Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 1 december 2013

Av Lisa - 1 december 2013 20:20

 

När första ljuset brinner... :)

 


Jag tror hela den här familjen kan skriva under på att helgen varit väldigt lycka, om än lite intensiv.

Blir som motorhavererar på E22:an på en lördagförmiddag är väl kanske inte precis vad man kan anse lyckat, men jag fokuserar på det positiva.

Att det hände när Martin var med, att vi blev bärgade så fort å att vi faktiskt inte kommit längre än vad vi gjorde. :)

Å så kom vi ju trots allt till Kalmar å fick hälsa på Gustav å Elin å umgås med familjen. :D


I dag var vi som sagt bara hemma å vände innan vi körde till Mörrum å deltog i det årliga pepparkakasbaket. :)

Barnen har just somnat här å vi inleder den första decemberveckan med en ledig måndag å får således andas ut lite hemma med innan arbetsveckan drar i gång. :)

Vi har precis prima planer för måndagen, soft morron med mys å träning(gah, har inte hunnit med på två dagar!) å vid lunch kommer fina flickor å leker å bakar julgodis å på kvällen är det dags för vinlotteri-träff i Törneryd. :D

Tack å lov kör inte jag denna gången(ösregn, skog, kolmörker å jag bakom ratten, fatta vilken mardrömskombo för samtliga inblandade! :P).

 

Nu ska jag pusta en stund innan det är läggdags! :D

Tack för den här helgen, alla inblandade. :)

Av Lisa - 1 december 2013 17:42

Pepparkakorna är klara! :)

Leo · Matprat · Vardag · Viggo
Av Lisa - 1 december 2013 13:11

En snabb runda på hansa city är avklarad å precis som i går är det barnen som handlat mest. :)
Bägge två hade egna plånböcker med sej å har förvaltat sina slantar i drakar, riddare, lego å djur. :)
Själv har jag köpt ytterst lite, då shoppingkänslorna blivit en aningens hämmade med tanke på eventuella renoveringskostnader av bilmotorn...
Lite smågrejs från Ikea å att vitt ljusfat från rusta är vad jag tar med mej hem.

Nu är vi som sagt på hemväg.
Ska hemom å tittat till katten å slänga i oss lite mat för att sen köra vidare till mörrum där eftermiddagen ska ägnas åt pepparkaksbak.

Glad första advent på er! :)

Av Lisa - 1 december 2013 10:48

Småkillarna är incheckade i leklandet å vi inväntar resten av gänget! :)
Här ska handlas värmeljus å kanske nått julpynt! :)

Av Lisa - 1 december 2013 08:44

Leo · Lisa · Martin · Vardag · Viggo
Av Lisa - 1 december 2013 07:48

Första december å vi har vaknat i Kalmar.
Vi är redo för frukost! :)
Å för shopping lite senare! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards