Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under september 2013

Av Lisa - 10 september 2013 14:07

Då har vi testat buss.
Gick prima måste jag säga, å helt ärligt är det väldigt skönt att både slippa parkera å gå långa sträckor till å från bilen. :)

Vi har ätit kebab-lunch å handlat doftljus å sen lekt en stund på lekplatsen. :)

Inte bara barnen som är nöjda med den här utflykten! :)
Man behöver inte krångla till det faktiskt, inte alls! :)

Av Lisa - 10 september 2013 11:31

"Bara" tio minuter kvar...! :)

Av Lisa - 10 september 2013 09:45

 

Klart storebror vill hjälpa till å öppna paket.   


Flaggan är hissad å frukosten uppäten.

Vi ska klä på oss å spana busstider.

Må va hänt att jag tröttnade på bussåkanade efter gymnasietiden, men barnen är eld å lågor över denna utflykt å dess transportmedel. :)


Solen skiner, men det är höstkänslor ute, alla gånger. :D

Blir nog ett besök på lekplatsen när vi är i stan. :)


Dags å fånga dagen nu, ha det bra!

Av Lisa - 10 september 2013 06:04

Grattis till världens bästa Leo som fyller 3 år i dag! <3

Av Lisa - 9 september 2013 20:21

 

Söta Leo med napparna i en påse på väg till platsen där fiskarna skulle få dem.

   
  

Å här ligger han nu, å sover så sött utan några som helst bekymmer. :D

Så duktig han är vår lilla minsting, som i morron blir tre år!?

Att det ska gå så fort?

Känns som om den här konstiga dagen utspelade sej som i går, samtidigt som om jag aldrig upplevt nått så självklart som att Leo ska finnas i familjen.

 


Dagen i dag innebar ju först å främst jobb.

Å när jag slutat, å kört ut från jobbparkeringen via cykelvägen då den vanliga vägen var uppgrävd(typiskt när jag för ovanlighetens skull kör!), hämtade vi upp Stina å körde till Mörrum.

Där fick ett gäng mini-laxar Leo's nappar å han(å övriga) belönades med fika på Nina's konditori. :)

 

Jag höll karaktären å drack bara kaffe med de andra festade loss med bullar å kakor. :D


När vi väl var hemma fixade jag middagen medan Martin å barnen körde i väg igen.

Maken hade helt plötsligt bestämt sej för att vi behövde nån slags apple-tv-pryl som gör att vi kan streama via mobilerna till tv:n å på så vi kolla serier via nätet fast på tv:n.

Jag fattar väl inte exakt, men allt som gör att jag får kolla på serier städigt å jämt å gärna oftare, utan att behöva vänta in realasedatum osv. är bra grejer. :D



Medan barnen invigde(heter det så? eller inveg?) mojängen genom att se på Djugelboken passade jag på att träna, å jag måste skryta med hur mycket enklare det går för varje dag.

Å jag älskar det, sworkit alltså, det är det bästa som hänt mej i träningsväg sen jag upptäckte spinning. :D

I morron ska jag följa med Stina på ett prova-på-pass Tabata på hennes gym.

Efter det har jag en känsla av att jag inte är lika kaxig, men jag ska kämpa mitt bästa i allafall. :D

  

  



I morron är det ju alltså Leo's treårsdag, å vi firar med att vara lediga.

Hade väl egentligen tänkt Leo få välja aktivitet för dagen, men planerna grusades en aning.

Bilen ska nämligen till verkstaden å få sina skador efter staket-kraschen lagade.

Nu är vi inte sämre än att vi kan hitta på nått skoj ändå.

Vi har nämligen redan bestämt att vi ska göra nått så spännande som att ta BUSSEN in till stan. :D

Där ska vi avnjuta(stressa ner) lunch någonstans tänkte jag å beroende på vädret leka på lekplats eller bibblan. :D

 

Nu ska vi passa på att inleda andra säsongen av GoT(jag fastnade visst ändå..!). :D

Kram å hej på er. :D

Av Lisa - 9 september 2013 15:23

Nu är det gjort! :)
No more nappar! :)

Av Lisa - 9 september 2013 06:42

Var uppe i väldigt god tid i dag så barnen hinner leka(å sura!) å jag hinner dricka mitt kaffe sittande innan vi kör.
Vi ska ju ta bilen i dag, å köra till mörrum å kasta nappar å fika.
Det verkar dessutom som om vi får sällskap av Stina på vår lilla tur! :)

Men innan the big moment ska vi bege oss mot dagis å jobb!
Dags att packa mat maten nu! :)

Ha en bra måndag! :)

(Måttbandet visade på en midjecentimeter minus till å lika så runt höfterna.
Inga sensationer.
Men åt rätt håll!)

Av Lisa - 8 september 2013 21:44

Är hemma efter vad som känns som världens lägsta jobbpass.
Det har gått bra men jag tycker det är extra tufft å jobba just halv ett till kvart över nio.

Ska snart duscha å lägga mej då det vankas jobb även i morron bitti.
Efter jobb å dagis ska vi köra till mörrum.
Det är nämligen så att dagen då Leo ska kasta sina nappar till fiskarna(i ån förståss)! :)
På tisdag fyller han ju tre år, å sedan länge har vi bestämt att då är det dags att sluta med napp.
Får hoppas att den separationen går lika smidigt som när han slutade med välling...

Gonatt på er mina vänner! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards