Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 27 maj 2014

Av Lisa - 27 maj 2014 21:45

Det är inte ofta ni får se mej skriva detta men; det har varit en underbar tisdag! :D
Utan en massa måsten eller bråk.
Bara full fokus på att njuta av varandra å av ledigheten. :)

I morron är det dags för mej å jobba igen.
En kvällstur för ovanlighetens skull.
Men Martin han går på en långledighet redan i morron han å Viggo ska där igenom få en hög önskan uppfylld för pappan ska nämligen studiebesöka förskolan! :)
Som han längtat, önskat å väntat på detta.
Viggo'n alltså.
Huruvida Martin längtar sej fördärvad låter jag va osagt. :P

Nu ska jag höra ett nytt försöka med det sista Glee-avsnittet på säsong 1.

Kram å gonatt på er! :)

Av Lisa - 27 maj 2014 14:41

I detta nu känner jag inget mer än ren å skär lycka.
Eller ja, mättnad också förståss! :)

Själva klippningen fortlöpte som vanligt.
Leo började omgående fråga om det inte var klart å sen fick de en massa färger i håret.
<3
Efteråt tog vi oss en liten torg-glass för att sen, helt wild and crazy, få för mej att vi skulle äta lunch på resturang. :)

Valet föll på Gourmet Grön å deras buffé.
Leo åt väl nästintill bara vindruvor medan Viggo tog om av den inkokta laxen å festade på grillad entrecote. :)
Min favorit var en smakrik mögelost med marmelad å den underbara coleslawn å bäst av allt?
Ho, bäst av allt var att barnen var lugnare än lugnast å uppträdde som att de äter ute var å varannan dag. :)
Dessutom kom hon som tagit emot vår betalning å frågade om vi gillade maten å om hon fick komma med en överraskning till pojkarna.
Hon försvann men kom snart tillbaka med en varsin delicato-boll. :D

Det finns få saker som jag uppskattar så mycket som service, å det vill jag verkligen kalla det vi fick!
Hurra för det å hurra för att jag aldrig ger upp hoppet! :)

Besöket i stan avslutas med ett lekplats-stopp. <3

Tisdagar kan funka alltså.
Å tur är väl det.

(Tabata i kväll med. Härligt!)

Av Lisa - 27 maj 2014 10:27

Förra inlägget publicerades visst fyra gånger..?!
Så kan det gå när wi-fi:et lever sitt egna liv.

Jag måste köpa nya glasögon.
Så fort jag får tid..

Sitter på altanen å dricker upp mitt sista kaffe.
Det är inte alls lika varmt i dag å vinden blåser på rätt så bra.
Vädret för helgen verkar väl inte heller jättelovande, men å andra sidan lovades det ju både åska å skyfall denna helgen å det blev det ju inte mycket med.

*hoppas hoppas*

Nähäe.
Dags å sätta fart då.
Håll tummarna för att pojkarna tänker bete sej, jag är så trött å skälla å skämmas jämt. :(

Av Lisa - 27 maj 2014 09:18

Där sitter väl dom.
Å spelar ABC-raketen som helt plötsligt fanns till android också. :)
(Pedagogiska spel hör det nästan okej i den här morsans värld. :P)

Jag lagar frukost å funderar över det där valresultatet.
Jag önskar jag hade något klokt att säga, nått som kunde förändra eller påverka någon men jag är mest stum.
Å tom å besviken.
Jag gjorde vad jag kunde men det var inte nog.
Vart är världen på väg egentligen?

Om jag hade kunnat hade jag infogat ett videoklipp med Mikael Whies "det här är mitt land"
Det är så jag tänker.


Här har vi då som sagt ledig tisdag.
Bordet dukat å äggen kokar å vi ska in till stan på förmiddagen.
Har lite småärenden å barnens klippning på agendan.
Vi kan ju alltid hoppas mitt föräldraskap lyckas dagen till ära så jag slipper uppleva att få kundvagnsflaggor i bakhuvudet i dag åtminstone. :P
I vilket fall lär vi både synas å höras, som vanligt.

Ni får förståss hänga med på ett hörn.
Hörs senare!

Av Lisa - 27 maj 2014 09:17

[Bild]

Där sitter väl dom.
Å spelar ABC-raketen som helt plötsligt fanns till android också. :)
(Pedagogiska spel hör det nästan okej i den här morsans värld. :P)

Jag lagar frukost å funderar över det där valresultatet.
Jag önskar jag hade något klokt att säga, nått som kunde förändra eller påverka någon men jag är mest stum.
Å tom å besviken.
Jag gjorde vad jag kunde men det var inte nog.
Vart är världen på väg egentligen?

Om jag hade kunnat hade jag infogat ett videoklipp med Mikael Whies "det här är mitt land"
Det är så jag tänker.


Här har vi då som sagt ledig tisdag.
Bordet dukat å äggen kokar å vi ska in till stan på förmiddagen.
Har lite småärenden å barnens klippning på agendan.
Vi kan ju alltid hoppas mitt föräldraskap lyckas dagen till ära så jag slipper uppleva att få kundvagnsflaggor i bakhuvudet i dag åtminstone. :P
I vilket fall lär vi både synas å höras, som vanligt.

Ni får förståss hänga med på ett hörn.
Hörs senare!

Av Lisa - 27 maj 2014 09:15

[Bild]

Där sitter väl dom.
Å spelar ABC-raketen som helt plötsligt fanns till android också. :)
(Pedagogiska spel hör det nästan okej i den här morsans värld. :P)

Jag lagar frukost å funderar över det där valresultatet.
Jag önskar jag hade något klokt att säga, nått som kunde förändra eller påverka någon men jag är mest stum.
Å tom å besviken.
Jag gjorde vad jag kunde men det var inte nog.
Vart är världen på väg egentligen?

Om jag hade kunnat hade jag infogat ett videoklipp med Mikael Whies "det här är mitt land"
Det är så jag tänker.


Här har vi då som sagt ledig tisdag.
Bordet dukat å äggen kokar å vi ska in till stan på förmiddagen.
Har lite småärenden å barnens klippning på agendan.
Vi kan ju alltid hoppas mitt föräldraskap lyckas dagen till ära så jag slipper uppleva att få kundvagnsflaggor i bakhuvudet i dag åtminstone. :P
I vilket fall lär vi både synas å höras, som vanligt.

Ni får förståss hänga med på ett hörn.
Hörs senare!

Av Lisa - 27 maj 2014 09:13

[Bild]

Där sitter väl dom.
Å spelar ABC-raketen som helt plötsligt fanns till android också. :)
(Pedagogiska spel hör det nästan okej i den här morsans värld. :P)

Jag lagar frukost å funderar över det där valresultatet.
Jag önskar jag hade något klokt att säga, nått som kunde förändra eller påverka någon men jag är mest stum.
Å tom å besviken.
Jag gjorde vad jag kunde men det var inte nog.
Vart är världen på väg egentligen?

Om jag hade kunnat hade jag infogat ett videoklipp med Mikael Whies "det här är mitt land"
Det är så jag tänker.


Här har vi då som sagt ledig tisdag.
Bordet dukat å äggen kokar å vi ska in till stan på förmiddagen.
Har lite småärenden å barnens klippning på agendan.
Vi kan ju alltid hoppas mitt föräldraskap lyckas dagen till ära så jag slipper uppleva att få kundvagnsflaggor i bakhuvudet i dag åtminstone. :P
I vilket fall lär vi både synas å höras, som vanligt.

Ni får förståss hänga med på ett hörn.
Hörs senare!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards