Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2014

Av Lisa - 28 mars 2014 17:18

"Fredagsfys före fredagsmys"
Som Stina brukat säga.

Ingen maraton precis, men 15 minuter utan att behöva höra ett enda "Maaaaaammaaaaaa" är guld värt bara det! :)

Av Lisa - 28 mars 2014 14:09

Jag fått en hel massa gjort, både ute å inne å jag känner mej inspirerad till en himla massa.

Med andra ord borde det va en prima fredag, men det blir liksom inte det med en Viggo som ligger nerbäddad, utslagen, å fortfarande inte kan äta. :(


Det stressar mej ganska så rejält med tanke på att jag har jobbhelg å Martin ska till Tyskland i natt.

Mamma har lovat å passa pojkarna åt oss, å det vet jag ju av egen upplevelse hur bra hon gör, men det känns ändå så oroligt.

Dels att Viggo är så ynklig än(tycker det är länge nu i å med att han började må dåligt tidigt i går morse) å jag helst hade varit tillsammans med honom å så finns ju alltid risken att den här kräksjukan skördar fler offer. :(

Å hur mycket jag än försöker lugna ner mej sipprar stressen å oron ut.

Inte som trötthet eller irritation i dag(tack å lov!) men jag har vält ut en full kaffekopp å tagit sönder två stycken glas här på förmiddagen så det sitter i rörelserna.

Hoppas kunna skaka av mej lite av detta med en löprunda när Martin kommer hem. :)

 

Vi ska omständigheterna till trots försöka oss på å lite fredag här i kväll.

Till middag blir det grillad ryggbiff, primörsallad, dragonsås å basilikasmör å så ska vi se veckans avsnitt av Piraterna på Barnkanalen.

Kan bli ganska okej ändå va?

 

 

Av Lisa - 28 mars 2014 12:19

Vilket underbart väder!
:)

Vi planterar, leker i sandlådan å vilar oss i solen!

Av Lisa - 28 mars 2014 10:43

Världens bästa grej?
Städsvamp i stålaktig tråd.
Love it! :)


Jomenjavisst.
Här har jag dratt i gång en storstädning av ugn å plåtar å håller på å avkalkar tvättmaskinen.

Det är mycket sånt på gång nuförtiden.
Å det känns verkligen bra när jag knappt ens haft ork till å dammsuga under hösten här.

Lite finlir kvar sen är det vi som letar oss utåt.
Det lockar sannerligen nu! :)

Av Lisa - 28 mars 2014 08:22

Här ligger jag fortfarande i sängen å funderar på om det inte vore hög tid å lära barn att göra kaffe?
De kan ju räkna å är alltid mycket piggare än mej på mornarna så det vore ju toppen om de fixade klart kaffet innan jag fick upp! :)


Vår lediga fredag ja.
Den kommer spenderas med å vila.
I allafall för Viggo's del, då han inte känns i form ännu.
Jag hoppas på några minuter i trädgården å att huvudvärken jag vaknade med blir avhjälpt med det där efterlängtade kaffet.
Kanske kör vi å handlar lite blommor också. Å gör verkligt vårfint ute, men vi får se. :)

Det är härligt å va ledig i vilket fall, å jag hoppas kunna mota bort stressen som ligger å gror å verkligen va just ledig i dag!

Av Lisa - 27 mars 2014 20:47

Jojjomensan.
Soffbild it is! :)

Det blev sannerligen en märklig dag.
Nu igen.
Vab hit å vab dit å extremt dåligt samvete än.
Mest gentemot Viggo men även mitt jobb å dagis.
Inget jag kan göra ogjort, så jag måste släppa det nu.

Moving on then!

Har tränat cirkel med Stina i kväll å det var kul som alltid. :)
Känner mej ganska så stark just nu å träningen ger verkligen energi! :)

På hemvägen hämtade jag kvällsmat i form av sushi å körde inom Coop å lastade bilen full med (ekologisk) jord! :)
Kanske kan vi fixa i drivbänken å peta ner lite fröer till under morrondagen! :)

I morron ja.

Då firar vi in veckans enda, riktigt, lediga dag.
Min plan är att inte lämna sängen förrän tidigast klockan åtta. :P
Dagens ska ägnas åt att kurera bort den här märkliga sjukan å bara vara.
Har vi tur kommer solen med! :)

Vi hörs då.
Kram å gonatt!

Av Lisa - 27 mars 2014 14:46

 

Den här sötnosen gör inte så mycket annat än å ser på tv i dag.

(det där med apple-tv är för övrigt det bästa som flyttas in här efter smartphonesen! :P)

 

Jag är fortfarande precis rosenrasande på mej själv å mitt betende i morse.

Tänk att jag till å med belv arg på den stackarn. :(

Å så skämas jag. Personalen på dagis måste ju tycka jag är helt utspårad som lämnade in en så gnällig unge som verkligen visade sej vara sjuk. :(

 

Förhoppningsvis får kvällens träning mej på bättre humör(om jag nu kan komma i väg) för just nu är jag inte särskilt kul alls.. Å det kommer ta ett bra tag innan jag förlåter mej själv för min dumhet!

Av Lisa - 27 mars 2014 09:40

Tio tidningar senare hittade jag äntligen receptet jag letat efter.

Mitt största i-landsproblem helt klart, att hitta recept jag fastnat för bland alla tidningar, böcker, bloggar å matsajter!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards