Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 11 november 2013

Av Lisa - 11 november 2013 22:32

Martin har dusch-paus sen ska vi se det absolut sista avsnittet av Dexter.
Får se om jag kan sova sen.
Det kommer bli sorgligt att ta avsked av den absolut bästa serien.
Jag överlever förståss, men det känns lite ledsamt!
(Har aldrig sagt att jag är särskilt redig! :P)

I morron väntar kvällsjobb å innan dess lite hemmafix å träning.
Å bloggande såklart.
Vi hörs då! :)
Gonatt!

Av Lisa - 11 november 2013 18:18

Av Lisa - 11 november 2013 16:59

9-kronors doftljus i glasburk från Ikea.
:)

(Kanske inte med den doftstyrkan som hos dyr ljus, men betydligt bättre än många andra budget-alternativ! :)

Av Lisa - 11 november 2013 13:52

Leo å jag har lagt oss på sängen en stund medan han den där stora sonen surar i källaren.

Vi har ägnat förmiddagen åt lek å en stunds träning.
Å så har jag lyckats med bedriften att planera hela veckans middagar! :)

Tycker jag lyckats ganska så bra.
:)

Är fortfarande himla trött, men har en tredagars-ledighet att se fram emot.
Å förhoppningsvis får jag chansens att vila upp mej på riktigt då.
Men innan dess gör jag vad jag kan för å ignorera den fruktansvärt uttråkande känslan.
Tycker det är ganska märkligt egentligen, att hur mycket jag än tränar/sover/lever sunt så är jag hopplöst eftermiddagstrött.
Frågan är vad det mer finns å göra åt det?
I dag stavas den tillfälliga lösningen powernap! :)

Av Lisa - 11 november 2013 12:27

Köpte det här tyget på Ikea i lördags.
Tanken var att det skulle bli till en gardin i sovrummet.
(Mamma kan sy. Inte jag!)

Men jag tänkte naturligtvis helt galet så det kommer inte räcka...
Synd.
För det kunde blivit så snyggt.

Av Lisa - 11 november 2013 12:13

Att ställa barnen i duschen med en flaska Ajax å en diskborste som sällskap kan va de smartaste jag gjort.
Duschväggarna har aldrig varit så rena.
Eller ja, åtminstone upp till hälften! :P

Förena nytta med nöje.
:D

Av Lisa - 11 november 2013 10:20

 

Satte på åtta koppar kaffe med avsikt att njuta av det ehla förmiddagen.

Döm om min besvikelse när det inte alls var särskilt gott.

Nu går det såklart ner ändå men jag ska hålla mej till välbeprövade sorter i fortsättningen helt klart! :)


Det är så skönt att va ledig att det inte är klokt.

Låg kvar i sängen till klockan nio å kelade med barnen å lyssnade på deras lekar å resonemang. :)

Nu har jag precis dukat av frukosten å barnen leker för glatta livet så jag sitter här en stund å resonerar med er. :D


Vi har inga egentliga planer för den här dagen.

Städningen stod Martin för i helgen å handla kan jag vänta med tills i kväll. :D

Solen sken när vi steg upp, men det verkar tyvärr mulna på igen.

Men om regnet fortfarande håller sej undan när vi lekt klart med legot sen är i allafall sugen på att gå ute en stund. :)


Den här nya veckan tänkte jag återinföra lite struktur i det här hemmet igen.

 

Jag måste skärpa mej å planera bättre.

Dels för å slippa stress å vad-ska-vi-äta-nu-då-panik men också för å spara både tid å pengar.

:D


Nu ska jag hälla upp lite nytt kaffe å joina barnen i leken. :D

Kram å hej på er så länge!





Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards