Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 17 juni 2014

Av Lisa - 17 juni 2014 21:51

Klart Viggo'n med har dogwalkat här i dag.
Han var salig å undrade om inte Agneta kunde bli vår hund. <3
Nu är väl hund det sista djuret jag skulle skaffa, men låna lite funkar utmärkt.
:)

Den här dagen har varit trivsammare än i går måste jag säga.
Visst viggo's humör är minst sagt växlande å Leo börjar gnälla för precis allting, men jag har orkat i allafall. :)

Nu är det slut på fotbollsskolan, men Viggo ska fortsätta spela säger han. :)
Kul att han gillar det igen.

I kväll har jag gett järnet på mitt älskade tabata-pass å nu ska jag varva ner till ett avsnitt av Glee! :)

Martin har köpt nån förstärkingsgrej till internet så det går äntligen å kolla på Apple-tv å vanliga tv:n samtidigt.
Hurra till det säger jag, som inte fått en vettig serie-dos på för länge. :)

Det var allt jag hade å komma med i dag.
Kram å gonatt.

Skickar all kärlek å styrka jag har till mina bästa vänner i dag! <3
Snart är allt som vanligt igen!
KRAM <3

Av Lisa - 17 juni 2014 17:36

Matutmaningen dag 2.

Mitt livs första paella.

Å premiär för nya grytan. :)

Får hoppas det är lika gott som det ser ut med. :P

Av Lisa - 17 juni 2014 14:48

Äntligen lite tid till sånt vi gillar men aldrig prioriterar längre! :)

Frukostbröd till barn(utan en massa e-ämnen!) blir det! ;)

Av Lisa - 17 juni 2014 13:58

Äggröra.
(4 ägg, 2 msk grädde, s+p)
Mycket användbar lc-rätt å en av de få saker som Leo äter utan tjat.

Det kan bli lite enformigt som lunchrätt kanske(jag föredrar det till frukost. :D) men med en skvätt tabasco eller tryffelolja blir det genast lite roligare.
Testa det om ni inte redan gjort det. :)

Mitt andra tips denna tisdag är ost.
Å inte vilken ost som helst utan Boursin.

40% fett å inget tillsatt socker! :)
Riktigt goda är dem dessutom, särskilt på fröknäcken. :)

Av Lisa - 17 juni 2014 12:12

Viggo.
Redo för sista dagen på fotbollsskolan. <3

Av Lisa - 17 juni 2014 11:13

Har jag sagt att jag älskar mina nya träningsgrejer? :D

Av Lisa - 17 juni 2014 09:17

Jag testar att utmana mej själv denna veckan.
Det jag ska lyckas med är att inte handla någon middagsmat(mer än till lördagskväll då vi står för grillmiddag i stugan).
Utmaningen har kommit till dels för att faktiskt spara in lite på matkontot men framför allt för att här gömmer sej en herrans massa mat i skåpen.

I går åt vi laxspätt med kall äggsås å ugnsrostade potatishalvor.
Å i dag blir det inget mindre än paella. :)

Å helt seriöst.
Alla dess ingredienser har jag hemma.
Så ni kanske förstår varför den här utmaningen behövs? :)

Av Lisa - 17 juni 2014 08:47

Sovmorron.
Gosiga pojkar som faktiskt hållit sams å lyssnat på vad jag sagt so far.

Leo har precis startat kaffet å i dag ska jag orka.

Hej tisdag.
Let's make this right!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards