Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 10 januari 2014

Av Lisa - 10 januari 2014 21:35

Att han alltid ska vinna! :)

Av Lisa - 10 januari 2014 20:09

 

Hur mycket jag än älskar å laga mat är det ändå förbannat sjkönt å slippa göra det ibland. :)

Hämt-sushi ingen dum fredagsmat precis. :)


Barnen är nerbäddade å vi velar lite om hur vi ska spendera den här fredagskvällen.

Det lutar faktiskt å lite spel innan vi däckar i sofforna. :)


Hoppas ni har en bra kväll. :D

Kram å hej så länge!

Av Lisa - 10 januari 2014 15:38

Jahapp.

Det var fredagen med läkartiden då.

Man kan säga att vi inte var helt överens, den där doktorn å jag.

Dessutom blev jag sittande i väntrummet medan alla i gick på lunch å gick till sist därifrån utan resultaten på mina prover eller recept på migränmediciner jag tydligen borde prova(!?).

Var så pass uppjagad å irriterad att jag översåg mitt alltid-trevlig-vill-aldrig-störa-sydrom å ringde avonova å frågade om de glömt mej!

Så nu har jag fått en tid där, å det är den i kombon med akupunkturen nästa vecka som jag tror mest på.

Å förflyttningen på jobb med, som verkar träda i kraft omgående.

Om jag inte missuppfattat alldeles blir den helgen det sista jag jobbar på det stället jag varit på under hösten.

Ska forska i det här under helgen, så får vi se sen.


Annars då?

Jotack, det är skapligt med huvudet i än så länge faktiskt, inte den värsta huvudvärken alltså, även om det städigt är med mej.

Sitter å funderar på om jag ska träna ett litet pass eller om jag ska dra på mej pyjamasbrallorna å lägga mej å mysa med barnen som redan ser på film å kränger fredags-godis. :P


I kväll är tanken att vi ska äta hämt-sushi å bara ta det lugnt(känns som om det är det ända man gör nuförtiden...!) :)

Såg klart SoA i går, å jag vet inte vad jag säga. Svinbra säsong med svinjobbigt slut...

Kanske blir det så att vi ger Breaking Bad en ny chans som ersättare. :D



Jag lovar att jag snart ska sluta älta det här om mitt utmattade tillstånd, för jag tycker själv det börjar bli tjatigt, men jag måste skriva av mej ett par tankar till. :P

När jag var hos sjukgymnasten påtalade hon vikten av att slappna av, inte bara genom verklighetsfykt i tvsoffan(klockrent att hon kallade det just så med tanke på hur jag faktiskt använder mej av tv-serier i just det syftet. :P) å sen dess har jag funderat å funderat på när jag egentligen slappnar av.

På riktigt å hittills bara kommit på en enda situation då jag känner mej fullkommligt avslappna å det är när jag badar i havet.

Det är svårt å beskriva, men min kärlek till just det här med å bada växer mer ju äldre jag blir å det kanske är så att mitt behov av att få chansen att koppla bort å koppla också vuxit med åren.

Det blir liiiite svårt att använda sej av just havsbad som avkoppling såhär års, så jag bara måste hitta nått annat, eller lära mej en gång för alla att det faktiskt är okej att vila ibland.

Ju mer jag tänker på det ju mer inser jag att jag aldrig vilar.

Det är liksom inte min grej, jag vet inte ens hur man gör om jag ska va ärlig.

Jag är van att ha tusen grejer på gång å faktiskt trivas med å ha det så, å kunnat hantera det.

Å det har jag även blivit beundrad för, att jag orkar så mycket hela tiden.

Hur blir det nu? Ska jag inte kunna vara jag längre om jag måste ändra på mej?

Av Lisa - 10 januari 2014 12:14

Tjugo minuter försenat till den bokade tiden.
Å sen all denna väntan.
Huuugh.
Man kan bli stressad för mindre.

Av Lisa - 10 januari 2014 09:39

 

Viggo å Dexter.   


Då var det fredag i en av de mest omtumlande veckor jag haft.

Kan väl inte påstå att jag blivit så mycket klokare precis, men i dag ska jag till doktorn på VC.

Skulle misstänka att han också hänvisar till företagshälsan, men vad f*n ska man göra om de bara dröjer med å ringa tillbaka?!


11.20 ska jag va på sjukhuset å innan dess ska barnen lämnas en stund hos sin moster.

En timme kvar men bästa å lägga på ett kol ändå. :)


Ha en bra fredag! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards