Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under januari 2014

Av Lisa - 25 januari 2014 21:19

Nu har Henke å flickorna åkt hem till sitt efter att ha spenderat eftermiddagen å kvällen tillsammans med oss.
Vi har ätit hemmagjorda hamburgare å cheesecake som ni såg å haft så trevligt så. :)

Nu har vi bäddat ner oss i varsin soffa men för min del blir det inget långvarigt stopp.
Dels för att det bara är bråte på tv å dels för att jag är grymt trött å kan behöva ta igen lite sömn nu innan en väldigt intensiv vecka tar vid.
Mycket jobb å terapi å akupunktur.
En helt ledig dag på fredag, i övrigt fullsmockat fram till onsdagen i veckan därpå.
Får lite panik av tanken, men vi får hoppas det går fort!

Nähä. Sova var det! ;)

Kram å gonatt!

Av Lisa - 25 januari 2014 18:22

LC-cheesecake å bär! :)

GI · Matprat
Av Lisa - 25 januari 2014 14:15

Nästan det ända bröd jag gör nu förtiden.

Till frukost, eller som i dag till hamburgare! :)

 


Receptet kommer från början från Remsans bistro.

Av Lisa - 25 januari 2014 13:16

Sprang inom H&M efter(?!) efter träningen.
(I klädd ryggsäck å Martins träningsbrallor! :P)

Köpte mej ett par blommiga byxor å en helt vanlig tajt t-shirt.
Just en sådan tröja har jag inte ägt å än mindre använt på närmare tio år! :)
Hurra till det!
:D

Synd bara att jag insåg på vägen ut att det hade varit snyggt med ett stort halsband till också... :P

Av Lisa - 25 januari 2014 09:40

Ernst som gästprogramledare i Ring så spelar vi. <3
Kan en lördag börja bättre!? :)

Av Lisa - 25 januari 2014 09:11

Här laddar vi för gympa å träning.
Grabbarna ska på sitt håll å jag in till stan på spinning. :)

Jag hinner förhoppningsvis med ett å annat ärende med när jag ändå är i stan.
En tur till CG å så inom bolaget närmare bestämt! :)

Sen blir det brödbak å efterrättsfixande innan våra vänner anländer! :)

Ha en bra lördag! :)

Av Lisa - 24 januari 2014 20:20

Ja jösses.
Känner mej fortfarande helt slut.
Nästan som om jag inte sovit alls i natt.
Visst vissa svårigheter har jag med detta, men det är som sagt akupunkturen som spökar.
Har en ny tid nästa vecka igen så vi fortsätter ett tag alltså å hoppas på positiv verkan! :)
I dag har jag även fått en terapeut-tid då det visade sej att läkaren jag övergav sist jag var på VC faktiskt hört vad jag sagt å skickat en remiss. :)
Svårt å få i hop alla tider med jobb å övriga livet, men jag tänker må bra igen så det får bli lite pusslande framöver.


Här ligger vi soffan å funderar på vad vi ska kolla på.
Vi har konstaterat att vi INTE tänker se på fångarna på fortet, men mycket längre än så har vi inte kommit. :)
Min GoT-abstinens skriker efter riddare så det lutar åt nått ditåt. :)

I morron kör vi på familjedag, lite gympa för pojkarna å spinning för mamman.
Å sen vänner på middag på kvällen. :)

Gott med helg eller vad säger ni? ;)

Av Lisa - 24 januari 2014 19:05

Röd

Helstekt fläskfilé, rättikagratäng, sallad, whiskeysås å så en klassiker från barndomen för oss arvidsson's nämligen Rödsmör.
En kryddsmörs variant som fått sitt namn av att det innehåller enbart röda ingredienser, förrutom smöret i sej då alltså.

Rödsmör.
Räcker till många! :)
Blanda ca 100 gram smör med 1 msk tomatpuré, 1 tsk sambal olek å 3 msk Heinz chilisås.
(Sweetchilisås å tabasco funkar också att ha i om man gillar det. :))
Krydda med grillkrydda å paprikapulver.
Linda in i folie så smöret blir en rulle.
Lägg i frysen å skriva upp strax innan servering.


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards