Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 27 juli 2013

Av Lisa - 27 juli 2013 21:59

Har man lovat sitt barn hemmbakade ostfrallor till frukost så har man... :)

Av Lisa - 27 juli 2013 21:21

 

Det här en glutenfri variant på förrförra sommarens favoriter: tunnbrödsrullar på grillen.


Koka potatis(6-7 stycken till tre små folié-formar) i ca 15 minuter, de ska fortfarande va lite hårda.

Låt dem svalna å riv sedan potatisen i en bunke, blanda ner ca 1½ dl riven västerbottenost, 1 rågad näve ruccola å ca 100 gram philadelphiaost, salta å peppra å fördela röran i foliéformar(1 stor eller 3 mindre).

Ställ formarna på grillen tills osten smält å allt blivit genomvarmt.

Servera till grillat kött eller kyckling.

(i dag blev det helgrillad fläskfilé å rödvinsås som sällskapade med gratängen, passade fint.. :))

Av Lisa - 27 juli 2013 20:56

   

Hittade bodymist på Lyko.se

Från Victoria Secret i en massa lockande dofter. :D



Jag vet inte vad som hände med denna dagen.

Det har mest varit gnäll å bråk å tjat. Är så trött på att höra min egen gnälliga röst nu. :(

Å så blev det ju kvavt.

Klibbigt så till den milda grad att jag slängde mej i barnens pool i ren desperation för att få svalka framåt eftermiddagen trots att jag å barnen faktiskt tog oss ett sjö-dopp i förmiddags också.

Jag är inte skapt för värme, jag pallar det liksom inte å blir extremt mottaglig för allt å har noll tålamod.

Jag vet att även jag tjatat efter sommaren, men jag överlever den bäst när jag befinner mej i svlat vatten. :)


Martin har ju då satt altan-taket färdigt. Det tog hela dagen, men nu kan vi stryka det från att-göra-på-semestern-listan. :D

Bara lite målning å lite fönsterfix till sen är hela listan slut. Antagligen lagom till att semestern är detsamma... :D


Har förstått att havet börjat blomma. :(

Typiskt.

Får fortsätta bada i sjöarna verkar det som...


Det är vad vi siktar på redan i morron faktiskt.

En lugn dag tillsammans med hela familjen som förhoppningsvis innehåller bad, åtminstone om det ska fortsätta vara så varmt...


Mycket vettigare än så blir det inte från mitt håll i dag, förrutom ett recepet på ytterligare ett mycket bra grill-tillbehör. :)


Kram på er. :D

Av Lisa - 27 juli 2013 17:06

Det måste ju va det bästa av två världar?
:)

Av Lisa - 27 juli 2013 14:17

Hade jag tankat bilen full å lastat in familjen för å köra till skogen igen...

 

 

 

Jag har inte fått nog än. På långa vägar...

Det är verkligen mitt paradis på jorden.

 

Av Lisa - 27 juli 2013 13:16

 

Min senaste crawing är inget i matväg utan jag knarkar just nu ansiktsvatten i sprayform från BodyShop.

Magiskt skönt när man är trött, varm eller bara behöver nått uppfrächande. :)

Love it! :)


Nån som vet om det finns nått liknande för övriga kroppen, alltså spray som inte behöver smörjas ut men ändå fyller en fuktgivande funktion? :)

Av Lisa - 27 juli 2013 10:01

 

         

 

Viggo i "jobbarkläder".

Arbetarbyxor å så tröja å scarfs från Bus och rackartyg

(som har fin, fin rea(30-50%) på bla. tröjan Viggo har å en massa annat fint. Rabattkoden: sommarrea ger ytterligare 20% på allt. :))


Första bilden symboliserar ganska bra hur det funkar här i dag. :)

Kommer absolut ingenstans med nått, frukostdisk, tvätt å lakanbyten tar en hel evighet med en pojke som frågar vad klockan är stup i ett, en annan pojke som klottrar ner hela sej med tusch, en spargris som går i kras,en leksugen kattunge å rovfåglar som cirkulerar över trädgården. :P


Martin är i full gång med att montera(eller vad man kallar det) altantak tillsammans med sin far å jag tänkte att jag å barnen först ska röjja lite(har galet många projket å ta tag i) å sen köra till havet å bada! :)

Jag är så trött på långasjön nu å havet måste ju bara fått upp lite högre temp nu...? :)

(inte för att jag bryr mej, 18 grader funkar fint, men övrig familj gör... :P)

 

På tal om idéer å projekt är jag galet sugen på å ringa banken å be om lån till ett nytt kök.

Är så sabla lack på vårt slitna kök utan några som helst ytor att husera på...

Drömma kan man ju... :P

Jag får nöja mej med att såga ner vinbärsbuskar å städa undan Ficherprice-grejer i stället. :)

 

 

Nu ska jag ta hand om mina kids innan de sinkar sönder takmonteringen. :)

Vi hörs senare. :)





Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards