Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 4 juni 2014

Av Lisa - 4 juni 2014 22:31

Ja jösses vilken dag.
Det gick förvisso förbannat bra på jobbet(om jag får säga det själv? å det får jag! :)) men innan å till med efter.
Stress, stress, stress!

Körde inom Coop på hemvägen för å köpa en liten grej till Leo som han önskat sej länge.(nån rättvisa får det va när brosan får tv-spelgubbar å fiskedrag på löpande band.. :P).
Jag hade dock missuppfattat vad det var exakt han ville ha å körde hem tomhänt(eller ja, två paket med skrattade kon-ost köpte jag.)
Mobilen var såklart batteridöd så jag kunde inte ringa å kolla med Martin heller.
Skulle även hämtat Viggos cykel på förskolan, men det hade jag glömt.
Fem i halv tio fick Martin därför kasta sej i väg å köpa rätt Jake å piraterna-grej på Coop precis innan stängning å sen hämta hem cykeln.
Puh.

Nu har jag lagt mej på soffan.
Ska försöka varva ner ordentligt innan jag lägger mej i dag.
För jag vill sova lugnt å inte drömtfyllt å oroligt i natt.

I morron är jag ledig innan helgjobbet(fyra dagar. fyra ställen. avslutar med kväll.).
Har lovat å köra å fixa med ett däck(Jojjomensan. jag har kvaddat en fälg nu igen!) å hämta det nya modemet som Martin inte kunnat hämta ut i dag för jag har haft hans leg som gisslan.
Alltid är det nått alltså.
Men i mellan måstena ska här vilas å mysas.
Det finns ingen annan råd.
För det går lite väl fort nu igen.

Gonatt på er nu!
Kram å hej!

Av Lisa - 4 juni 2014 12:49

Tog mej en liten sväng längs havet.
Så nära motion man kan komma med converse på fötterna å väskan på axeln. :D

Av Lisa - 4 juni 2014 11:54

Knep sista lediga platsen på parkeringen.
Shoppat lite glädje.
Fick visa leg på bolaget.

Klockan passar.
Å byxorna är fortfarande ljuvliga! :)

Å snart ska jag kränga en sallad med massor utav räkor. :)

Å kanske orkar jag träna bort lite ilska å spänningar efter jobbet sen? :D

Kan det bli en bra onsdag ändå? :)

Av Lisa - 4 juni 2014 10:05

Morronen blev som ni vet, något i närheten av katastrof.
Det fortsatte med att Leo satte gnäll å pyl-sidan till å strejkade å skrek ända till vi kom till förskolan.
Därifrån stressade jag vidare(med världens dåliga samvete över att vi bråkat å att det säkerligen bottnade i mina brister. :() för å hämta en skylanders-gubbe på Ica.
En tant försökte tränga sej i kön men jag kan ju säga som så att hon valde fel dag.
En stressad Lisa kan tydligen bli som en eldsprutande drake så där gick hon bet!

Sanningen å säga är att jag iskallt räknat med att bli bokad på en dagtur i dag å vi hade planerat att åka till havet å grilla å fiska i kväll(Martin å Viggo har vunnit ett nytt drag på Tradera. :)).
Nu är väl inte vädret precis optimalt för denna typ av kvällsaktiviet men jag är ändå lite sur över att planen inte går att genomföra.

I stället ska jag hinna med ungefär en miljon ärenden på stan innan vårt apt å sen stressa vidare till jobbet på en kvart.

Är så extremt ostresstålig nu förtiden alltså.
Höll på å bli tokig på en lapp om utflykt som satt på förskolan med.
Tusen grejer till att hålla reda på å komma i håg. Gaaah!
Jag måste ta mej samman alltså.
Livet fortsätter i världens tempo hela tiden å jag måste lära mej att hinna med...!

Har jag sagt att jag längtar till semestern?

Av Lisa - 4 juni 2014 09:07

Nya fantastiska byxor.
Det blir i allafall jag gladare av. :)

Av Lisa - 4 juni 2014 07:44

Jag har haft bättre mornar, å nätter med för den delen.
Viggo var uppe å gapade efter plåster precis när jag lyckats somna å jag hade svårt å komma till ro igen efter det å har drömt så himla konstigt hela natten...
Halv sju vaknade jag, inte av Viggo som sej bör, nädå, han sov faktiskt när Dexter började riva på sängen å ville ha mat. :/
Viggo väntade en halvtimme innan han kom in å ville se på netflix tills Leo vaknade.
Det funkade i ungefär 1 minut innan modemet la av.
Då stegade han in å väckte sin bror för att kunna fortsätta på lego-filmen de började på i går.
Nu var det ju mer än onödigt att väcka Leo för det, för utan internet, ingen legofilm heller.

Sen tog det mej en olidlig kvart innsn jag fick i gång dvd:n å barnen faktiskt slutade slåss.
Ungefär i samma veva såg jag på fejjan att brandbilen kommer till förskolan i dag.
Nått jag helt missat då jag tänkt lämna pojkarna elva.
Ringde å hörde om tiden så vi ska dit vid halv tio i stället.
Tur jag såg det, för det hade varit hemskt å möta bilen när den varit på väg därifrån...

Har krupit ner i sängen med andan i halsen mest bara för å invänta kaffebryggaren innan jag går upp.

Puh.
Jag hoppas dagen fortsätter lugnare, för nu känner jag mej redan hyperstressad...

"Andas in.
Andas ut.
Här å nu."


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards