Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 10 januari 2014

Det har hänt i dag.

Av Lisa - 10 januari 2014 15:38

Jahapp.

Det var fredagen med läkartiden då.

Man kan säga att vi inte var helt överens, den där doktorn å jag.

Dessutom blev jag sittande i väntrummet medan alla i gick på lunch å gick till sist därifrån utan resultaten på mina prover eller recept på migränmediciner jag tydligen borde prova(!?).

Var så pass uppjagad å irriterad att jag översåg mitt alltid-trevlig-vill-aldrig-störa-sydrom å ringde avonova å frågade om de glömt mej!

Så nu har jag fått en tid där, å det är den i kombon med akupunkturen nästa vecka som jag tror mest på.

Å förflyttningen på jobb med, som verkar träda i kraft omgående.

Om jag inte missuppfattat alldeles blir den helgen det sista jag jobbar på det stället jag varit på under hösten.

Ska forska i det här under helgen, så får vi se sen.


Annars då?

Jotack, det är skapligt med huvudet i än så länge faktiskt, inte den värsta huvudvärken alltså, även om det städigt är med mej.

Sitter å funderar på om jag ska träna ett litet pass eller om jag ska dra på mej pyjamasbrallorna å lägga mej å mysa med barnen som redan ser på film å kränger fredags-godis. :P


I kväll är tanken att vi ska äta hämt-sushi å bara ta det lugnt(känns som om det är det ända man gör nuförtiden...!) :)

Såg klart SoA i går, å jag vet inte vad jag säga. Svinbra säsong med svinjobbigt slut...

Kanske blir det så att vi ger Breaking Bad en ny chans som ersättare. :D



Jag lovar att jag snart ska sluta älta det här om mitt utmattade tillstånd, för jag tycker själv det börjar bli tjatigt, men jag måste skriva av mej ett par tankar till. :P

När jag var hos sjukgymnasten påtalade hon vikten av att slappna av, inte bara genom verklighetsfykt i tvsoffan(klockrent att hon kallade det just så med tanke på hur jag faktiskt använder mej av tv-serier i just det syftet. :P) å sen dess har jag funderat å funderat på när jag egentligen slappnar av.

På riktigt å hittills bara kommit på en enda situation då jag känner mej fullkommligt avslappna å det är när jag badar i havet.

Det är svårt å beskriva, men min kärlek till just det här med å bada växer mer ju äldre jag blir å det kanske är så att mitt behov av att få chansen att koppla bort å koppla också vuxit med åren.

Det blir liiiite svårt att använda sej av just havsbad som avkoppling såhär års, så jag bara måste hitta nått annat, eller lära mej en gång för alla att det faktiskt är okej att vila ibland.

Ju mer jag tänker på det ju mer inser jag att jag aldrig vilar.

Det är liksom inte min grej, jag vet inte ens hur man gör om jag ska va ärlig.

Jag är van att ha tusen grejer på gång å faktiskt trivas med å ha det så, å kunnat hantera det.

Å det har jag även blivit beundrad för, att jag orkar så mycket hela tiden.

Hur blir det nu? Ska jag inte kunna vara jag längre om jag måste ändra på mej?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards