Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under november 2013

Av Lisa - 20 november 2013 16:35

 

I bland är det bra å ha en skrivare.

Till å skriva ut målarbilder exempelvis.

:P


målarbok.nu finns det en hel massa kul. :D

Av Lisa - 20 november 2013 15:43

Har jobbat å sen storhandlat tillsammans med barnen som jag hämtade INNAN mellanmålet.

Det gick helt okej trots lite kaos å gråt i början å en akut bajsnödig femåring å en minst lika kissnödig mamma på slutet. :)

Vad Leo beträffar, var han nog mest trött! :)

Jag känner mej sliten.
Å det syns.
;)

Men hey. :)
Kylen å påfylld å nu tar vi helg i ett par dagar! :)
Det ska firas med ett på tok försent frall-mellanmål för barnen, målade naglar å med ett efterlängtat sworkit-pass i kväll.
(Abstinens. Efter en dag? Förstår ni vad som hänt med mej?! :P)
Å kanske hinns det med lite Homland också, vem vet? :)

Hej på en stund!

Av Lisa - 20 november 2013 06:10

Dessa underbart snygga fotbeklädnader har jag sovit i i natt.

Var uppe å gav vatten till Leo strax efter midnatt å trodde jag skulle frysa i hjäl när jag la mej igen.
Jag frös å frös å frös.
Det fick bli dunsockar på, men jag känner mej fortfarande ruggig. :/

Här är morronruschen i gång för övrigt.
Viggo vakande vrålhungrig å sur å Leo vill inte ens gå upp ur sängen.
Förhoppningsvis lyckas vi komma i väg denna morron också.

Slutar tidigt å sen ska jag å barnen ge oss på en rolig storhandling som kan sluta hur som helst när alla är trötta...
Men när det är avklarat då tar vi som sagt helg i ett par dagar igen! :)

Av Lisa - 19 november 2013 21:51

Alltså.

Jag måste verkligen bli bättre på det här med å jobba till fyra.

Gör det inte särskilt ofta men är alltid lika hysteriskt trött efteråt.

Kommande schema-period jobbar jag dessutom sju till sexton fler gånger än vanligt för att få i hop mina timmar.

Då kommer det sannerligen inte hålla om jag ska bli ett vrak varje gång.   


I vilket fall har jag överlevt denna, något stressiga, tisdag.

Lagat middag å varit på ett tjugofem minuter långt möte med info om att det kommer mer info framöver om Viggos skolstart.

Min snälla pappa var här med barnen under tiden, å de var nog ganska glada över myset med morfar även om åtminstone Viggo var för trött å sliten för å leka.

Han var mest upptagen med att helt matvägra vid middagen å gnälla över sitt anigens svullna knä som han ådragit sej vid ett fall på förskolan.

Får hoppas det gått över tills i morron, då det faktiskt är lite svullen.      


Nu ska jag avsluta här å kela med min katt som stått å hängt här bakom datorn en bra stund nu.

I morron väntar jobbet igen, där jag förhoppningsvis ska få testa på om mina idéer är så bra som jag vill tro, å sen tar jag å barnen helg. :D


Kram å gonatt på er!   

Av Lisa - 19 november 2013 12:01

Min lilla man å jag! :)

Är hemma en vända på min rast för å slänga i mej nått ätbart.
Jobbar som sagt till fyra å ska på möte i kväll.
Nånstans i mellan ska jag försöka pussa lite på familjen å laga fiskpaket till middag. :)
Mycket mer spännande än så blir det inte denna tisdag. :)

Hej för nu.
Vi hörs!

Av Lisa - 18 november 2013 21:52

Månen gick upp under tiden vi var vid havet i går.
På riktigt skådespel-manér!


Kvällen jobbpass gjort då å ska snart ner i sängen å vända innan det är dags att bege sej dit igen. :)
Långdag i morron å på kvällen ska vi på info angående förskoleklass. :)
Fullt ös alltså.
Men vi hinner säkerligen höras ändå! :)
Kram å gonatt nu! <3

Av Lisa - 18 november 2013 13:32

 

Planeringen är gjord.

Två helt nya rätter kvalade in i denna veckan, vilket jag är mycket nöjd med. :)

Av Lisa - 18 november 2013 10:29

 

Ljusens tid, är verkligen nu. :D
(black coconut, en stor favorit hos mej!)


Sitter vid köksbordet å lyssnar på barnen som leker. Tillsammans.

Utan å tjata om att jag ska va med. :D


Är väldigt glad att jag passade på att va ute i går förmiddag å att jag asade med mej familjen till boön en stund på eftermiddagen.

I dag lockar det nämligen inte alls att gå ut.

Det regnar faktiskt inte, men det är så grått å mörkt så det känns som kväll redan.


Försöker planera å skriva lite julklappslistor här. Blir ju en hel del klappar som ska inhandlas, å jag har inte köpt en enda ännu.

Känns en anigens stressande att läsa alla fejjan-statusar där folk är helt klara med sina inköp.

Ganska tragiskt egentligen, att julstressen ens ska existera å framförallt att den infinner sej så pass tidigt som i november...

Det förstör ju egentligen hela poängen...

Jag ska för övrigt jobba på julafton i år också, å det är inget som stör mej sådär märkbart.

Jobbar bara sju till två å sen är jag ledig både juldagen å annandagen.

Efter jobbet ska jag direkt upp till M å P, där firandet äger rum med min sida av familjen i år.

På juldagen firar vi med Martins del av släkten. Var vet jag dock inte ännu...


Hög tid å fortsätta med planeringen nu.

Hörs senare.


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards