Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 8 maj 2014

Av Lisa - 8 maj 2014 22:18

Jag å Dex plöjer ett avsnitt av Glee.
Å jo, jag älskar det än, även fast det är så hyperpinsamt att jag behöver ta fram en skämskudde. :P
Å bäst av allt, säsongerna är lååånga(typ 20 avsnitt) å jag har två säsonger till som ligger å väntar på netflix. :D

Av Lisa - 8 maj 2014 21:08

Ösregn den första biten, med en fin regnbåge. :)
Följt av kvällssol å fortfarande ljust vid hemkomsten. :)

Av Lisa - 8 maj 2014 20:02

Lite motion kan behövas efter kalasandet! :)

Av Lisa - 8 maj 2014 17:24

Lyxig kvällsmat hos mamman! :)

Av Lisa - 8 maj 2014 15:34

Med en burk kolakakor å en magnolia som absolut inte är svart beger vi oss till andra sidan byn för å fira att mormorn blir 55 år i morron! :)

Av Lisa - 8 maj 2014 14:33

I hela mitt liv har det dåliga samvetet varit min följeslagare.
Känslorna av detta eskalerade i samband med Viggo's födelse å har ökat med åren.
Jag har skuldkänslor å dåligt samvete dagligen, för stort å smått.
Jag är ganska så övertygad om det är just den där känslan av att aldrig nånsin räcka till eller göra något tillräckligt bra som är orsaken till att allt har blivit som det har blivit med mina utmattningssyndrom å allt.

Jag har lärt mej en massa under den här tiden å jag har blivit bättre på en hel massa saker, för min egen skull.
Men det är just det.
Varje dag är en kamp å ett krig mellan mej å mitt samvete å minsta lilla krav eller måste-grej ger ett stress-påslag som i sin tur både kan orsaka panik å irritation riktad mot mej själv å mina brister.

Herregud.
Jag är snart trettio år.
Kommer jag nånsin lästa mej att hantera mej själv?

Av Lisa - 8 maj 2014 13:21

Jag är en sucker för faktaböcker.
Jag köper framför allt kokböcker , men även dem om träning, trädgård å föräldraskap.

Just föräldraböcker har jag ett ganska kluvet förhållande till.
Jag köper dem å jag läser dem å visst kan man få tips eller så, men framför allt ger dem mej dåligt samvete för alla fel jag gör som mamma.
Å i synnerhet när man läst å följt något i ett par dagar å liksom tänker "yes! det här går ju bra ju"
Å så läser man i en annan bok å då visar det säg att allt man läst i förra boken var helt fel.
Det var värre när Viggo var bebis å jag var nollad å osäker.
Men det händer fortfarande.
Är ni med på hur jag menar?

Boken på bilden ovanför har pappa köpt(min pappa ja, jag vet inte om han tänker praktisera något på oss vuxna barn? :P) å jag tänker låna den för jag hörde författaren intervjuas på radion å hon lät klok. :)
Lovar att återkomna med en åsikt sen.

Men vad tycker ni?
Föräldraböcker, gör dom nån nytta för er eller mår ni mest dåligt av dem som jag?
Har ni rentav någon favorit å tipsa om?

Av Lisa - 8 maj 2014 06:52

Visst.
Jag kan ligga kvar i sängen medan de små morgonpigga roar sej med plattorna.
Men jag har vaknat med stress i kroppen å kan inte slappna av... :(
Jag blir så trött på mej själv..!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards