Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 8 december 2013

Av Lisa - 8 december 2013 21:09

 

Lilla stackars älsklingen, ser ut som en boxare.

Vi missförstod varandra i eftermiddags när jag skulle hjälpa honom av med overallen, jag lyfte ett av hans ben å han själv lyfte de andra.

En krasch med näsan först i golvet blev resultatet. :(

Det blödde rejält, men slutade fort, men som sagt, han ser ganska drabbad ut. :(


Ska snart bädda ner mej för dagen här faktiskt.

Har varit betydligt piggare i dag, men nu börjar tröttheten göra sej påmind igen.

Vi har hunnit med en hel massa i dag.

Städ av hus å framplockning av tomtar.

Innebandyträning å Blekinge exotiska värld.

Julgodis tillverkning å sworkit-träning.


Det sistnämda är jag lite extra mallig över i dag, då gårdagens gympass gav träningsvärken from hell.

Jag fick dock blodad tand å önskar jag hade tid till pass-träning på bestämda tider. :(

Älskar spinning sen innan, men corepasset var också kul(men svinsvårt, vikter å gummiband å världens sämsta koordination är ingen super kombo när man är ovan. :P) å ju mer jag tränar hemma destor starkare blir jag å desto mindre behöver jag skämmas när jag tränar med andra.

Men, men, det får jag drömma om, å streta på med mitt sworkit när tid finns. :)

Är helnöjd med helgen utom möjligen vädret.

Kunde vi inte fått behålla snön?  


I morron har jag å barnen en ledig dag till. :D

Vi ska till bvc å treårskontrolla Leo å sen är det jul-drop-in med pyssel på barnens förskola. :)


Hoppas ni haft en bra helg!

Kram å gonatt!


Av Lisa - 8 december 2013 19:37

 

Galet söta marsipan-figurer i alla dess färger, som Stina å barnen gjort.

Vasständer, svampar å bomber. :)


De en överblivna marsipanen blev till favoriten Mozartkulor å så har jag gjort yttrerligare tre sorters godis. :D

Lingontryffel då.

(martin körde till ica å köpte chokladen som behövdes! :))

 

Vit chokladtryffel med saffran.

Koka upp 1 dl grädde tillsammans med ett kuvert med saffran.

Hacka 200 gram vit choklad å häll den kokande grädden över chokladhacket.

Låt stå kallt(i kyl eller i frysen om ni har bråttom) tills det går att rulla små bollar.

Rulla bollarna i florsocker eller kokos å förvara kallt.

 

Chappuccino-fudge.

Koka 3 dl grädde, 3 dl socker å 1 dl sirap tills det uppnår 122 grader.

(tar en bra stund, speciellt om man som jag, fegar å har spisen på för låg värme..!)

När smeten är tillräckligt varm rörs 150 gram hackad chappuccino-choklad, 50 gram smör å 1 msk honung i smeten.

Toppa med lite flingsalt(eller krossade kakaobönor om ni har det i gömmorna! :P).

Häll i en form å ställ kallt innan fudgen skärs i rutor.

 

 

Den här chokladen från odense använde jag till fudgen, å den hittade jag på Citygross.

Av Lisa - 8 december 2013 17:55

En moster kom.
Å hela huset fylldes av färgad marsipan! :)

Leo · Matprat · Viggo
Av Lisa - 8 december 2013 15:51

Lingontryfflar ja.
Har tinat lingon från frysen å allt...

Bunkrade diverse ingredienser på CG.
Men ser ni nån mörk choklad...?!

Inte jag heller...

Av Lisa - 8 december 2013 14:59

Reptil-spaning på Blekinge exotiska värld. :)

Av Lisa - 8 december 2013 10:02

Här har vi tydligen affär i vardagsrummet i dag! :)

Av Lisa - 8 december 2013 08:31

Andra ljuset brinner!

Söndagen är här.
Jag dricker nybryggt kaffe å bakar frukostbröd.
Ägg ska kokas å bordet är dukat med servetter! :)

I dag ska vi njuta av dagen.
Jag känner mej mycket piggare å gladare å ingen är lyckligare för det än jag!

Leo önskade en tur till exotiska världen å så hoppas vi på lite mera lek i snön! :)

Ha en bra dag!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards