Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under december 2013

Av Lisa - 4 december 2013 11:30

Precis när jag publicerat en efterlysning av Dexter på fejjan ringde en tjej som bodde på Lupinvägen(en bra bit härifrån...!) å meddelade att de hittat vår katt. :D

Nummret fanns i hans halsband, tack å lov.

Jag kastade mej på cyklen å hämtade hem honom å nu får han hålla sej inomhus när vi inte är hemma. Åtminstone tills han är kastrerad. :)

 

Annars då?

Jo, jag kan återigen konstatera att det absolut bästa med att bo just där vi gör är grannarna. :D

I dag fick jag lift å sällskap till Ica så jag slapp kånka veckohandlingen på cykel. :) Extra tacksamt när det dessutom har börjat regna.

Tusen tack! :D

 

Nu tänker jag dricka upp mitt kaffe, träna en stund å sen bege mej till jobbet. :D

 

Ha en bra dag nu hörrni! Så ses vi senare!

 

Av Lisa - 4 december 2013 09:59

Tack å liv för halsband med telefonnummer på! :)
Å tack alla som delade bilden på fejjan.
Dexter är hemma igen! :)

Av Lisa - 4 december 2013 08:33

Leo fick en playmo-häst i kalendern å ingen är gladare än han.
Jag tycker mej dock redan nu se ganska aggressiva tendenser i det där djuret som redan slagit ner ett gäng dinosaurier! :)

Annars började morronen här med hysteriska bråk å katten är fortfarande borta. :(
Nu är det lite lugnare å vi ska strax cykla till dagis!

Gomorron på er.
Vi hörs sen!

Av Lisa - 3 december 2013 22:29

Nu har jag krupit ner å jag kan säga så mycket som att i natt ska jag inte ha några småpojkar i min säng.
Hur kallt det än må vara å hur trött jag än är så ska Viggo ledas tillbaka om han kommer intassande igen! :)
Det blir mest sömn på så vis, för alla parter! :)

Nått som jag däremot gärna hade haft i sängen är min katt.
Men icke, ingen Dexter i sikte i kväll.
Hoppas verkligen bara att han följt efter nån söt kattflicka å blivit instängd nånstans.
Men med en betydligt sorgligare katthistoria i minnet är det lögn å påstå att jag känner mej särskilt lugn. :(

Förhoppningsvis kommer han hem igen i morron.
I morron ja, då fortsätter vi med cyklandet(å inväntar besked gällande bilen...), känns väldigt primitivt å va billös, men det är åtminstone miljövänligt. :)
Å så ska jag jobba kväll. :)
Vi hörs då förståss!
Sov så gott hörrni.
Puss å hej! :)

Av Lisa - 3 december 2013 19:13

La mej vid tolv.

Viggo kom in å började stöka kvart över två.

Var för trött för å bära tillbaka honom till sej så jag krigade med honom om min kudde å sängplats tills klockan ringde vid fem i halv sex.

Barnen var trötta å ville inte alls.

Men vi kom i väg.

Efter bråk om överdragsbyxor, vinterjackor, vantar å reflexvästar.

På cykel.

Jobbade mellan sju å fyra.

Hämtade trötta,ledsna barn, som mest bråkade å grät å slogs.

 

Stresscyklade för å leta efter Viggo.

Bakade hamburgebröd.

Stekte burgare.

Bakade knäckebröd.

Kollade julkalender.

La barn.

 

Nu ska jag träna.

Å sen ut å leta efter katten som inte synts till sen i morse...

 

Man kan säga att det rullar på. :P

 

Av Lisa - 3 december 2013 16:52

Såhär svettig å panikslagen blir man när den nästan-sexåringen cyklar i förväg å inte syns till på hela vägen hem. :(

Han var framme när vi kom, vilket i sej var bra gjort, men herrejävlar vad rädd jag hann bli! :(

Av Lisa - 3 december 2013 06:43

Morronens cykeltur avklarad! :)
Dags å jobba ett gäng timmar då!
Ha en bra dag alla!

Av Lisa - 2 december 2013 19:01

Efter en helt underbar middag sitter vi mest bara å pratar av oss å sörplar vin! :)

En bra måndag vi har.
Först julbak å lek å prat med flickorna Jackbrise å sen en efterlängtad träff med vinlotterigänget! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards