Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under september 2013

Av Lisa - 12 september 2013 16:07

Trötta sötnosar! <3

Pausar å kelar med mina grabbar en stund innan vardagen fortsätter.
Var länge sen jag hann göra det på eftermiddagen faktiskt... :(

Mitt liv är rörigt just nu.
Jag måste sortera å få struktur å mer energi!
Fattar inte varför min tid aldrig räcker?
Håller i gång från morronen till halv nio-nio varje kväll, med ändå hinner jag inte särskilt mycket..?!

Av Lisa - 12 september 2013 06:39

Mina gullungar! :)
Älskar Leo's klädstil, visst blir man glad när man ser all färg? :)

Ja, gomorron på er! :)
Här är vi mitt i morronruschen! :P
Det går ganska så smidigt i dag måste jag säga, med tanke på att vi alla faktiskt är redo att bege oss! :)

I dag jobbar jag till två å i morron till fyra, sen är det helg igen.
Då vankas det både kräftskiva å kalas för Leo. :)
Känner väl egentligen att det hade suttit fint å hämta andan lite.
Men det får bli senare i höst, barnen tjatar om Jönköping, så jag ska kolla upp hotell å weekends dit i eftermiddag! :)
Kan va skönt å ha nått å se fram emot...

Nu är det dags att sätta sej på cyklen! :)
Ha en bra dag! :)

Av Lisa - 11 september 2013 21:22

En make å en katt, GoT å ett nytt yankee candle!
Äntligen lite ro efter en väldigt lång dag...!

Av Lisa - 11 september 2013 18:55

Har haft jobbmöte, hämtat barn å lagat middag.
Sista rycket nu.
Handla mat.
Sen träna.

Men sen, äntligen, har jag em dejt med soffan å kanske ett avsnitt av GoT? :P

Av Lisa - 11 september 2013 10:37

Jag lyckades skrapa i hop ett gäng vattentäta kläder åt oss alla tre å regnet höll sej någorlunda i shack medan vi cyklade till dagis.

Leo's bild satt på dörren å flaggan var hissad, så det vaknas lite treårsfirande även där. :)


Jag har läst in mej på värdegrundstemat å bakat en rulltårta å nu stryker jag mest runt å blir inte färdig till något.

Försöker planera Leo's kalas å skriva inköpslista till i kväll när jag ska lifta med pappa till Ica, men jag får varken inspiration eller lust till att lägga ner för mycket jobb.

Men ändock, jag har intolerans å lchf att ta hänsyn till å det krävs både förnurlighet å tid för att ordna allt.

Desstuom vorde det himla bra om jag slipper kompletteringshandla på cykel senare i veckan, så det gäller att få med ALLT i kväll. :D

Ett som är säkert är att det ska bli en rosa tårta i allafall, allt enligt önskemål från födelsedagsbarnet själv. :)


Lite mer kaffe nu då, å fokus på det som måste bli gjort! :)



Av Lisa - 11 september 2013 08:13

Jag har vaknat på fel sida i dag.


Är arg å ledsen över världens orättvisor, över vidriga dödliga sjukdomar som skördar alldeles för unga liv. :(


Å i min egen lilla värld känner jag mej anigens förbannad på regnet.

Bilen är på verkstaden, vi har tackat nej till lånebil å de allra flesta regnkläder är på förskolan.

Viggo har gråtit hela morronen å vill att vi ska stanna hemma.

Om det vore så väl va?


Tyvärr inte.

Vi får rafsa fram vad vi kan hitta som är vattentätt å packa extra kläder i skydd av plastpåsar å ge oss i väg.


Ska lämna barnen nu strax, sen hem å läsa in mej på gott bemötande(hittade materialet på nätet med!) å slänga i hop nått mina kollegor kan fika på.

 

Hoppas jag är på bättre humör när jag kommer tillbaka...

Hörs igen!

Av Lisa - 10 september 2013 21:59

 

I dag har ju jag å grabbarna firat Leo's treårsdag med att ta bussen till stan.

Där åt vi kebab å lekte innan vi tog bussen hem igen.

Vi klarade oss fint tycker jag, å barnen åt sin kebab för glatta livet, jag var till å med färdig före dem!? :D

Eftermiddagen å kvällen har vi sen spenderat i sällskap av Stina, lagat middag, lekt med allt nytt å tagit en kvälls-pw.


Jag hoppas verkligen Leo är nöjd med sin dag.

  


I morron är det back to work som gäller.

Vi ska ha möte på jobbet utan chef å jag har fått en dagordning vi ska följa å jag ska gå igenom nästa område inom vårt värdegrundsarbete.

Upptäckte dock precis nyss att alla mina papper å pärmar ligger i bilen. Som är på verkstaden....

SATAN!

Får försöka lösa det under förmiddagen... På nått vis.

Känner att det är ganska så typiskt, att det första jag ska göra som teamledare går åt skogen redan innan.


Nu blir det kvällsdusch å sen ska jag försöka sova.

Kram å gonatt på er, var rädda om varandra!


 

Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Vardag · Viggo · Vänner
Av Lisa - 10 september 2013 19:30

Redo för en PW? :)
Stina å jag ska gå en runda! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards