Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2013

Konsten att ha tråkigt.

Av Lisa - 8 augusti 2013 11:30

Gah.

Vi har en såndär dag ni vet, när allt mest känns drygt å tråkigt å man aldrig kommer till skott.


Kan efter förmiddagen konstatera att jag har en femåring som nästintill oförmögen att ha tråkigt eller göra något ensam.

Två minuter går det på sin höjd innan han strå jämte å tjatar efter sällskap eller retar å terrar sin bror brist på annat.

Jag känner igen det väl, å tror det är en kvalificerad gissning att mena att Viggo är en kopia av mej som fem år.

Å inte har det gått över heller förresten, även om jag kan uppskatta att vara ensam nu som vuxen så kan jag inte påstå att mitt behov av det inte är särskilt stort.

Dessutom har vi nog servat hans behov önskemål om leksällskap ganska rejält genom åren, dels när han var ensamt barn å sen när vi var hemma med Leo å har väl kanske inte fått chansen att lära sej hantera det där med att ha tråkigt...


Leo däremot är det helt annat med, ända sedan han var bebis har han kunnat å trivts med att leka själv.

Även där har väl hans uppfostran å det faktum att han föddes som nummer två ett finger med i spelet, men han har en sådan personlighet också, som gärna drar sej undan å leker ensam. :)


Nu har jag faktiskt gett dem tillåtelse att vila framför en film, å än så länge ligger de intill varandra å kollar på Robin Hood.

Själv njuter jag av tystnaden å känner hur energin återvänder till mej! :)


Regnet fortsätter falla men jag hoppas att de slutar så jag på något vis(viggo på cykel, leo i vagn?) kan stilla mitt motionsbehov(det behövdes bara en PW för att bli sugen på fler!) efter att jag bjudit barn på lyx-lunch i form av våfflor. :D


Men först ska jag joina mina små i ryggläge en stund! :)


Hörs igen!

Hej så länge!


(aaaaah datorn segar igen å registrerar inte alla bokstäver, vilket för ett inlägg till ett frustrerande evighetsgöra!!!!! :(

Om jag bara kunde fatta varför!?)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards