Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 18 augusti 2013

Av Lisa - 18 augusti 2013 21:01

       

Som sagt. Vi har utflyktat i Kristianstad i dag.

En regnskur ändrade lekplats till lekland.

Vi hade roligt en stund, men där var tyvärr för varmt inne.

Ingen av oss stod ut särskilt länge.

Men det var kul så länge det varade. :D

   

Regnet hade för övrigt slutat falla redan innan vi nått Andys.

Men men, dit är ju inte långt, så vi får ta naturum å tivoliparken en annan dag i stället. :)


Vi fick ju lite uträttat med, eller rättare sagt, inköpt, på Biltema.

Jag hade ett presentkort där å gick in med siktet inställt på en wok till grillen, men de var slut så jag blev i stället med ångtvätt. :D

En ganska bra kompromiss kan jag tycka. :P


På hemvägen stannade vi till hos våra kantarell-dealers dvs M å P där jag å barnen lekte en stund medan maken agerade åkeri åt en loppis-shoppande Stina.

Samma Stina åt sedan middag med oss, trerätters blev det som sagt. :)


Stina gick miste om efterrätten men innan hon begav sej hemåt introducerades jag för appen jag inte visste att jag saknat! :D

Sworkit. Hemmaträning via mobilen. :D

Hell yeah sa jag å testade redan i kväll. Kan bli en bra kompis det där.

I hope. :D


Söndagskvällen avslutas med vår senaste serie-kärlek, Homeland.


I morron fortsätter jag å barnen att ha helg i å med ledig måndag.

Viggo ska till tandhygienisten å så ska vi baka lite att bjuda på gästerna som kommer i morron kväll på. :D

Då ska jag nämligen återuppta det här med att vara Me&I-värdinna. :) Kul kul, tycker jag. :)


Gonatt på er!

Hoppas ni haft en bra helg!

  

  

Av Lisa - 18 augusti 2013 19:06

Av Lisa - 18 augusti 2013 16:26

Söndagensmeny:
Kantarellsoppa.
Köttfärslimpa med gräddsås.
Lingonpannacotta.

Vi fick ett gäng av alla de här å lyxar till denna söndag lite extra! :)

Av Lisa - 18 augusti 2013 12:43

Skrämda av en regnskur ändrades planerna.
Lekland it is! :)

Av Lisa - 18 augusti 2013 10:26

Gomorron söndag! :)

Vi hade en himla trevlig lördagskväll.
Satt på altanen å åt foundue medan regnet, som valde att ösa ner precis när vi åt, smattrade på taket. :)
Sen kollade de vuxna grabbarna å Johan på premier leauge-fotboll som uppladdning inför resan som inleds på söndag om en vecka. :)
Å när gästerna åkte hem plöjde vi ytterligare två avsnitt av Homeland innan vi bäddade ner oss! :)

Dagen i dag känns betydligt bättre än hur gårdagen inleddes.
Inga måste å inte särskilt mycket bråk. :)
Har inga tråkiga måsten i dag, utan tänker bara ha det trevligt! :)
Vi har packat in oss i bilen å styr med siktet inställt på Skåne å Kristianstad.
Tänkte oss ett stopp på biltema, sen en runda på naturum å lek i tivoliparken! :)

I eftermiddag vankas det söndagsmiddag i sällskap av Stina. :)

Säger som jag brukar: lediga helger, världens bästa! :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards