Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under februari 2014

Av Lisa - 25 februari 2014 17:55

Baddräkten är inhandlad! :)

Av Lisa - 25 februari 2014 15:58

Jo man tackar.
Dagens nålar visste var de tog.
Huvudet spänner å stramar, men det är det värt, för vad det hjälper hörrni! :)
Ingen daglig huvudvärk längre.
Hurra!


Pausar en stund i sängen där solen strålar in,
blundar å låtsas att det är sommar.


I morron måste jag fatta mod till mej, agera som en vuxen å stoppa impulsen att fly.
Jag måste sätta mej själv först!


Nu ska jag blunda lite till, sen blur det middagslagning å omladdning inför kvällens tabata-pass. :D

Av Lisa - 25 februari 2014 06:05

Dags å gå upp tidigt igen då.
Känner mej som ett vrak.
Dödstrött å sliten.
Å då har jag ändå varit ledig i fem dagar.

Hopplösa känslor.
Men jag ska skärpa till mej å kämpa.

Hoppas ni får en bra dag!

Av Lisa - 24 februari 2014 19:06

Att man kan bli så trött av att bra sitta å lyssna en eftermiddag..?!

Själva utbildningen känns dock spännande.
Ska bli intressant å se om det hjälper mej att bli en bättre människa.
Eller åtminstone får verktygen som lär mej prioritera rätt å hantera dåligt samvete.

Frågan om det var någon som skrev dagbok ställdes för övrigt precis i början av utbildningen.
Jag svarade ett litet svävande ja...
Att jag bloggar är sannerligen inget jag pratar högt om då jag upptäckt att det finns såååå stora fördomar om hela fenomenet.
Pinsamt nog står jag sällan upp för min hobby(7år senare liksom. :P)även om mina vänner såklart vet vad jag roar mej med å accepterar bloggen som en del av mej. :)
Märkligt det där, men jag pratar sällan om bloggen med någon över huvudtaget. Den bara finns å är självklar inom min närmsta krets. :)


De stora grabbarna är på pingis å jag ska snart bädda ner den lille å träna en liten stund.
Förhoppningsvis piggnar jag till lite efter det. :)

Av Lisa - 24 februari 2014 11:29

Passade på att parkera vid vägga å insupa lite havsluft å sol innan jag spenderar min eftermiddag inomhus! :)

Det är en fin stad vi bor i!

Av Lisa - 24 februari 2014 09:44

 

Jag behöver nytt.

Efter de två senaste säsongerna av SoA står allt dödande mej fortfarande upp i halsen.

Orange is the new black var mycket bra, men tog slut för fort.

House of cards, kan det va nått? :)

Eller ska jag ge Breaking Bad en andra chans?

Så första avsnittet men mådde mest illa av obehag.

Inte precis den känslan jag söker i min verklighetsflykt. :P


Har analyserat å kommit fram till att i serier med kvinnliga huvudpersoner(oitb, vd, tb) är jag verkligen inte särskilt förtjust i i just piper, sookie eller elena medan i de serier där män är huvudkaraktärerna är de just dem jag faller för(Dexter, PB å nu senast Sherlock).

Undrar varför det är så?

 


Tipsa gärna om serier, av alla de sorter. :D

Av Lisa - 24 februari 2014 08:41

Hur gärna jag än vill tro att allt är som vanligt efter min genomklappning/mentala kris/utmattning är det tyvärr inte så.

Jag går å jobbar, det gör jag, å jag gör vad jag ska, med den inlevelse jag har just nu.

Men det är inte tilräckligt. Jag är inte typen som gör ett halvdant jobb, eller känner mej ofärdig när jag går hem.

Tyvärr måste jag också erkänna att även om jag byttt placering vill jag inte gå till jobbet.

La mej i går kväll, dödstrött efter två dagars kalasande, insåg att ledigheten är över(jobb först som i morron dock, i dag är det avonova å stress-skola som gäller! :P) å fick nästan panik. Snurrade runt å oroade mej, men somnade efter en stund av ren utmattning. Dock forsatte stressen ändå, då jag drömt en massa mardrömmar hela natten igenom. :(

Jag måste vända det här. Jag vet att bollen ligger hos mej, å att det inte blir bra över en natt men jag tror jag kommit på en lösning, om än tillfällig, som skulle spara in på min energi å ge mej nya arbetsglädje.

Hoppas, hoppas, hoppas. :D

 


Något som däremot är värt att jubla över är att solen tittar fram för andra dagen i rad. :D

Bara att det är ljust när man stiger upp(sovmorronsdagar då. :P) ger ju ny energ.

Jag ska som sagt ägna eftermiddagen åt stress-kurs via företagshälsan å det ska bli spännande.

Barnen får åka till förskolan en stund, men det är nog helt okej efter fyra lediga dagar. :D

 

I kväll ska Viggo prova på pingis(nä, vi ger oss inte med å hitta en hobby till honom. :P) å jag måste återuppta lite sworkit-feeling.

Tycker liksom motiva är så mycket roligare just nu, men jag kan bara inte köra till stan var eviga kväll för det. Har ju dessutom älskat sworkit också, å den kärleken borde jag kunna blås liv i, om inte annat för å spara in på Martins(tanka? vad är det? :P) diselkostnader. :P

 

Nu ska vi hugga in på frukosten här, om jag kan locka hit barnen vill säga.

Leo ser en ny film(älska wifi på telefonen! :D) å Viggo bygger i hop lego han fick i går. :)

 

Ha en bra måndag! Kram å hej! :)

Av Lisa - 23 februari 2014 19:51

Ett par avsnitt av OitB nu innan tröttheten vinner. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards