Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under december 2013

Av Lisa - 6 december 2013 15:40

Undersköterska i äldreomsorg.
Lågstatus å otacksamt.
Underbetalt å bortprioriterat.

Fantastiskt.
Roligt.
Viktigt!

Läser en berättelse i senaste demensforum å gråter.
Av sorg över alla de som inte bryr sej om våra gamla.
Politiker, läkare å ointresserade usk:or!

Samtidigt är jag så säker på att jag valt rätt.
Jag ger aldrig upp min dröm om hur det borde fungera!

Jobb · Lisa
Av Lisa - 6 december 2013 06:18

Fick en(aningens försenad, men vem bryr sej) förlovningspresent av min man.


Efter en natt med urusel sömn(vin alltså, bra på många vis, men sannerligen inte för sömnen! :() ska vi strax(men inte snart nog enligt Viggo) bege oss ut i snömodden för veckans sista jobb å dagisdag! :)
Klockan halv tre tar vi helg! :)

Av Lisa - 5 december 2013 22:05

Hoppas det blir lite kallare bara så det lägger sej.
Jag älskar det här! :)

Av Lisa - 5 december 2013 19:58

Mat å annat med jobbet i kväll. :)
Jag gillar särskilt snapsen! :P

Av Lisa - 5 december 2013 16:38

Hade tänkt slå på stort å ha klänning på mej i kväll, men jag ändrade mej.
Med en stormande Sven i annalkande känns det skönast med jeans å långärmat! :)

Ett glas vin nu då. ;)
Lite torsdagslyx är aldrig fel.
Även fast det varit lite för många kvällar hemifrån denna veckan...!

Av Lisa - 5 december 2013 15:33

Jag har inte glömt er.
Det är lite intensivt just i dag bara.
Efter en cykeltur i stormen ska jag kasta mej i duschen å göra mej redo för kvällen. :)
Äta(å dricka. :P) med jobbar kompisarna står på kvällens agenda! :)

Kram å hej! :)

Av Lisa - 4 december 2013 21:49

Dexter.
Jojomesan.
Här ligger han.
Som om inget hänt.
<3
Men han har sovit precis hela dagen, så det var nog jobbigt å va på rymmen.
Å inte vill han gå ut igen heller. :)
Jag är glad å ha honom hemma igen.
Välbehållen å allt! :)

Jag själv ska strax krypa ner å lägga mej.
Känner mej riktigt trött i kväll, så jag hoppas jag kan somna fort å få en god natts sömn.
I morron ska jag först jobba en sväng å sen ska jag ut å äta med kollegorna på kvällen. :)
Ett litet förglas hemma hos oss ska hinnas med där i mellan med(såklart) å så verkar det som att bilen är lagad å klar å ska komma hem! :)

Kram å gonatt nu. :)

Av Lisa - 4 december 2013 15:38

Jag har inte visat den innan va? ;)

Har letat ett bra tag efter just en vit bricka att ha på bordet i vår lounge-hörna! :)
Detta hittade jag på Rusta för 80 pix! :)
Det återstår dock å se hur länge det får vara i fred från vasständer å övriga vilddjur! :P


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards