Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 21 maj 2014

Av Lisa - 21 maj 2014 19:25

Pingis-killen har fått en trofé! :)

Av Lisa - 21 maj 2014 19:14

Jag tokälskar doftljus jag.
Gärna från yankee candle men har testat flera andra "stor-märken" som voluspa också. :)

En av mina favoriter.
Som dock passar sej bättre vintertid tycker jag.
Är lite kluven till om jag ska våga mej på något nytt utan å har luktat på dem..? :)

Vad gillar ni?
Märken?
Dofter?

Av Lisa - 21 maj 2014 16:19

 

Dagens middag.

Riktigt god kebabgryta som Viggo tog om två gånger av. :)


Såhär gör man.

Fräs 2 finhackade charlottenlökar i lite smör.

Häll i två paket av Lithells färdiga kebab(fryst eller någon form av skav om man gillar det) i pannan å låt det bli genomstekt å falla sönder i mindre bitar.

Strö över lite torkad timjan å lite salt å peppar(smaka er fram!).

Klicka ner ungefär 3 msk messmör å tillsätt 5 dl grädde å ca 0,5 dl viltfond.

Låt allt koka i hop i ca 5 minuter.

Släng i en näve frysta lingon å låt dem bli varma å toppa med smörstekta kantareller.

 

Funkar med de flesta tillbehör faktiskt.

Pressad potatis, ris, broccoli eller pommes. :P

Å gärna lite gelé. :)

Snabbt å enkelt, men väldigt gott. :)

Av Lisa - 21 maj 2014 16:00

Memory mot en sexåring å en fyraåring har jag knappast roat mej nån gång(de är ju så sabla bra!) å tro det eller ej så börjar jag faktiskt tröttna på Diamanten också.
Så.
Vad finns det för kuliga spel?
Känguruspelet som familjen Kellander har finns ingenstans(som jag letat!) men Svarte Petter kanske kunde va nått?
Vad spelar ni med era kids?

Av Lisa - 21 maj 2014 14:31

Jag är sur, trött å stressad över allt som alltid ska hänga över mej.
Det är så mycket å hålla reda på ibland så man kunde önska sej tillbaka i tiden sisådär ett tjugotal år.
Jag får krupp på att vara irriterad å inte ha nån tid över till barnen. :(

Ovanpå det har jag helgjobbsångest, redan på onsdagen?! :(
Jag är såååå färdig med å jobba varannan helg. :(
Så nu har jag gnällt av mej lite tillsammans med min kaffe kopp på altanen å det är snart dags å vända inåt igen.

Tidig middagslagning i dag då vi ska i väg redan vid fem här.
Jag ska göra en kebabgryta som går lite åt vilthållet(har bytt ut renskavet i ett Börje Salming-recept). :))

I morron är jag äntligen lite ledig igen å på kvällen har jag äntligen tid å träna! :) (kan kanske klämma in en löprunda i kväll med. om orken finnes!)
Jag hoppas att både ledighet å motion ska göra susen för humöret, för nu är jag mest lack faktiskt...

Av Lisa - 21 maj 2014 06:29

Oj oj oj vad jag är glad att jag var chaffis i går. :)
Visst, jag somnade inte förrän ett jag heller, men trötthet är det ända jag får lida av i dag! :)

Jag slutar tidigt även i dag.
(Å har inte semester. :P)
Ska hem å chilla med barnen i trädgården en stund innan Viggo å Martin ska på pingisavslutning å jag å Leo ska på trivselkväll på förskolan.

Fullt ös å mycket denna veckan som sagt.
Men det är snart över det med å då är vi änka lite närmare semestern. :)

Ha en bra dag! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards