Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2014

Av Lisa - 18 mars 2014 19:12

Av Lisa - 18 mars 2014 15:53

 

Egentligen vågar jag knappt skriva det, med rädsla för å jinxa det hela, men jag kan inte låta bli.

Våra barn har blivit kompisar.

Jaha, tänker ni? Och?

Jo, det vill jag lova, det är en STOR förändring i den här familjen.

De har krigat å bråkat å retats.

Å så sent som förra veckan påpekade till å med förskolan att Viggo allt som oftast var väldigt elak mot sin bror.

Jag försvarar i det stora hela Viggo, det är inte lätt att vara storebror till någon som Leo(ni som träffat Leo fattar kanske vad jag menar?) men det är en annan historia.

 

I vilket fall som helst.

Jag vet inte om det var helgens semester som gjorde tricket, eller vad det beror på men Viggo har plötsligt insett att det är ganska bra å ha en lillebror som går å leka med men de försvinner spontant in på rummen tillsammans å de hjälps åt å pratar igenom saker som aldrig förr.

Det kanske finns hopp för dem att förbli kompisar å inte väntar med att bli vänner på riktigt förrän en av dem flyttat hemifrån?

(som var fallet i ett annat syskonpar jag känner till. :) bättre sent än aldrig dock. :))

 

Det värmer i mitt mamma-hjärta å gör vardagen betydligt lättare hur länge det än må vara. :)

 

Av Lisa - 18 mars 2014 14:28

2 tsk chilipulver
2 tsk pizzakrydda
2 tsk spiskummin
1 tsk paprikapulver
1 tsk vitlökspulver
1 tsk lökpulver
1,5 tsk salt
2 krm cayennepeppar

Skaka i hop å förvara i en lufttät burk.
(1-2 msk till 500 gram färs.)

Av Lisa - 18 mars 2014 13:03

 

Ser den ungen sjuk ut?

Inte precis.

Min teori håller således men vi får vackert stanna hemma i karantän.

Hädanefter kommer jag däremot alltid ha lättätna alternativ hemma som Leo kan peta i sej innan dagis även tidiga mornar.

Allt för att den stackarn ska slippa kräkas av hunger mer!

Synd bara att jag inte tänkte så långt redan i morse...

Av Lisa - 18 mars 2014 12:44

Fattas lite örter, å framför allt ett gäng säckar med jord innan jag kan dra i gång.
Kör på säkra kort å utan överdrift.
(Har så svårt å inte plantera om precis allt som börjat gro, vilket brukar resultera i ca en miljon krukor all over huset innan det kan planteras ut.. :P)

Vad ska ni plantera i år? :)

Av Lisa - 18 mars 2014 10:31

Ni vet ju att jag är galen i det mesta som handlar om mat.
I bloggar, på tv å i tidningar.

Snart kommer påskmaten i matmagasinen å lagom till dess funderar jag på att ta upp en prenumeration på någon av alla som finns på marknaden i dag.

Frågan är bara vilken?
Har haft både lantliv mat & vin, elle mat & vin å matmagasinet innan å gillar dem alla.
Vilka tycker ni är bäst?

Av Lisa - 18 mars 2014 09:55

Hann jobba i en timme å en kvart innan jag fick kasta mej till förskolan å hämta en Leo som hade kräkts. :(
Jag tvivlar på att det är kräksjuka utan tror mera på att han var extremt hungrig.
Been there done that liksom.
Man kan dock aldrig bli för säker så jag vabbar i dag å i morron.


Kändes ganska så bittert å bara sticka sådär från en helt ny kollega, men vad gör man?
Viggo ville för ovanlighetens skull inte alls följa med oss hem, men han kom snabbt i gång med ett legobygge när vi väl var hemma. :)

Själv får jag väl passa på å vila upp mej efter nattens drömkaos å rensa ut för små kläder ur framför allt Leo's garderob. :)

Vi hörs om en stund! :)

Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Vardag · Viggo
Av Lisa - 18 mars 2014 06:08

Nu kör vi i gång jobbveckan! :)

Har drömt fruktansvärda mardrömmar hela natten å är därför helt slut.
Ingen höjdarstart på veckan precis, men förhoppningsvis vaknar jag till snart!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards