Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under september 2013

Av Lisa - 4 september 2013 09:14


Ny, höstig, tröja från Me&I. :) 

Är lite sugen på jeansen som matchar detaljerna på tröjan med.

Om jag lyckas gå ner i vikt nu, då ska jag belöna mej med dem...


Den här onsdagen kommer väl inte precis bli som planen var tidigare i veckan.

Egentligen skulle barnen varit på förskolan redan å jag skulle passat på att göra ärenden å träna innan jag skulle till jobbet.

Jobba ska jag fortfarande, men som sagt så är Martin hemma å kurerar ett skadat revben så barnen fick vara hemma med oss i stället. :)

Som jag krev redan i går så ska vi till bibblan å försöka hinna med mathandling också, resten av planerna la jag på is till en annan dag.

Träningen får jag ta efter jobbet i kväll sen. :)


Nu är det dags å sätta lite fart.

Gomorron på er! :D


Av Lisa - 3 september 2013 21:50

 

Ligger å kollar på höstskor till Leo.

I våras hade han tygskor från H&M, men de är redan för små, å även fast han trivts i just tygskor är de i svåraste laget för honom att ta på sej själv.

Tänker mej typ sånna på bilden ovan, å jsu dessa, med rosa detaljer, hade Leo älskat, men de fanns inte i hans storlek så jag får leta vidare...


Å så var det kväll. Igen.

Har väl inte precis hunnit med så mycket mer än å jobba i dag.

Det var inte alls så motigt som det kändes innan faktiskt. :)


Tog en träningspaus i dag efter att ha kört på å tränat varje dag sen i onsdags.

Känns egentligen sådär, å i morron kör vi på igen.


I morron ska jag jobba kvällen.

Martin, stackarn, har skadat sej å ska va hemma från jobbet så barnen slipper dagis.

Har lovat dem bibblan på förmiddagen, å ska försöka springa några snabba ärenden på stan å handla mat innan jobbet med de små galningarna i hasorna. :P

Det kan förståss sluta hur som helst, men jag håller tummarna för att vi ska komma överens. :)


Hoppas ni haft en bra tisdag ni med. :D


Vi hörs i morron. <3

Av Lisa - 3 september 2013 18:03

I morse var det 5 grader ute, nu är det nästan 20.

Det är en anigens svårt å veta hur man ska klä sej å barnen på mornarna eller om vi officellt kan ropa in hösten? :)

Något som däremot är säkert är att solen börjar gå ner ungefär tio i åtta å klockan halv nio är det mörkt i Blekinge.

Å då är det väl hög tid å tända ljus? :)

Vanliga långa i snygga ljusstakar, värmeljus i lyktor å doftljus,

är det inte lite härligt ändå? :)


 

Av Lisa - 3 september 2013 17:48

Kärlek! <3

Av Lisa - 3 september 2013 06:59

En halvtimme tidig till jobbet.
Gästspel på gamla stället! :)
Gomorron på er!
Nu kör vi! :)

Av Lisa - 2 september 2013 20:30

Här ligger jag å har jobbångest.

Det har varit ljuvliga lediga dagar, å det hade ju inte gjort ont å va ledig lite till. :)


I dag har vi ju då bara glidit runt på förmiddagen å badhus-badat på eftermiddagen. :)

Viggo simmade som ingenting å hoppade trampolin på det djupa å armkuddarna anvädes inte överhuvudtaget. :)

Leo tyckte det var väl kallt i den stora bassängen, men när han väl kom i gång hoppade han med so en galning där, även om jag förbjöd honom att hoppa från trampolinen. :D

Överlag var det en väldigt lyckad utflykt, som vi kommer göra om snart igen. :D

Något som var lite trist är att de inte har samma serie av simmärken som de som Viggo börjat ta finns i(svenska simförbundet har en serie å svenska livräddsningssällskapet har ett..), men vi siktar in oss på att åka till Tingsryd regelbundet också, så då får han ta märken där. :D

 

I kväll när jag lämnade tillbaka bilen till M å P passade jag på att sällskap med dem på en PW som även bev en joggingtur. :)

Träningen alltså, det har liksom tagit fart. :D

Skönt, får hoppas på resultat av mitt slit med det med sen, både fysiskt å psykiskt...

 

Nu ska jag ta kväll, från datorn åtminstone, ska se ett avsnitt GoT innan jag somnar med. :D

Kram å gonatt!

 

 

Av Lisa - 2 september 2013 18:44

LCHF-fiskgratäng från min nya bok! :)
#56kilo

Det gick hem här! :)
Till å med barnen rensade tallrikarna. :)
Nästa gång satsar jag nog dock på lax eller vilken annan fisk som helst, för torsk i block, det är verkligen inget vidare!

GI · Lisa · Matprat
Av Lisa - 2 september 2013 16:30

Bortsett från att vattnet i stora bassängen fortfarande är i kallaste laget får vår egen stads badhus högt betyg från oss i dag! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards