Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 13 augusti 2013

Av Lisa - 13 augusti 2013 20:51

 

Gårdagens middag.

Grillade burgare uatn bröd med sötpotatispommes. :D

Mycket gott.

I dag åt vi stek(utan anjovis å med blomkål i stället för potatis för min del).

Inte fy skam det heller! :)

Viggo åt två portioner. :)


Det har varit en prima dag faktiskt.

Visst, de gamla vanliga tjafsen har vi inte helt klarat oss i från

Men överlag, en trevlig dag.

Vi tog en lång cykel/promenad i byn på förmiddagen.

Stannade å lekte på två olika lekplatser å fick både motion å cykelträning samtidigt. :)

   


Efter lunch drog jag å Viggo i gång med att rensa hans garderob å av bara farten tog jag även tag i Leo's.

Nu i kväll har jag även kollat igenom utbudet av kläder i 98 som vi sparat från Viggo, å kan konstatera att mina barn inte behöver särskilt mycket i sin höst-garderober.

Nya kallingar till Viggo å en svettis-tröja åt Leo är det ändå det finns behov av.

Det hindrar dock mej inte från att se fram emot alla höstkollektioner som är på intågande. :)


Nu ska jag bara orka gå igenom mina egna kläder också.

Jag har hyllmeter av plagg jag aldrig använder å/eller för tjock för.

Det får bli ett projekt till torsdag. Barnen kan ju alltid klä ut sej under tiden. :)


Hade tänkt ge mej ut å gå/jogga i kväll, men är glad att jag valde CT:n i stället. :)

Funderar på att damma av min gamla pilates-dvd i morron med.
Kan ju inte skada att variera sej. :P



I morron ska jag jobba igen, men inte som vanligt utan jag ska åka på utflykt, eller äldrekollo tillsammans med en vårdtagare. :)

Hoppas på uppehåll då det är mysigast att va utomhus.


Nu ska jag spana runt lite å sen blir det bädden så man är pigg å rask i morron med. :D


Kram å hej på er!


 

Av Lisa - 13 augusti 2013 15:42

Med varandra.
Utan bråk!?
:)

Helt underbart å höra deras resonemang! :)

Av Lisa - 13 augusti 2013 14:26

I dag lagas det stek! :)

Hade helst velat göra äkta slottsstek, men efter gårdagen är inte ens jag så dum att jag kör å handlar bara för vi saknar ansjovis...! :P

Får hoppas vi får i hop nått gott ändå! :)

Av Lisa - 13 augusti 2013 13:23

Tänkte damma av min gamla mixer.
Ha den lättillgänglig, att göra smootie's i.

Vårt kök har så himla dåligt med ytor bara.
Ändå stället sladden räcker på.
Inte alls särskilt snyggt...

Av Lisa - 13 augusti 2013 11:11

Trampa på... :)

Vi har tagit oss ändå till byn via diverse avkrokar! :)

Motion.
Cykelträning.
Uteluft.
:)

Av Lisa - 13 augusti 2013 09:51

  Enligt H&M's höstkatalog verkar det ä-n-t-l-i-g-e-n vara lite modernt med Manchester-byxor! :D

Hurra säger jag, som alltid haft en förkärlek till det där randiga, mjuka tyget. :)

Nu får vi bara hoppas att jag hittar nån modell som jag lyckas trycka ner mej i... :P

Av Lisa - 13 augusti 2013 09:22


  Leo som leker med sina älskade djur.

De köade.

Sen började en elak skorsten spruta olja över alla, så ambulansen fick komma å köra dem till sjukhuset där de fick medicin.

Han har fantasi den grabben alltså.

Å en låtsaskompis som heter "Rosa tjej", men det är en helt annan historia. :D


Är det verkligen redan höst?

Det känns sannerligen så ute, bara sjutton grader å hög å krispig luft.

Jag klagar inte, jag älskar hösten, men jag tycker den kunde väntat ett par veckor till.

Det är ju fortfarande både semesterperioder å sommarlov.

Kylan stör mej inte ett dugg, tvärtom, men det kommer kännas sorgligt att plocka ner badkläderna från torkvindan å lägg undan dem.

Om de ens är i skick att lägga undan. Tycker de är ganska slitna.

Både mina egna å barnens badbyxor behöver bytas ut.

Jag har ju för avsikt att fortsätta simträningen med barnen även inomhus så jag får försöka hitta nått nytt å ha på mej då. :)

 

 

Vi tar det mest lugnt här i dag.

Ska promenera bort till den lekplats i kvarteret som renoverats i tid å evighet å kolla om den är klar ännu.

Tänkte försöka övertala Viggo till att ta cykeln å sätta Leo i en vagn å få lite motion. :)

 

Å i eftermiddag hade jag inte bangat för en tur till skogen för å leta svamp(inte för att jag vet om det finns några nu? eller var de finns?).

Får se vad det blir, har ju en hel del projekt på hemmaplan att ta tag i också, rensa garderober exempelvis. :)

 

Nu tar vi en skvätt kaffe till å sen får vi leta fram lite varmare kläder tror jag. :)

 

Hej på en stund!



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards