Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under januari 2014

Av Lisa - 30 januari 2014 10:35

Leo snygg-posar framför kameran. :P  



Plötsligt händer det hörrni! :)

Barnen sov till halv åtta respektive åtta denna morron. :D

Välbehövligt för oss alla. :)


Jag vabbar som sagt sista dagen i dag, å det har gått över 48 timmar sen Leo var dålig så vi flaggar för faran över för denna gång.

Vi ska hålla oss hemomkring i vilket fall är planen.

Snön fortsätter falla så skottandet kommer fortgå å lite pulkaåkning ska vi nog också få i hop.


Klockan sex ska jag cirkelträna på motiva å jag riktigt längtar. :)

Är fortfarande helt imponerad över hur mycket jag gillar det där med å träna nu plötsligt? :P


Innan dess ska vi som sagt bara drälla runt hemma, å kanske göra liiit nytta.

Åtminstone städa av badrummet, intressant va? :)


Vi hörs under dagen med eventuellt mera livsviktig fakta från vardagen. :)


Av Lisa - 29 januari 2014 22:22

Dags å sova.
I morron hävs karantänen här å ärligt talat tror jag inte Leos kräkningar i går ens var nån sjuka som smittar.
Det kan man ju dock aldrig veta så det blir en sista vab-dag i morron, precis som sej bör.

Vi kör på en repris från i dag, snöskottning, lek å mys. :)

Vi hörs då.
Sov så gott!

Av Lisa - 29 januari 2014 21:11

En rädd liten pojke vaknade i panik.
Det måste ju va nån slags nattskräck det här..?
Älskade unge! <3

Av Lisa - 29 januari 2014 20:15

I eviga tider har jag trånat efter LeCrusets grytor å ugnsformar.

Fick ett mail med nyheter från Royal Design nu i kväll å blev helt plötsligt överlycklig att jag väntat. :D

   


Fatta att de har lanserats i den snyggaste rosa man kan tänka sej? :D

Mitt ha-begär ökade med 200% så fort jag såg dem.

Så, så fina! :D

Av Lisa - 29 januari 2014 17:45

Karantän har sina fördelar.

Chansen till långkok mitt i veckan tex.

I dag har vi ätit pulled pork med salsa å aioli! :)
Det gjorde inte alls ont kan jag säga! :)

Av Lisa - 29 januari 2014 13:36

Då var det skottat.
För tredje gången i dag! :)

Av Lisa - 29 januari 2014 11:32

Efter en kall, å mest gnällig, sväng till pulkabacken har vi landat inomhus igen.
Lite gos under en varm filt tar vi nu, innan middagen ska in i ugnen. :)

Av Lisa - 29 januari 2014 09:19

 

Dagens jätte-frukost.

(kunde inte bestämma mej, å tog därför ALLT! :P)

 

Chaipudding smaksatt med blåbär.

2 dl mandelmjölk(osötad)

2 msk chaifrön

1/2 dl kokosflingor

vaniljpulver

Blanda å låt stå kallt över natten.

Häll upp i ett glas/skål å blanda med blåbärssylt.

 

Den här använde jag.

Sötad med äppelmos, å ett enkelt alternativ till färska bär.

:D

 

Färskpressad grapejuice. (två glas)

Pressa 1 blodgrapefrukt.

Blanda med 1 dl äppeljuice(tropicana har den bästa, om man inte har en råsaftcertifug vill säga!),

å ungefär 1 tsk riven ingefära.

Rör i hop tillsammans med is.

 

Riktigt enkelt, tar inte längre tid än å koka kaffe, å ruggigt gott å fullt av vitaminer. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards