Leo har plockat upp mej direkt efter jobbet å nu är vi på väg till Bromölla.
Ska till Mario å spana rullgardiner å till möbelaffären å leta nattduksbord! :)
Viggo är hos en kompis å leker i stället han. :)

Vore himla skönt om jag kunde sagt att det var ledighet som väntade nu efter jobbhelgen, men så är det ju tyvärr inte.
Men jag ska ta vara på det som är kvar av denna dagen i allafall. :)
Shoppa lite å laga lite god mat, å leka med grabbarna. <3

Av Lisa - 9 juni 2013 07:07

I dag är jag trött.
Sov som en stock när klockan ringde.
Det var inte mycket å be för, bara upp å i väg! :)

Jobb till två i dag, sen blir det familjehäng tänker jag! :)
Kanske en lite tur nånstans om vi orkar! :)

Kram på er! :)

Av Lisa - 8 juni 2013 21:51


Underbara hav!

Barnen badade i Långasjön i går, å ingen är mer avundsjuk än jag.

Jag vill med bada!

Längtar till semestern...

Jag behöver mer tid. Typ nu! :)

Är hemkommen från jobbet, duschas å klar å ska snart gå å lägga mej i vår ljuvliga säng.

För det är var den är, ljuvlig å jag sover som en prinsessa. :D

Det enda ingen riktigt vant sej vid är höjden, den är så hög att jag kan sitta på sängkanten å dingla med benen å barnen måste klättra upp. :D

En vanesak helt klart, å det gör den inte sämre alls. :D

Lite trixigt blir det med nattduksborden, måste hitta snygga vägghängda snarast, men har verkligen noll å ingen tid att köra runt till möbelaffärer(har inte hittat på nätet, nån som vet var kanske?) just nu.

Det får helt enkelt duga med badrumspallen på Martins sida(så vår EXTREMT livsviktiga klockas laser display når taket. :D) å mobilen(min väckaklocka då..) i sängen. :D

 

Jobb i morron igen då å i natt ska jag banne mej inte ha några insekter i sovrummet, om jag så ska somna med en flaska radar i handen i stället för flugsmällan. :P

 

Natti natti på er mina vänner. :D

Jobb · Lisa · Vardag
Av Lisa - 8 juni 2013 12:56

Är hemma från jobbet på "håltimme", ska tillbaka igen vid fyra men innan dess får jag en liten stund med grabbarna.

De är förvisso inte hemma just nu, Viggo har varit på kalas å de andra två ska hämta upp honom å sen köra å köpa golvlister.

Lagom roande kan tyckas, men Leo bara skulle följa med. :)


Slutade tolv men har redan hunnit äta lunch å dona lite i trädgården, det är en klar fördel med att ha jobbet så nära. :)

Ska strax bege mej ut igen å plantera lite nya rädisor å försöka rädda de spetsparika-plantor som ännu inte fått större krukor. :)

Men först ska jag nog passa på att avnjuta en stund av tysnad i sängen faktiskt.

Är ganska trött, var uppe å jagade ett satans myggskrälle till midnatt, somnade med flugsmällan i handen, men ändå lyckades jag aldrig utrota fanskapet, som drog i gång sitt surrande i gryningen igen!

Flugor å mygg alltså, de kunde jag ju varit utan. :P

Anyway.

Hoppas ni har det bra därute bakom era skärmar/telefoner. :)

Hörs i kväll.

Kram å hej!

Av Lisa - 8 juni 2013 06:37

Sådär ja.
Dags å jobba sin första helg på två månader då.
Det är inget jag brukar ha problem med, fast jag kan erkänna att jag gärna legat kvar i sängen. :)
Inte för att jag hade fått sova precis, barnen vaknade till å med innan min klocka ringde. :)

Det verkar bli en fin dag i dag med, å strax bär det av för att avklara de första 5 timmarna på dagens arbetspass! ;)

Ha en bra dag! ;)

Av Lisa - 7 juni 2013 22:44

Jahapp.

Ingen make i sikte å dags att lägga sej.

Jag är verkligen inte van vid att Martin är ute å svirar å känner mej allt lite tveksam på hurvida jag kommer kunna somna.

Ångrar djupt att jag inte lät Viggo somna i vår säng i kväll...


Så vad hittar man på annars när man är festival-änka?

Läser recept, surfar å tar ett kvällssnack med grannen. :)

Barnen sover så lugnt å gott efter en dag full med lek, å det värker allt lite hjärtat vid tanken på att jag kommer ha noll å ingen tid tillsammans med dem förrän det är dags för semester(8 jobbpass å 4 skoldagar å 3 ynka lediga dagar innan semestern, som börjar om 16 dagar)

 

Lika bra att sminka av sej, skicka ett avstämnings sms till Martin, skriva en lapp till honom om morrondagen(han har stressat i dag, å har säkerligen noll koll på att Viggo ska på maskerad å vara utklädd till batman å ha med sej det jag införskaffat som paket. :P) å krypa ner.

Har 10 timmars jobb att avverka under morrondagen, å då känns det som en klar fördel i fall man fått lite sömn i allafall.

Håller tummarna för en fluglös natt, å att jag kanske, kanske har vant mej vid de numera vita sovrusväggarn å inte blir bländad när solen går upp vid fyratiden... :)

 

Kram å gonatt på er! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards