Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under december 2013

Av Lisa - 9 december 2013 15:50

En smällkaramell.
En snögubbe.
Å
En tomte.
Det var vad jag å framför allt Viggo pysslade i hop.
Vad Leo gjorde, det vet jag inte exakt! :)

Av Lisa - 9 december 2013 13:51

Barnen äter lunch å jag håller på å svälta i hjäl.
Just McDonalds är å verkar förbli precis värdelöst ur low-carb-synvinkel... :(

Av Lisa - 9 december 2013 13:25

"Alltså mamma, hur kan bebisar komma ut från det lilla hålet i snippan?!"

"Mamma, varför använder du inte klackskor som vanliga tjejer!?"

Viggo levererar! :)

Av Lisa - 9 december 2013 12:53

Sötungar på sjukhusparkeringen! <3

Treårskontroll av Leo står på schemat! :)

Av Lisa - 9 december 2013 10:12

På min ösnkelista finns(förrutom mateus-porslin å varma myskläder) följande:


Ostbricka designad Jamie Oliver, som går att skriva på.

 

Å så ljustråg med tillhörande ljusstumps-hållare designande av ingen mindre än Ernst Kirchsteiger.

 

 

Tycker idéen med dessa förändringsbara ljustråg är mycket trevlig, dom känns väldigt användbara.

Enkelt å snyggt! :)

Av Lisa - 9 december 2013 09:49

Fem myror är fler än fyra elefanter.
Lär om siffror.
Himla kul spel som funkar å spela med både en sexåring å en treåring å som går å variera i svårighetsgrad! :)

Av Lisa - 9 december 2013 08:07

Lego-killen nummer 1 inleder den 9 december med att bygga i hop innehållet i dagens lilla paket! :)

Leo var uppe å stökade vid tre. Tyckte det var morron å skulle ligga hos mej. Jag fick honom att somna om, men han var uppe innan sex i morse igen.
Vi är lediga i dag, å har ingen tid å passa förrän klockan ett så vi tar det lugnt än så länge. :)
Snart är det dags för frukost å kaffe för min del. Vi ska ha äggröra i dag har Leo bestämt. :)
Ska bara sluta ögonen en liten minut till först...;)

Av Lisa - 8 december 2013 21:09

 

Lilla stackars älsklingen, ser ut som en boxare.

Vi missförstod varandra i eftermiddags när jag skulle hjälpa honom av med overallen, jag lyfte ett av hans ben å han själv lyfte de andra.

En krasch med näsan först i golvet blev resultatet. :(

Det blödde rejält, men slutade fort, men som sagt, han ser ganska drabbad ut. :(


Ska snart bädda ner mej för dagen här faktiskt.

Har varit betydligt piggare i dag, men nu börjar tröttheten göra sej påmind igen.

Vi har hunnit med en hel massa i dag.

Städ av hus å framplockning av tomtar.

Innebandyträning å Blekinge exotiska värld.

Julgodis tillverkning å sworkit-träning.


Det sistnämda är jag lite extra mallig över i dag, då gårdagens gympass gav träningsvärken from hell.

Jag fick dock blodad tand å önskar jag hade tid till pass-träning på bestämda tider. :(

Älskar spinning sen innan, men corepasset var också kul(men svinsvårt, vikter å gummiband å världens sämsta koordination är ingen super kombo när man är ovan. :P) å ju mer jag tränar hemma destor starkare blir jag å desto mindre behöver jag skämmas när jag tränar med andra.

Men, men, det får jag drömma om, å streta på med mitt sworkit när tid finns. :)

Är helnöjd med helgen utom möjligen vädret.

Kunde vi inte fått behålla snön?  


I morron har jag å barnen en ledig dag till. :D

Vi ska till bvc å treårskontrolla Leo å sen är det jul-drop-in med pyssel på barnens förskola. :)


Hoppas ni haft en bra helg!

Kram å gonatt!



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards