Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 12 juni 2014

Av Lisa - 12 juni 2014 21:44

För det första har jag haft en helt fantastiskt jobbkväll.
En såndär kväll som påminner mej varför jag valt mitt yrke.
Jag älskar det verkligen.
Alla dessa fantastiska människor jag får äran att träffa å när man prickar in de små detaljerna som kan va så viktiga att få rätt, det är priceless. ;)
Hurra hurra hurra för det! :)

Med det sagt går vi raskt vidare till nedräkningen.
En endaste lite jobbdag kvar innan den där semestern jag har tjatat om sen i december. :)
Det är en sån lättnad att det inte går å beskriva.
Att jag säkerligen kommer stressa som en dåre å att barnen inte mirakulöst slutar trotsa det låtas jag inte om, å framför allt tänker jag inte låta bekymmer å orosmoln få förstöra den underbara ledighet som vi ska ha. :)

Nu ska jag försöka hålla mej vaken så pass länge att jag hinner se avsparken i VM-premiären. :)
Å nej, jag har inte gått å blivit fotbollsfantast bara sådär, men just VM är det en särskild känsla över, en känsla som engagerar även mej i laguppställningar å spelstilar. :)

Vi hörs i morron mina vänner. :)
Gonatt på er nu! <3

Jobb · Lisa · Vardag
Av Lisa - 12 juni 2014 11:14

 

Juni 2013


 

Juni 2014


Femton klion lättare å 29 respektive 20 centimetrar smalare.    


Å egentligen har jag inte slitit särskilt hårt bara lärt mej att älska träning å börjat äta bättre å mindre.   


Det firar vi i dag med nytt nagellack på tårna å lite lagom bloggskryt sådär.   

 

Av Lisa - 12 juni 2014 10:03

Att kunna plocka gula rosor.

Jag älskar verkligen vår trädgård! :)

Av Lisa - 12 juni 2014 09:11

I dag är väl inte precis en lyckad dag för mej att va ensam.
Jag spelar Lill Lindfors-versionen av Den blomster tid nu kommer på repeat å ögonen tåras.
Min ålderskris är ett faktum sen länge men i dag försöker jag förlika mej med att det är hela TIO år sedan jag själv tog studenten.
Då hade jag precis träffat den som skulle visa sej bli mannen i mitt liv.
Å här står vi nu, med ett barn som ska sluta på förskolan.

Jag känner lycka å vemod på samma gång.
Jag vill lära mej att leva å använda min tid väl men rusar oftast på utan att varken tänka eller ta tillvara på lyckan.

Men det är vad jag är, extremt lyckligt lottad, som har allt det där man bara kunnat drömma om.
Å om bara en ynka dag har jag tiden att förvalta allt också.
Semester, sommaren å familjen! <3

Av Lisa - 12 juni 2014 07:58

Parfym, smycken å nagellack.
BIG no-no på jobbet, men snart, snart min vardag i sju hela veckor! :D


Gomorron på er! :)
Här sitter jag med kaffet medan vi väntar in klockan å det blir tid att köra till förskolan.
Viggo ska utflykta till kreativum så vi ska dit lite tidigare i dag.

Jag jobbar kväll här i asarum jag, näst sista passet. :)

Hinner dock hem i mellan å fixa lite mat å kanske kanske något av det där jag inte hann i går... :)

Hej så länge!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards