Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2013

Av Lisa - 24 oktober 2013 07:15

Kycklingfilé.
Vad göra? :)

Av Lisa - 24 oktober 2013 06:28

Det är väl ett lekbord det här? :)

I övrigt har jag väl inte mycket muntert att förtälja om just denna morronen.
Barnen bråkar å skriker å surar å flippar värre än värst.
Suck. Vissa mornar kvittar det verkligen vad man gör.
Det är liksom kaos ändå.

Hoppas de är på bättre humör i eftermiddag.

Vi hörs sen.
Kram å hej!

Av Lisa - 23 oktober 2013 22:05

Då var det slut på denna onsdagen då.

Jag är ganska så nöjd med min insats.

Först en ganska effektiv förmiddag på hemmaplan å sen en kväll på jobbet. :D


Ligger i soffan å surfar vinterskor till barnen.

Är som vanligt sent ute, å det är redan utplockat i många storlekar.   

Frågade på fejjan, vilket märke andra föredrar, men det var spridda skurar gällande detta. :)

För vår del lutar det åt Kavat, då jag alltid varit nöjd med dem innan. :D


Overallerna är åtminstone inköpta, det har mormorn å morfarn redan sörjt för nämligen. Just precis nu minns jag knapp hur de ser ut, men Viggos är enfärgad åt det limegröna hållet å Leos är mer mönstrad. :)


Å så verkar det som att Viggo som av en händelse blivit med en vinterjacka. :D

Jag hoppas i allafall att Ninas dubblett-köp(?!   ) blir en lyckad affär för oss. :D


Nu ska jag stänga ner datorn å gå å lägga mej.

En långarbetsdag väntar även i morron. :)


Kram å gonatt! :)


  

Av Lisa - 23 oktober 2013 13:41

Ut me dom kantstötta å gamla pumparna från cult å in med två fräscha, mindre från Ikea! :)

Av Lisa - 23 oktober 2013 10:19

En av mina favorit-bloggare, Niiinis, har dragit i gång en utmaning som innebär att vi tillsammans ska få ett mer organiserat hem. :D

 

Tycker det var en briljat idé. :)

Jag hakar på, å tänker följa Ninas lista, men modiferar både ordning å tidsramen så det passar min vardag. :D

Kanske lyckas även jag inspirera någon på vägen? :D

Av Lisa - 23 oktober 2013 09:25

Hej på er! :D

I dag jobbar jag alltså kvällen.

Barnen är redan lämnade å ska gruppfotograferas på förskolan i dag.

De ska va utomhus å den enda förhoppning jag har är att mina barn inte bara ser ut som Man United-fans utan faktiskt tar av sina kepsar å mössor. :)


Jag har en hel massa å stå i nu på förmiddagen.

Tänka laga biffar å sås till familjens middag å dona lite med småplocket jag köpte i går.

Städa i hallbyrån å flytta över mina å Martins vantar å mössor å liknande till nya korgar på hatthyllan bland annat. :)

Å så ska jag sworkita för första gången på vad som känns som en evighet.


Kan bli en bra förmiddag, det känner jag.

Det liksom nog med kaos nu, å jag tänker sakta med säkert få tillbaka lite ordning på alla plan nu är tanken. :D


Nu har kaffet runnit ner å det är dags för mej att sätta lite fart. :)


Ha en bra onsdag! Vi hörs igen. :)

Av Lisa - 22 oktober 2013 22:14

Har tagit en efterlängtad dusch å hävt mej i soffan.
Har haft två intensiva dagar å det tar ut sin rätt.

Kvällens aktiviteter å utflykt var högst frivilliga å galet rolig, men ändå, jag kommer slockna ovaggad i kväll. :)

Som ni sett under kvällens gång har jag varit med Nina på Ikea.
Shoppat lite smått å gott för egen del å varit sällskap när Nina handlat säng å skrivbord.
Kan konstatera att kvinnor kan, det mesta, förutom å baxa loss en svintung sängkartong som kilat sej fast i en vagn. Å kanske inte heller lyfta in samma paket i en bil.
Tur var dock att vi parkerat jämte(å spärrat av framför vederbörandes bil med en madrass) en stark å hjälpsam man. :)
Allt kom med både genom kassan å i bilen å det är ändå huvudsaken! :D
Å roligt hade vi med för den delen. :)

I morron ska jag njuta av fördelen med oregelbundna arbetstider å slippa ställa klockan.
Jobbar kväll å barnen ska va i väg först till klockan nio.
;)

Nu är det dock dags för nerbäddning!
Kram å gonatt!

Av Lisa - 22 oktober 2013 19:43

Det gick! :)

På någons bekostnad... :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards