Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2013

Av Lisa - 11 oktober 2013 10:35

 

Min hud tål sannerligen inte hösten.

Framför allt inte den tiden vi går igenom nu, när temperaturerna ute växlar från tiotalet plusgrader ner till nollan.

Händer reagerar på stört, å jag har till å med fått självsprickor(värdelöst när man dessutom överkonsumerar handsprit.. :P) å så blir jag som ni ser på bilden, snustorr å röd runt näsan.

 

Eftersom ni brukar sitta inne med en hel massa kunskap så undrar jag dräför om någon har ett tips eller två hur jag ska råda bot på detta bekymmer?

Bra produkter, mirakelkurer både för ansikte å händer,  you name it! :)

 

:D

Av Lisa - 11 oktober 2013 09:50

 

Världens sötaste ungar! :)



Gomorron, eller ska jag säga god förmiddag på er? :)

Har för första gången på evig tid haft svårt å sova i natt.

Egentligen har jag haft svårt å somna på kvällarna ända sen nån gång i tonåren, men det senaste sexmånaderna har det rättat till sej å jag somnar allt som oftast omgående.

Det var inte själva insomnadet som var bekymmret i natt heller, men jag började vakna starax innan fyra å kom aldrig riktigt till ro efter det.

Antar att det är veckans jobbstress som spökar å det retar mej lite.

Varför blir det alltid såhär? Overload å tankar som maler även när jag är ledig.

Kanske skulle jag söka mej ett annat jobb, där min inte behöver bli lika engagerad?

Eller måste jag inse att allt kan inte bli på det sätt jag önskar å anser är det bästa, å att inte allt står å faller med mej?(för det vet jag ju egentligen, rent interlektuellt, känslomässigt vill jag dock vara allt å alla till lags. även fast det aldrig funkar. trogen mej själv dock, det måste jag vara!!!)


I dag är jag ju då ledig, å familjen förtjänar bättre än att jag måste gå å skriva upp saker att komma i håg på jobbet stup i ett. Därför slutar jag tänka på det nu, å lever i nuet. :D


Vi var sega i starten i dag å jag har precis dukat av frukosten medans barnen har krupit ner i sängen igen. :D

Jag klandrar dem inte, det är grått å höstigt ute å de är säkert också slitna efter veckan som inneburit två långa dagar för dem(som de verkligen inte är vana vid!).

 

När vi gjort oss någorlunda i ordning med kläder åtmintone ska vi köra en tur till stan.

Köpa kattmat på Granngården å lite mat på CG.

Sen tror jag banne mej vi kör hem å tänder alla husets ljus å bara myser förresten av dagen. :)

 

Hoppas ni får en fin fredag! :)

 

Kram å hej så länge!

Av Lisa - 10 oktober 2013 22:20

Det var ett år sedan vi sågs sist å vi har hunnit döpa en katt efter dej! :)

Välkommen tillbaka i vår liv, Dexter Morgan! :)
Säsong 7, here we come! :)

(Apple-tv kan va det bästa vi nånsin köpt! :P)

Av Lisa - 10 oktober 2013 21:10

Har placerat mej i soffan. ;)
Har tränat å funderat.
Tankarna snurrar, runt, runt runt.
De flesta av dem handlar om jobb.
Har jobbat fyra dagar å det har varit möten å omställningar å en massa nytt.
Jag vill så gärna få det att funka.
Mitt uppdrag.
Det som förväntas av mej
å det jag vill göra av min möjlighet.
Jag älskar mitt jobb, å vill verkligen utveckla det!

Som sagt.
En ledig dag väntar å jag får chansen att andas lite.

Jag å barnen har lite ärenden till stan å ska väl lyckas kombinera nytta med nöje tänkte jag! :)
Hoppas vi lyckas, för jag behöver ny energi!

Nu blir det dock homeland, sista avsnittet å jag har separationsångest, för så bra är det! ;)

Av Lisa - 10 oktober 2013 15:40

 

En liten lugn minut efter jobbet? :)

Jag försöker i allafall samla i hop mej efter en riktigt flummig dag medan barnen leker affär med a-l-l-t de hittar i badrummet(?!).


Den här dagen har varit anigens crazy.

Började med att upptäcka på dagis att jag började jobba sju å inte halv åtta som vi lagt upp vår morron efter.

Fick ringa till jobbet, men lyckades va där några ynka minuter efter sju.

Jobbdagen har gått i en rasnade fart, men det känns inte som jag hunnit hälften av det jag skullat, eller gjort särskilt mycket nytta alls.

Inte kom jag därifrån i tid heller utan fick ringa till dagis å anmäla sen ankomst även där.

Såklart regnade det när vi skulle hem, typsikt eftersom vi hade cyklat å min vattentäta jacka hängde hemma i tvättsugan på tork.

Hämtade bilen å hämtade barn å nu är vi då hemma.

En timme senare än vad vi borde varit i å med att barnen satt å åt när jag kom till förskolan å ville äta upp förståss.

Vissa dagar blir verkligen fel från start, men nu måste de väl ha vänt å rätt håll? :D


Jag är helt sanslöst trött(fy faaan vad jag hatar å va det!!! :( funderar på å boka akupuktur, då det har hjälpt mej innan(förvisso med huvudvärk å inte trötthet, men ändå..? :))

Nu är det är bara till å fortsätta dagen, hamburgare ska stekas å kroppen ska motioneras, men sen mina vänner, ska jag sjunka ner i soffan å njuta av tanken på en ledig fredag. :)

Se sista Homeland-avsnittet å kanske påbörja en ny serie som ersättning. :)

Men först, ska jag handla i den där affären som just nu finns i mitt vardagsrum å lyssna på mina fina barns idéer om allt å inget. :D

Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Martin · Vardag · Viggo
Av Lisa - 10 oktober 2013 11:59

I dagens tidning!
Den 10:e som den 10:e liksom! ;)

Av Lisa - 10 oktober 2013 06:24

Vi kör en jobbdag till när vi ändå är i gång! :)

Strax efter två tar barnen helg igen å för min egen del väntar en ledig fredag på mej sen blir det jobb för resten i helgen.
Helt okej faktiskt.
I dag har jag vaknat med en bra känsla.
Känslan av att det är nu vi vänder det här.
Det bara måste vi! :)

Ha en bra dag alls!
Kram på er!

Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Vardag · Viggo
Av Lisa - 9 oktober 2013 21:04

Det blir inget intellektuellt eller vettigt bloggande i kväll heller.
Efter en ösregnspromenad med Sandra lockar Homeland mer. :)
Hoppas ni förlåter mej! :)

Men jag kan för all del bjuda på en bild som inte är på mej, utan på den nya förvaringen i lekrummet! :)

Blev svinbra, allt fick plats! :)

Å golvet är tomt nog för mej att träna på också.

Win-win, för alla parter alltså! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards