Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 26 november 2013

Av Lisa - 26 november 2013 22:53

Har läst non-stop i två timmar å slutet närmar sej.
Det är galet spännande å såååå välskrivet.
I kväll är jag däremot ståndaktig nog att lämna boken i badrummet å somna i vettig tid! :)

Natti natti! :)

Av Lisa - 26 november 2013 20:44

Ligger på soffan å avslutar dagen, som alltid. :D

Vi har haft en toppenbra ledig dag, badhusbad å bara varit. :)

Känner mej dock väldigt matt ännu, det är nått med simhallar alltså, man är helt slut efteråt. :P

Ska inte träna nått i kväll, av den enkla anledningen att jag inte ens orkar duscha en gång till idag.

Får ta igen det i morron i stället. :D


I morron ja, då är vi också lediga.

Har inga större planer faktiskt.

Är lite sugen på å baka nått litet julgodis.

Får inventera skåpen här i morron sen får vi se vad det blir av det hela. :D

Har en liten lista att bocka av med diverse juliga godsaker ur alla matmagsinens julspecialer. :D

Fram tills dess tar jag tacksamt emot alla julgodis-recept ni kan tänkas vilja tipsa om...?

Under kategorin Recept-Godis, hittar ni några av de grejer jag bakat(eller lagat?! :P) tidigare. :D


Nu ska jag stänga ner datorn å plöja ett par kapitel, innan jag, faktiskt, tänker ta en tidig kväll.

Det håller inte å läsa till midnatt, dag ut å dag in. :D


Kram å gonatt på er! :)


Av Lisa - 26 november 2013 19:59

Kreativ eller särskilt bra på det här med lull-lull kan man väl inte precis påstå att jag är.
Men det blev skapligt ändå! ;)

Av Lisa - 26 november 2013 16:33

I över tre timmar har jag haft full fokus på barnen å bara haft det mysigt i badhuset.
Det var som vanligt mer personal än badgäster å bubbelpoolen funkade inte, men som sagt, vi har haft det så bra, så bra! :)

Vi å ett par påsar fyllda med gott kött kom just innanför dörren här! :)

Festar till det med en karamell-latte medan jag lagar middag! :)

Det blir tacopaj i kväll! :)

Hörs snart igen! :)

Av Lisa - 26 november 2013 12:43

Innan badet! :)

I dag är det extra kul å va mamma till dessa två.
När vi får umgås å när de faktiskt lyssnar! :)

Av Lisa - 26 november 2013 10:08

 

Viggo målar å pysslar för glatta livet.

Fina gubbar å så vitmålade kottar med glitter på som jag tänkte ha i adventsljusstaken så fort de har torkat. :D

 

Leo kollar på film å jag sörplar kaffe som vanligt. :)

Förmiddagen blir lugn här i dag, tänkte släpa fram de gardiner jag vill byta till å då som sagt ställa fram fyra-ljus-staken på bordet. :D

 

Framåt eftermiddagen ska vi röra oss in mot stan. Köpa veckans ranson av kött på CG(jag älskar ica, men deras kött alltså, knappt ätbart. :() å när vi gjort det lutar det åt en tur på Väggabadet, om de har öppet för allmänt bad i dag. Annars tar vi det i morron. :)

 

Anyway. Vi njuter av ledigheten alla tre här å det tänker vi fortsätta med. :D

 

Hoppas ni får en bra dag allihopa. :D

Vi hörs igen naturligtvis. :P

Av Lisa - 26 november 2013 08:22

Den stora vaknade runt sex(ahhh att han aldrig kan sova!?) å den lilla kom nyss tassande.
Mamman släckte lampan tjugo i tolv å är sliten efter jobbhelgen, men ska snart masa sej upp å göra frukost.

Gomorron tisdag säger vi! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards