Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under augusti 2013

Av Lisa - 25 augusti 2013 22:23

TV3?
På kanal 145.
Tog mej bara en halvtimme att hitta! ;)

(Är trött å har huvudvärk, men drar ut på sänggåendet för att va säker på att somna.
Ångrar lite att jag inte lät Viggo ligga i vår säng... :))

Av Lisa - 25 augusti 2013 20:19

De små grabbarna sover å den stora är enligt rapporten på plats i England. :D

Jag har lagt mej i soffan å slökollar på Come dine with me. :D

Är väl lite smånervös över hurvida jag lyckas somna när jag är ensam, å vet att jag ska va det hela natten, men det går nog bra. :D

Värre blir det i morron bitti, då jag faktiskt är van vid att Martin roddar barnen om mornarna.

Jag får ställa klockan lite tidigare helt enkelt. :)


Dagen i dag har som ni redan vet spenderats på Kaskad i Tingsryd.

Viggo slog på stort å tog både sliver å guldpingvinen. :D

Å som om det inte var nog att göra vad som krävdes för att få dem(simma tio meter på grunt å sen djupt vatten..!) slog han på stort å simmade hela 25-meters-bassängen också. :D

Jag är så stolt å imponerad över min stora duktiga kille. :)

Även jag var duktig å simmade den där 25 metarn ett gäng varv. :P


När vi kom hem anlände Stina å vi lagade panerad torskfile med stuvad spenat å blomkålsmos.

Alla, inklusive mina annars musätare till barn, åt med god aptit. Barnen tog till å med om av både fisken å spenaten. :D


Nu tänkte jag roa mej med att kolla en stund på Notting Hill, om jag lyckas komma på vilken kanal vår tv4 ligger på. :P


Kram på er! :)

Av Lisa - 25 augusti 2013 17:44

Av Lisa - 25 augusti 2013 15:51

Panerad fisk å vetemjölsredd spenatstuving(kunde ju varit nyttigare kanske..? :/).
Här ska ätas gluten! :P

Av Lisa - 25 augusti 2013 13:07

TVÅ nya simmärken!
Stolt pojke!
Stolt mamma!
:)

Av Lisa - 25 augusti 2013 08:57

 

Minstingen i familjen.

Vår Leo, som snart fyller 3(?!)år!   


I hallen står det två packade väskor å bara väntar.

Martins weekend-bag å barnens å min badväska.

Vi ska hämta upp M å P om en halvtimme ungefär å medan vi är å badar är det dags för Martin att åka.

Känns lite märkligt att jag å barnen ska va själva hemma i två nätter, men det ska vi nog reda det med. :P


Vi kan ju hoppas att jag blir en bättre bloggare dessa dagar, när jag varken har sällskap eller nån serie å följa om kvällarna. :)

Har verkligen varit usel under sommaren, å har inte alls hittat tillbaka till inspirationen heller...

Saknar den energi jag hade hade under parktiken, å allt jag orkade då!


Vi hörs under dagen! :)

Kram å hej!

Av Lisa - 24 augusti 2013 19:43

 

Nya House of Lola-klänningen(älska!) å så en resfebrig make(älska!) som letar efter sitt pass. :P

 

Sitter än så länge uppe vid köksbordet, men ska alldeles strax inta soffan å sen inte flytta mej därifrån förräns det är dags att lägga sej.

Tydligen gick The hobbit på nån filmkanal å det vill jag hemskt gärna se så det passar ju ypperligt, om jag orkar hålla mej vaken. :)

Börjar bli en aaaaaningens sliten nu, efter överintag av vin i går å sen städryck å kalas i dag.

 

Väntar in Martin som är ute å sista-minuten-handlar rese-tandkräm å lite annat. :)

Å så väntar jag faktiskt på ugnen, ska göra mej en lite plock-tallrik som kvällsmat, med varma nötter/honung/getost, lite stark salami, ost, frökex å några ölkorvar. :) Smarrigt värre, å betydligt nyttigare än chips. :)

 

I morron är min träningsvila över, å tänka sej? Jag längtar riktigt efter Sworkit å efter att se hur mycket jag pallar. :P

 

Nu är det väl inte enbart träning jag ska ägna mej åt under morrondagen.

Nä, jag å barnen ska ta med mormorn å morfarn till Tingsryd där vi ska upprätthålla simkunskaper å inviga ny baddräkt. :D

Å på kvällen kommer Stina å äter middag med mej å pojkarna, men framför allt är det ju dagen då vi ska vinka av Martin som ska till Manchester å se på fotboll å bara njuta! :D

Han ska äntligen få göra den där resan som han tjatat om i år ut å år in att han skulle önska sej i 30-årspresent. :)

Frun hör bön så att säga, å jag är nästan lika pirrig som maken själv(men bara nästan!) å hoppas verkligen det hela ska uppfylla alla förväntningar! :D

 

Hoppas ni har haft en bra lördag å har en bra kväll med nu! :D

Kram å hej!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards