Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 29 januari 2014

Av Lisa - 29 januari 2014 22:22

Dags å sova.
I morron hävs karantänen här å ärligt talat tror jag inte Leos kräkningar i går ens var nån sjuka som smittar.
Det kan man ju dock aldrig veta så det blir en sista vab-dag i morron, precis som sej bör.

Vi kör på en repris från i dag, snöskottning, lek å mys. :)

Vi hörs då.
Sov så gott!

Av Lisa - 29 januari 2014 21:11

En rädd liten pojke vaknade i panik.
Det måste ju va nån slags nattskräck det här..?
Älskade unge! <3

Av Lisa - 29 januari 2014 20:15

I eviga tider har jag trånat efter LeCrusets grytor å ugnsformar.

Fick ett mail med nyheter från Royal Design nu i kväll å blev helt plötsligt överlycklig att jag väntat. :D

   


Fatta att de har lanserats i den snyggaste rosa man kan tänka sej? :D

Mitt ha-begär ökade med 200% så fort jag såg dem.

Så, så fina! :D

Av Lisa - 29 januari 2014 17:45

Karantän har sina fördelar.

Chansen till långkok mitt i veckan tex.

I dag har vi ätit pulled pork med salsa å aioli! :)
Det gjorde inte alls ont kan jag säga! :)

Av Lisa - 29 januari 2014 13:36

Då var det skottat.
För tredje gången i dag! :)

Av Lisa - 29 januari 2014 11:32

Efter en kall, å mest gnällig, sväng till pulkabacken har vi landat inomhus igen.
Lite gos under en varm filt tar vi nu, innan middagen ska in i ugnen. :)

Av Lisa - 29 januari 2014 09:19

 

Dagens jätte-frukost.

(kunde inte bestämma mej, å tog därför ALLT! :P)

 

Chaipudding smaksatt med blåbär.

2 dl mandelmjölk(osötad)

2 msk chaifrön

1/2 dl kokosflingor

vaniljpulver

Blanda å låt stå kallt över natten.

Häll upp i ett glas/skål å blanda med blåbärssylt.

 

Den här använde jag.

Sötad med äppelmos, å ett enkelt alternativ till färska bär.

:D

 

Färskpressad grapejuice. (två glas)

Pressa 1 blodgrapefrukt.

Blanda med 1 dl äppeljuice(tropicana har den bästa, om man inte har en råsaftcertifug vill säga!),

å ungefär 1 tsk riven ingefära.

Rör i hop tillsammans med is.

 

Riktigt enkelt, tar inte längre tid än å koka kaffe, å ruggigt gott å fullt av vitaminer. :)

Av Lisa - 29 januari 2014 07:40

 

Underbart doftljus

(finns massor här kew(som det på bilden), reunion å voluspa bland annat )

som lyser upp i morronmörkret. :)


Å så var det ju det här med planerandet.

Hade startat bilen å var i full färd med å skotta när terapeuten ringde å meddelade att hon var sjuk så min tid fick flyttas till nästa vecka.

Ändrade planer för dagen för andra gången alltså.

Bara till å gå in å hoppas i pyjamasbyxorna igen. :P


Vi har tagit oss igenom ännu en natt med störd sömn.

Dexter å barnen stimmar om vartannat å i dag vaknade Leo så tidigt som fem.

Det är kanske inte så konstigt att man behöver ta en PN på eftermiddagen eller att man känner sej trött å sliten jämt å ständigt?


Martin har kört vidare till sitt jobb å barnen ligger fortfarande i sängen å myser.

Själv sitter jag, sminkad å klar, å dricker kaffe i ljusens sken.

Ska snart duka fram lite frukost här, men det är ingen brådska än. :)



Vi ska ta det lugnt i dag både försöka få lite gjort å mysa å leka tillsammans. :)

Det där sistnämnda är den svåraste nöten å knäcka för tillfället.
Viggo å Leo kan inte vistas i samma rum i mer än fem minuter innan det bråkas eller tävlas om nått.

Fruktansvärt störigt att de inte fattar hur bra det är att ha en lekkompis som alltid finns till hands i stället för å kriga jämt å ständigt.

Det är så syskon funkar, belive me i know, men det är drygt som tusan ändå. :P


Om det slutar storma ute tänker jag att vi ska passa på åka lite pulka under dagen också. :)


Hoppas ni får en bra onsdag!

Kram å hej så länge!



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards