Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2013

Av Lisa - 21 oktober 2013 15:26

Elian följde med oss hem från dagis.
Grabbarna ville ha "nått gott" till mellanmål så vi chansade å körde inom Ica.
Kände mej lite wild and crazy, på vinst å förlust liksom. :P

Kan säga att mina barn aldrig varit så lugna i affären. :)
Å Elian skötte sej förståss också exemplariskt. :)

Kanske nått man kunde praktisera vid storhandlingar också?
Ta med ett extra barn till butiken alltså? :)

Av Lisa - 21 oktober 2013 11:57

Var inte den fin? :)
Hade jag gärna haft i garderoben!

Från house of lola.

Av Lisa - 21 oktober 2013 06:29

Ny vecka.
Inleds med fyra dagars jobb med början i dag.
Har inga möten eller utbildningar så förhoppningsvis hinner jag i fatt lite grann i mina övriga åtaganden när jag är på plats hela arbetstiden.

I kväll är det däremot möte, på barnens förskola.
Jag ska dit å Martin ska va hemma med grabbarna.

Det ösregnar ute å jag har en känsla av att det kommer bli en lika grå å mörk dag som i går.
Jag gillar hösten, så länge regnet håller sej borta, men nu verkar det va här för å stanna. :S
Trist, då jag känner att vi inte alls hunnit med att njuta av det fina höstvädret medan det varade..

Nu är det dags för oss å köra.
Vi hörs i kväll! :)

Av Lisa - 20 oktober 2013 22:37

Stina mmsade följande bild till mej.. ;)

Vad kan jag säga?
Mer än att jag förstår..! :)

Av Lisa - 20 oktober 2013 18:31

Efter drygt ett å ett halvt år med vita ARV-tallrikar från Ikea som vardagsporslin har jag fått nog.
Det är verkligen super fina, men vilken usel kvalité!
Tallrikarna är fulla med svarta streck å så slitna att det gnisslar när man skär maten.

Nu är bara frågan vad jag ska satsa på i stället?
Är helt säker på att vitt passar oss bäst till vardags(på helgerna är det ju grått å turkost Mateus som gäller), men jag vet knappt var jag ska leta.

Var lite inne på Mynte från IB Larsen, men de har jag aldrig sett annat än på bild.
Fick tips(av Nina förståss) om bruka design, å de ser ju inte så dumma ut alls. :)

Nån som vet hur de är i kvalitén? Eller som har något annat bra porslintips på lager? :)

Av Lisa - 20 oktober 2013 14:15

 

Leo leker. <3


Jag å Viggo har precis kommit hem från hans första innebadyträning.

Han tyckte det var skoj å jag är hemskt nöjd å lättad. Både över att Viggo vill dit igen å att det var seriöst å strukturerat. :D


Vi ska snart packa ut hela familjen i bilen för å köra till stan igen.

Lokstallarna å teater är det då som gäller, Peter å Vargen med Dunsö kapell(gissa vem av oss som helst vill dit? :))

Hoppas det kan peppa upp oss lite.

Annars känns det mest som en trött å seg dag det här.

Viggo tjurar mest å Martin är krasslig å så blir det aldrig ljust.

 

Ska hämta kebab på hemvägen å sen försöka njuta av familjetiden innan vi ska va i från varandra igen.

 

Vi hörs från soffan sen! :)

Av Lisa - 20 oktober 2013 09:57

I dag känns det verkligen som en söndag.

Grått å tråkigt å långsamt.

Nu hoppas jag vi kan göra dagen till nått kul ändå, å få en bra final på denna lediga helg.


Vi har flertalet planer faktiskt.

Halv ett ska Viggo testa på innebandy å klockan fyra ska vi på teater.

Hade tänkt mej ett restaurangbesök efter teatern, men missade det lilla faktum att utbudet på öppna ställen i den här staden på söndagar är närmast obefintligt.

Viggo vill helst ha kebabtallrik tydligen, så vi får se hur det här kommer sluta. :P


Familjedag ska vi ha i allafall, det är ett som är säkert. :)


Hoppas nin får en bra söndag.

Vi hörs under dagen som vanligt. :)

Av Lisa - 19 oktober 2013 20:46

Har haft en lugn å trivsam lördag.
Varit hos M å P en sväng å nu har vill som synes sällskap av Stina.
Vi fortsätter chillandet en stund.
Ser på film å sen lägga mej tidigt.
;)

I morron har vi ytterligare en härlig ledig dag framför oss! :)

Kram å gonatt på er! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards