Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 15 november 2013

Av Lisa - 15 november 2013 21:07

 

Fredag å middagsgäst innebär förståss efterrätt. :D


Jamen.

Vi har förflyttat oss till gillestugan.

Herrarna i sällskapet ser på fotboll medan jag ligger med datorn i knäet å njuter av att ha en nästintill oplanerad helg framför mej. :D

Fatta vad skönt?! :)

Inga tider å passa å inga måsten.

Bara fokus på familjen å roliga saker.

Å god mat(å träning?!). :)


Är det väder har vi pratat om en tur till skogen i morron förmiddag men som sagt, inget är spikat eller så än. :D


Nu dör snart min dator, så det får bli en kik på fotbollen även för mej innan bädden kallar. :D


Gonatt å trevlig helg!

Vi ses i morron!

Av Lisa - 15 november 2013 20:42

 

Samma bild I know.

Men ett recept tarvar sin bild så är det bara. :D


Thai-soppa med räkor.

Fräs 2 hackade charlottenlökar, 1 slantad morot, 1 delad bukett broccoli, 1 gul å 1 röd paprika i olivolja.

Krydda med röd currypasta(ca 1½ msk), sambal olek(1 msk) å fisksås(2 msk).

Häll över 1 burk kokosmjölk å ungefär 8 dl vatten.

Koka tills grönsakerna blir mjuka, ca 10 minuter.

Tillsätt skivad vattenkastanjer.

Lägg skalade räkor( ca 1 kg till 4 personer) som varit oskalde! Skala själv! Så stor skillnad. Så värt jobbet!) i tallrikar.

Häll över soppan.

Servera genast!

 

Västerbottenkex är lättare än lättast å består bara av riven VB-ost å äggula som man lägger i små högar på en plåt å gräddar i 200 grader tills de tagit lite färg.

Låt dem stå till sej på plåten lite när ni tagit ut dem så håller de i hop å blir lättare å flytta. :D

 

Smaklig måltid säger jag, å jag är övertygad om att soppen inte bara passar i hop med just räkor utan tänker testa grunden tillsammans med både kyckling å lövbiff. :D

 

Av Lisa - 15 november 2013 19:48

Mycket gott! :)

Av Lisa - 15 november 2013 16:49

Redo för fredagsmiddag! :)

Av Lisa - 15 november 2013 14:42

 

Kompisar i lika jackor. :D


Jomenjavisst.

Jag tog med ett extra barn både till däckbytet å Ica, å vet ni vad? Det gick prima.   

Bortsett från den lilla detalj att grädden jag verkligen behövde måste ligga kvar i kundkorgen. :P


Har serverat barnen fredags-våfflor å gjort efterätten till i kväll.

Viggo åkte med Noah hem en runda å Leo har bäddat ner sej framför en film så jag tänker passa på å ägna en halvtimme åt att träna. Femte dagen i rad så man kan säga att jag fått ett mycket bra flyt i det hela. :D

Efter duschen sen ska jag försöka mej på att duka lite snyggt, men det känns inte precis enkelt när det är djupa tallrikar som gäller.

Jag ska va glad att jag hittar tre likadana.   

Vi ska som sagt äta en thaisoppa med räkor å barnen ska få sin absoluta favoritmat, med en lite festligare twist. :D


Dags å fortsätta projekten nu då.

Hej så länge!   

Av Lisa - 15 november 2013 09:51

 

Här är vi. :)


Känns väldigt skönt att inte behöva stressa i väg till något i dag.

Den enda tid vi behöver passa är ett däckbyte vid halv tolv.


I samband med det ska vi svänga inom Ica å komplettera lite lätt.

Har hållt mej till veckomatsedeln, å det har gått bra, men barnen har fått dille på mackor å ätit upp allt sitt bröd å så räknade jag inte med kvällens efterätt när jag handlade i början på veckan.

Men två ynka handlingar på en vecka? Det är inte så dåligt gjort av mej ändå. :P


Jag skulle ljuga om jag påstod att jag var pigg eller kände mej helt hundra å på topp, men jag har hoppet uppe att dessa lediga dagar kommer vända allt i rätt riktning igen. :)

Dessutom kan jag med glädje konstatera att Viggo's ilska har lagt sej rejält.

Han är sej själv igen vill jag påstå. Skönt! :)


Nu ska vi klä på oss å fixa så vi hinner leka en stund med innan det är dags å köra. :)

Ha en bra fredag. Så hörs vi sen. :)




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards