Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under november 2013

Av Lisa - 6 november 2013 14:31

Egentligen vet jag inte vad jag ska skriva.

Men jag mår inte särskilt bra just nu faktiskt.


Envis huvudvärk å en jobbstress som håller på å ta knäcken på mej.

Jag är expert på å ta på mej för mycket, inte gå hem i tid å ta med mej jobbet hem.

Jag brukar trivas med det, det stör mej liksom inte, utan det är bara sån jag är.

Men just nu, är jag rädd att pressen kommer göra mej sjuk.

Att det bara ska bli för mycket å att jag kraschar.

Jag vet inte varför jag känner mej så ostresstålig men jag far så illa av att inte kunna göra ett bra jobb.

Jag blir ledsen å frustrerad.

Ångestladdad å orolig.

Av Lisa - 6 november 2013 12:52

Leo hjälper till med dammsugandet.    

Av Lisa - 6 november 2013 09:39

 

Viggo kan verkligen konsten att bli överraskande glad för det lilla.

Han kan bli precis överlycklig av nya kläder å i dag är det ett mini-litet block som jag fick med adventskalender-beställningen från Hiko som skapar glädjen. :)

Sida efter sida fylls med siffor å bokstäver å Viggo klargjorde precis att han minsann inte behöver börja skolan för han kan träna hemma i stället. :)


Vi är lediga i dag, men har som alltid lite ärenden.

Dels till affären som vanligt å så en runda till jobbet för å skriva av kommande veckors schema.

Det hinner jag uppenbarligen inte göra när jag är där.   

Å så tänker jag göra ett försök att hitta en ersättare som kan jobba för mej på lördag så jag kan åka med M å P å Stina till Jönköpning å hälsa på farmor.


Annars ska vi mest drälla runt hemma. Laga pulled pork med LCHF-tortillas å försöka tanka så mycket energi som det bara är möjligt!

Känner mej ärligt talat ganska dränerad å slutkörd å uppgiven just nu.

Men nån gång måste det ju vända...


Hoppas ni får en bra onsdag! :)

Av Lisa - 5 november 2013 22:45

Ganska glad att jag tog mej i kragen i kväll med.
Trots trötthet å arbetsskadad arm.
17 minuter å bättre än ingenting alls! :)

Ännu en dag är slut.
Å i morron väntar ledighet.
En dag som ska ägnas åt barnen, med så lite skällande som det bara är möjligt.
De förtjänar en mamma med mer ork å tålamod, som inte är fullkomligt urlakad om dagarna.
Å i morron, som sagt, då ska de få allt!

Av Lisa - 5 november 2013 19:49

Har haft den här lilla donnan med föräldrar å syster här i kväll.

Alltid lika kul å ses!
Tack för i kväll!
<3

Av Lisa - 5 november 2013 17:00

I kväll blir vi många runt bordet. :)

Vardagslyx med hemlevererad mat å fina vänner! :)

Av Lisa - 5 november 2013 11:08

Hej på er! :)
Kan glatt meddela att barnen var superduktiga i morse.
Viggo sov till tio minuter innan vi cyklade, men allt gick ändå som en dans. :)
Inte regnade det på oss under cykelturen heller.

Jag jobbar till fyra å sen får vi middagen levererad av familjen Persson/Magnell som ska göra oss sällskap i kväll! :)

Känner mej fortfarande inte på topp, men kämpar på ändå.

Vi hörs senare!
Kram å hej!

Av Lisa - 4 november 2013 22:33

Det är liksom stört på omöjligt att bara gå hem å lägga sej efter att ha jobbat kvällen.

Då passar det skärmshoppning(moderna versionen av fönstershoppning. :P) utmärkt som tidsfördriv. :D


Har spanat specifikt på nagellack hos Bangerhead, rosa sådana för att vara exakt, å hittat mer än en favorit :P

 

Direktlänkar hittar ni här:

Ett

Två

Tre

Fyra

Fem


(Hoppas jag kan somna lättare nu. :P)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards