Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 1 april 2014

Av Lisa - 1 april 2014 22:31

Eftersom havs-vindarna var lite väl hårda förflyttade vi oss till lekplatsen i eftermiddags. :)
Fina flickor som sällskap.
Det gillar vi, både jag å barnen. <3

En bra dag blev det.
Barnen är som vanligt igen å jag har tränat tabata(nytt pass, inte jätteimpad, än i allafall.).

I morron är det jobb i hemtjänsten på landet å sen stresskola.

Nu säger jag gonatt.
Kram å hej! :)

Av Lisa - 1 april 2014 18:41

Två (ganska kalla, åtminstone vid havet!) timmar utomhus å det verkar banne mej som jag blivit lite solbränd. :)

Av Lisa - 1 april 2014 15:15

Av Lisa - 1 april 2014 13:48

Japp.
I dag har jag investerat i en grillhink.
Tänker att den kommer bli en trogen vän framöver.
Jag ser framför mej hur vi packar i hop lite kvällsmat.
Åker ut å grillar i skogen eller vid havet efter jobb å dagis på ljumna vårkvällar.

Låter det inte fantastiskt så säg? :)

Jag har för övrigt gått från struntar alla förstå tjusningen till att verkligen tycka å grilla. :)
Inte bara korv å kött utan allt möjligt.

Vad brukar ni grilla för nått?
Tar gladeligen del av era bästa grillrecept inför kommande säsong. :)

(Eller ja. Kommande å kommande.
Vi har redan börjat vi! :))

Av Lisa - 1 april 2014 11:17

Körsbärstomater.

Koriander.

Squash.

Av Lisa - 1 april 2014 10:05

 

Fick tipset om att hälla en skvätt kolsyrat vatten i smoothien.

Tummen upp för det. :)

Leo har också fått smak för denna morrondrink å ropar glatt efter smotti innan frukosten är framdukad.

Såhär gör vi vår: 1 dl grekisk yoghurt, ½ dl grädde, 1 dl bär, lite vaniljpulver mixas.

Rör ut med kolsyrat vatten till önskad konsistens. :)


Har ett annat litet tips också denna förmiddag.

Jag är alltid dödstörstig när jag vaknar på mornarna(ligger säkert å ful-sover med öppen mun. :P).

Har alltid haft jättesvårt för å dricka vanligt vatten(förrutom när jag tränar då) men vill helst undvika att klunka glas efter glas av juice(de flesta innehåller svinmycket socker ju!).

Något som däremot är både gott å boostande är citron/ingefärsdryck som jag brukar koka i hop å ha stående i kylen å ta ett glas innan frukost.

Man kokar upp 1 liter vatten tillsammans med skal från 1 citron å lite riven ingefära.

Låter det dra i ca 10 minuter å sen silar å sen låter svalna.

Gott å törstsläckande.

Å sen är det ju det där med alla hälso-vinster med ingefära. :P

 


Hej på er! :)

Har ni blivit nått lurade i dag?

Det har jag.

Av Stina som numera har förbrukat all sin trovärdighet a la "petter å vargen".

:D

Här är vi ledig i dag då.

Solen skiner å vi hoppas på lite värme framåt eftermiddagen då vi ha dejt bokad med Angelica å hennes flickor i Sternö. :)

Havsluft å vänner, mycket bättre planer kan man inte ha såhär en ledig tisdag i April. :)

Nu ska vi ju även försöka hinna med lite grejer på förmiddagen också.

Köra till Ica å hämta lite gympadojjor som vi beställt till boysen å handla lite frukost till veckan å mer jord å några penséer till blomlådorna närmare bestämt. :)

 

På hemvägen från havet ska jag hämta upp en odlingsbok jag bokat på bibblan å så är det ju tabata-tisdag så det blir lite träning med. :P

Nacken gör fortfarande ont när jag vrider men inte mer åtminstone. :)

 

 

Hoppas ni får en bra dag! :)

Vi hörs å syns om en stund igen. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards