Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 2 juli 2013

Av Lisa - 2 juli 2013 20:26

Ja herregud.

Var ska jag börja?

Från allra första början antar jag, håll i er, för det kan bli långt. :)

Nina föreslog redan förra veckan en utflykt som i dag, till ett naturreservat en bit utanför Kristianstad(lite mer än 3 mil utanför, för att va mer exakt... :P).

Sagt å gjort, vid tio i morse hämtade jag å mina grabbar upp Nina å Noah å efter ett anigens komiskt stopp på Volvo(för å tanka såklart, å jag glömde vilken sida tanklocket satt på å fick flumma runt å byta pump, två gånger! :P) å ett varv på Coop var vi i väg. :)

Med hjälp av mobil-gps å kartor på hitta, kom vi efter att ha varit vilse på en oanvändbar väg å vänt långt in i skogen fram till en parkering.

I samma sekund som vi stannade bilen öppnade sej himlen.

Medan regnet öste ner smällde vi i oss ett paket ballerina å lite kaffe.

Å innan det slutat regna var både jag å Leo tvugna att panik-kissa, utan paraply eller regnkläder. :)

 

När regnet väl lättade(för vi gav aldrig upp hoppet!) begav vi oss, med Leo's vagn, kylväskor å en massa annan packning, ut på en vandring.

Å viken vandring sen.

Tror vi fick i hop minst 4 km upp å ner en dal, mycket å titta på, men ingen plats att grilla på. :)

Vi trodde dessutom att vi skulle komma runt på den uppmärkta banan, men när vi gått, å gått å gått lite till tog stig slut, i djupaste dalen, å det var bara att vända å traska tillbaka samma väg som vi kom.

Jag måste säga att jag är väldigt imponerad. Av oss allihopa.

En treåring, två femåringar, en tjugoplussare i blöta tygskor, en trettioplussare som inte ätit frukost, å inte en enda som gnällde! :D

 

På tillbaka vägen lyckades vi, efter vissa tips från en äldre dam, skrapa i hop en hel keps med årets första kantareller. :D

Kepsen, var för övrigt Viggo's idé, så fort vi spottat den första lilla svampen uppmanade han sin bror att offra sin huvudbonad till plockningen. :)

 

Väl tillbaka vid bilen, efter närmare två timmars promenad med blöta fötter, var vi ivriga att tända vår engångsgrill.

Det lyckades vi dock inte alls särskilt bra med, så vi slängde till barnen ännu fler kex å gasade in till Kristianstads McDonalds för att utfodra hela skaran, å då framför allt den mamma som glömt äta frukost. :)

 

Innan vi körde hem på riktigt var vi inne i den stora godisaffären mitt i mtt MC, där mina barn var på A-L-L-T!

 

Det låter som värsta kaosen, å det var det verkligen, ösregn, kuperad terräng å betydligt mer promenerande än vad som var tänkt, men herrans kul hade vi.

Både jag å kidsen. :D


Tack för i dag, Nina å Noah! :D

 

Fem i fem parkerade vi hemma på gårdsplanen, å det var sannerligen i sista minuten eftersom Susanne skulle komma å fira Martins stora dag lite i efterhand, å vi hade bestämt klockan fem.

Det löste sej, å vår gäst blev bjuden på nygrillad korv å Almondy-tårta. :D

Jag tyckte det passade ganska bra trots enkelheten, då Susanne med bidragit till just Martins nya grill. :)

Även jag blev lite firad. :)

Tack! :)

 

Ska snart hoppa in i duchen, å om jag ska va helt ärlig fryser jag faktiskt fortfarande om fötterna. :D 

 

I morron ska grabbarna grus klippas på förmiddagen å sen såg vädret ganska lovande ut(på M's väder app åtminstone. :)) så jag hoppas som alla andra dagar på en tur till stranden. Å helst då till havet. :D

Framåt kvällningen är tanken att jag å några av vinlotteritjejerna ska in till stan å äta å dricka lite gott. :D

 

Hoppas ni haft en bra dag. :D

Kram å hej på er!

 

 

Av Lisa - 2 juli 2013 17:37

Skogen gav utdelning. :)

Av Lisa - 2 juli 2013 12:22

Köra, köra, köra.
Å sen äntligen framme.
Inregnade i en bil.
Ett paket ballerina senare.
Snart kanske det ljusnar..?
:)

Av Lisa - 2 juli 2013 09:12

 

Jordgubbar å mjölk till frukost.

Det närmaste sommaren man kommer just nu..

 

Natten som gick var katastrof.

Somnade med en blixtrande huvudvärk(som var kvar när jag vaknade... :() å har drömt sånnadär extrema mardrömmar som fortfarande känns av som ångest å tryck över bröstet.

Huuuuu. :(

Måtte det aldrig bli sanning å måtte det släppa snart!

 

Dagen i dag ska spenderas på vift tillsammans med Noah å Nina.

Vi ska till nått naturområde som jag inte minns namnet på i närheten av Kristianstad.

Kan sluta precis hur som helst, med tanke på hur svårt jag har å hitta även till ställen jag varit på innan å vet namnet på. :D

Just nu tittar solen fram å det får bli linser å solglasögon i säkerhet skulle, för jag är ganska säker på att det är kisande som gav mej gårdagens huvudvärk.

 

Nu ska vi bosta tänder å försöka hitta kläder som funkar till vädret... :)

 

Vi hörs senare!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards