Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2013

Av Lisa - 7 oktober 2013 08:58

Jag vet inte vad som hänt med ordningen i den här familjen, men för andra gången å mindre än en vecka är jag uppe ur sängen innan barnen...?! :)

Nu sover de ju inte precis, men de ville fortsätta mysa å kollar därför på Cars medan jag unnar mej en kafffe å blogg INNAN frukost. :)


Känner mej betydligt piggare å lättsint i dag, även fast jag erkänner att jag övertalade(tjatade rejält!)

Martin som gick med på ett tredje å sista Homeland-avsnitt som var slut kvart över elva. :P

Vem kan sova när det finns så bra serier liksom? :)

De bästa jag sett på länge, helt klart.(om jag säger det om alla serier? förmodligen.. :D)


Barnen är lediga i dag också, medan jag börjar jobba klockan fyra.

Pojkarna får följa med mej dit en stund å hämtas där. :)


Men innan dess ska vi hinna med å röjja lite här i vråna å få besök av Anna å Maja framåt lunchtid. :D


Nu ska jag duka franm lite mat här å sen hämta mina små kärlekar från sovrummet å mysa en liten stund vid matbordet, med tända ljus å findukning.

Vardagslyx, å förmånen med deltid å oregelbundna arbetstider. :D



Av Lisa - 7 oktober 2013 07:35

Stannar i sängen å se klart på Ronja! :)

I dag ska det bli en bra dag! ;)

Av Lisa - 6 oktober 2013 20:08

 

Jag å Leo delade soffa framför Ronja Rövardotter

(som jag tycker bättre om än vad barnen gjorde...   )

tidigare i kväll.


Den här dagen blev inte alls som jag tänkte mej i morse.

Har sovit hela elva timmar i natt, men har ändå känt mej orkeslös å tömd på energi.

Tröttheten har i sin tur lett till stress över allt jag inte orkat göra å som jag hade tänkt hinna med i helgen, från de stora projekten till de minsta.

Vid fyratiden gav jag dock upp å accepterade att det blev en tröttdag, å att jag ändå inte har nån chans att motarbeta det hela utan faktiskt finna mej i att man inte alltid måste va så j*vla produktiv och/eller aktiv å utflykta å dylikt jämt.

Gissar på att det är fredagens sorgligheter å sena kväll som satt sina spår ovanpå den envisa förkylningen som jag fortfarande dras med.


Tar nya tag i morron när vi välkomnar en ny vecka.

En vecka som innebär jobb å åter jobb för min del men förhoppningsvis en del annat också.

Hoppas jag orkar återuppta träningen som legat på is i en dryg vecka nu(i å med snuvan. :() å i morron börjar jag inte förrän fyra så den uteblivna städningen kanske kan bli av innan dess. :)

 

Nu blir det ett par avsnitt av Homeland, innan sängen kallar igen. :D

 

Martin har stått för det produktiva mest hela dagen å gjort en miljon grejer om inte fler...

 

Bytt ut den gamla tvbänken mot den nya vita(?!) å byggt i hop fyra stycken Trofast till lekrummet bland annat... :D

Tv-bänken ser ni här på bilden, hur det blev i lekrummet får ni dock se en annan dag. :)

 

Kram å hej! :)

 

Av Lisa - 6 oktober 2013 17:03

Snapsglas å servetterna under tallrikarna.
Jojjomensan,
fint ska det va!
;)

Av Lisa - 6 oktober 2013 15:49

Lappen har hängt med ett tag! :)

Slottsstek får bli helgens avslutningsmåltid! :)


Av Lisa - 6 oktober 2013 15:18

Klart Leo med ska äta popkorn å se på film när storebrorsan är på bio! :)

Av Lisa - 6 oktober 2013 14:49

Av Lisa - 6 oktober 2013 10:11


 

Teamwork. :D

I det här huset är det full fart.

Ungefär n miljon projekt är i gång samtidigt.

Pojkarna är i källaren å bygger möbler å ordnar medan min lott verkar ha fallit på städning av övervåningen.

Får se om jag känner mej hågad eller skjuter just det projektet på morrondagen. :)


I vilket fall som helst väntar en hemma söndag, med slottstek, fixa å uppsnyggning i hemmet å en massa lek å mys med barnen. :D


Vi hörs mer under dagen såklart. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards