Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2014

Av Lisa - 17 mars 2014 21:38

Fem hela dagar har jag varit ledig.
Det har varit underbart, å jag hade gladeligen glidit omkring i fem dagar till, men vet ni vad?
Jag har ingen jobbångest! :D
Ruggigt skönt faktiskt!
Ska jobba tre dagar nu, sju till fyra, på olika ställen i asarum å det är än så länge bara befriande att va ny varje dag. :)

I dag har vi helt enligt planen knappt lämnat huset.
Barnen har lekt en massa tillsammans å jag har gjort lite nytta i mellan varven å bl.a sanerat kylskåpet. :)
När Martin kom hem fortsatte leken tills barnen bäddades ner å jag känner hur jag fått en massa ny energi! :)

Nu ska jag bädda ner mej här.
Kram å gonatt på er! :)

Av Lisa - 17 mars 2014 13:41

 

Precis den här färgen på nagellack är jag sugen på just nu. :)


Bangerhead har detta, å flera andra orange-aktiga, så snyggt. :)

Av Lisa - 17 mars 2014 13:05

Mackor med kräftskagen! :)

GI · Martin
Av Lisa - 17 mars 2014 12:48

Barnsligt enkelt å gott! :)

2 äggulor
1 msk dijonsenap
1 tsk vinäger
Salt å peppar
2 dl olja
Blanda allt utom oljan.
Vispa ner oljan droppvis tills majjon blir fluffig.

Förvara i en burk i kylen, håller sej ett pat veckor! :)

Av Lisa - 17 mars 2014 10:07

Veckans middagar är planerade!


 

Jag jobbar inte en enda kväll, men tränar tidigt på torsdag(därav falukorv, som jag absolut inte gillar. :P)

 

I kväll blir det som synes torsk.

Vad mer exakt vet jag inte ännu.

Brukar ugnskoka med vitt vin alternativt panera, men tänkte testa nått nytt. :)

Har ni några favoriter?

 

Av Lisa - 17 mars 2014 09:10

Här fixar vi frukost.
LC-scones å kokta ägg.
Å servetter förståss.

Känns helt okej med en extra ledig dag innan verkligheten kallar å vi har fyra tidiga mornar framför oss! :)


I dag ska vi som sagt bara ta det lugnt å förbereda oss inför veckan.
Känns som en helt okej plan! :)

Av Lisa - 16 mars 2014 22:54

En egen säng å ett extremt spännande avsnitt av sherlock(nu har väl inte missat hur bra det är?!) senare önskar jag gonatt för andra gången. :)

Vi ses i morron!

Av Lisa - 16 mars 2014 20:23

Underbara mästarnas mästare hemma i den egna soffan! :)
(Heja Tommy!)

Tycker att jag fortfarande luktar klor å är extremt sliten å trött.
Semestern är slut för denna gången, å vi har haft en fantastisk helg på Lalandia! :)
Alla har njutit å roat sej kungligt.

Jag å barnen har ännu en ledig dag framför oss å vi har inga mer planer än å vila å andas frisk luft. :)

Kram å gonatt!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards