Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 25 april 2014

Av Lisa - 25 april 2014 19:03

Till mitt försvar vill jag klargöra att det inte var jag som var den drivande gällande det snabba inköpet.
Så det så! :D

I vilket fall.
Surfplattor blev det.
Samsung galaxy tab3.
Jag som är inbiten på Apple fattar nada, men barnen, de lär sej fort! :)

Av Lisa - 25 april 2014 15:18

Vi har haft lite som tradition att åka i väg en helg, hela familjen, å bo på hotell å bara umgås.
Två gånger har vi varit i Malmö(där vi bara går vilse så det blir det ingenting med. :P) å en gång i Jönköping å nu i våras ändrade vi ju traditionen lite å drog till Lalandia! :)

Nu har jag börjat spana runt på nått resmål inför semestern.
Vi ska väl ett par vändor till både Stugan å Mien men det kunde varit lite trivsamt att ha nån liten semester-trip bokad under de (förhoppningsvis) sju veckorna som jag å barnen ska va lediga.
Funderar på kanske Varberg eller Halmstad?
Eller Helsingborg eller kanske någonstans på östkusten med för den delen?

Vart åker ni på semester?
Några tips eller idé?
Stad, matställe eller äventyrsland.
Allt är av intresse! :)

Av Lisa - 25 april 2014 14:26

Klockan är 11.45 å alla varor är inpackade efter turen till affären.
Tänker gå ut å njuta av solen.
Ser ett smutsigt picknick-täcke på altanen som bara måste slängas in i maskinen innan jag får pusta lite.
Tar täcket till tvättstugan.
Ser allt damm där inne å i hallen nere.
Fram med dammsugaren alltså.
Dammsuger å på vägen upp slår det mej att det vore skönt med rena lakan i sängarna i kväll.
Sagt å gjort.
Sliter bort alla lakan i dubbelsängen å kräver att de ganska så bortskämda ungarna hjälper till med sina respektive sängar.
Hittar nått skräp, inser att soppåsen är full.
Går ut med den å påsen från papperskorgen på toaletten.
Inser att det är dags å fixa lunch.
Gör detta.
Äter.
Dukar av.
Diskar.
Täcket i klart i maskinen.
Ner, i med ny tvätt.
Äntligen ut.
Hänga upp täcke å lakan.

In å hämta kaffe.
Sätta sej i en solstol.
(i fem minuter i spela-fotbollstjatet vinner).

Det tog ju bara 2,5 timme från tanke till verklighet. :P

Är det bara jag eller funkar ni också såhär?
:D

Av Lisa - 25 april 2014 10:12

Dagens i-landsproblem.
En hel garderob full med för stora kläder.
Klänningar i tält-modell å till å med trosor som kasar ner.

Det finns nackdelar med viktnedgång också, helt klart.
Särskilt när man aldrig nånsin prioriterar sej själv...!

Av Lisa - 25 april 2014 09:55

Sitter faktiskt redan ute på altan-trappan i bara linne medan barnen morron-hoppar lite på studsmattan. :)

Det verkar alltså bli ett strålande väder på denna lediga fredag. :)
Vi ska strax köra till Ica å storhandla så vi har det gjort sen. :)
Resten av dagen ska spenderas i trädgården, odlingar ska skötas om lite å så har Viggo fått dille på å spela fotboll så det blir det också.
Å grillning i kväll som sagt(tips? :P).

Min hals är fortfarande inte helt bra, men det känns ändå som det går åt rätt håll. :)

Hoppas ni får en fin fredag! :)

Av Lisa - 25 april 2014 08:46

Det lutar åt fläskfilé med cesarpotatissallad å diverse såser/smör/salsa, men jag öppen för förslag än.
Så hit me..?!
Er allra bästa grilltips, tillbehör, rub, marinader vad som, please? :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards