Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 26 juni 2014

Av Lisa - 26 juni 2014 20:56

Det är väl så livet är?
Växlande?
Hur tufft det än är ibland.
Å hur många läxor man än får lära sej.
Å jag älskar å leva.
Det gör jag verkligen.

Har tagit ut mej rejält, med nya PB:n på alla vikter på cirklen(det du billi. det skulle du sett! :D).
Har lagat å ätit de smarriga "mackorna" på bilden ovan å nu avnjuter jag ett GOTT rosé å njuter av Ernst
(som förvisso imponerar föga i dag...).

:)

Å vi har haft en bra dag, förutom katastroferna på Ica å vädret då. :P

I morron tar vi nya tag, firar Martins födelsedag på kvällen å leker med Angelica å flickorna på dagen.

Puss på er! :)
Å tack för att ni finns där ute bakom era skärmar.
Love u! <3

Av Lisa - 26 juni 2014 20:55

Det är väl så livet är?
Växlande?
Hur tufft det än är ibland.
Å hur många läxor man än får lära sej.
Å jag älskar å leva.
Det gör jag verkligen.

[Bild]

Har tagit ut mej rejält, med nya PB:n på alla vikter på cirklen(det du billi. det skulle du sett! :D).
Har lagat å ätit de smarriga "mackorna" på bilden ovan å nu avnjuter jag ett GOTT rosé å njuter av Ernst
(som förvisso imponerar föga i dag...).

:)

Å vi har haft en bra dag, förutom katastroferna på Ica å vädret då. :P

I morron tar vi nya tag, firar Martins födelsedag på kvällen å leker med Angelica å flickorna på dagen.

Puss på er! :)
Å tack för att ni finns där ute bakom era skärmar.
Love u! <3

Av Lisa - 26 juni 2014 17:31

Är hypertidig men om en halvtimme är det dags å kriga lite igen. :)

Av Lisa - 26 juni 2014 15:57

Fördelen med sånt här väder på semestern?

Att man slipper gå ut i eländet! :)

Av Lisa - 26 juni 2014 14:41

Tända ljus i hela huset å hagelstormar i slutet av juni?
Nä ni.
Jag börjar lacka ur.

När jag som egentligen inte ens gillar värmen börjar fundera på å lägga minst hälften av vår lyxätarbudget åt sidan för å kunna resa till solen, då är det illa ställt med sommaren.

Jag vet att det inte blir ett dugg bättre av att nån av oss gnäll å klagar, men ändå.
Jag blir precis hyperstressad av tanken på en semester utan sommar.
Jag behöver liksom mina havsbad mer än nånsin i år.
Tänk om jag känner mej lika utmattad efter sju lediga veckor liksom? :(
Jag är livrädd för det för jag klarar inte av ett sånt här tufft år till.
Jag rår inte för det, men utrymmet för eftertänkte har fortfarande inte vuxit utan a-l-l-a motgångar(inklusive motivas avveckling av sin app?! :/) känns om en katastrof...

Med det sagt är det dags å stänga av modemet igen.
Åskan is back.

Å på tal om åska, är det så jag ser ut jämt?
Som ett åskmoln.
Hate it.

Jag måste rycka upp mej!

Av Lisa - 26 juni 2014 12:47

Ica.
Katastrof.
Värsta handlingen i mannaminne.

Krossade juicepaket.
Barn som gör tvärtemot.
Huvudvärk.
Energislut.

Å framför allt lipfärdig.
Hur länge ska detta vara? :(

Av Lisa - 26 juni 2014 10:42

Ni som hängt med mej länge vet att jag alltid har gillat att bjuda på middag.
Att ha huset fullt av vänner å fixa trerätters.
Visst, det har varit både stressigt å överdrivet många gånger, men det hade varit "jag".

Ända sen min vägg-krach(eller vad vi nu kallar det?) i vintras har jag prioriterat bort allt vad middagsbjudningar heter.
Jag har varken orkat fixa eller orkat umgås.
Det roliga har bara blivit jobbigt.

Jag hade hoppats att semestern skulle innebära catch-ups å nån slags väg tillbaka till det där roliga.
Men nä.
Jag känner ingen ork fortfarande.
Å sanningen å säga är det ju inte precis särskilt många som bjudit hem oss under våren här.
Visst.
Alla har fullt schema i vardagen å vem orkar med nån halvtrasig å trött krisare som vän.
Men ändå.

Jag är tjurig på nått vis även om det låter så.
Men jag är besviken.
På mej själv.

Undrar om jag nånsin kommer orka va social igen?

Av Lisa - 26 juni 2014 10:04

Ett riktigt gott rosé!
I
I
I
V

På sistone har jag haft lite otur med mina vininköp.
Förutom just vinet på bilden, som Martin förvisso köpt, har jag bara lyckats köpa smaklösa å för söta roséviner. :(
Jag tycker det är kul å prova nytt, men den här säsongen är jag inte särskilt imponerad av något rosé, ännu i allafall.

Nu undrar jag förståss om ni har några favoriter å tipsa mej om?
Jag gillar vin som smakar vin å inte saft. :)

Tipsa gärna om både boxar å flaskor å om ni möjligen har någon favorit bland röda viner som jag har missat, så släng med det också i tipsandet! :)

Det här är inget vin.
Men väl en häftig öl som smakar ingefära som Gustav å Elin hade med till stugan. :)
Riktigt god faktiskt, å en lite kul välkomstdrink om man tröttnat på bålvarianter(går det? :P) eller mousserande vin. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards