Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 10 juli 2014

Av Lisa - 10 juli 2014 22:22

Efter en lång å intensiv dag krävs nervarvning.
Å vad kan passa bättre än kvällens avsnitt av Ernst? :)

Vi har hunnit med ungefär en miljon grejer i dag, men jag har ändå inte känt mej stressad..?! :)

Sol å framför allt svalkande havsbad.
Får jag bara tillräckligt av det finns det harmoni i själen.
Hoppas bara jag kan få känslan att bestå även när hösten sätter stopp för mitt älskade badande.. :)

I morron kör vi på ett vinnande fredagskoncept.
Havet med familjen på förmiddagen.
Dubbelpass på Motiva med systern på eftermiddagen.
Å så avslutar vi med middag i hop med samma syster plus Daniel på kvällen. :)

Låter tipp-topp va? :)
Det tycker i allafall jag! :D

Kram å gonatt på er! <3

Är dom inte söta va? :)
Dexter å Jax.
Vår serie-katter. :P

Av Lisa - 10 juli 2014 21:50

En av tre(?!) kokboks-hyllor på övervåningen.
(Finns minst lika många i källaren...)

Något överfull?
Jotack.

Men ändå.
Fick presentkort på adlibris i dag.

Å ingen behöver väl fundera på vad som inhandlades? :)

Två nya kokböcker förståss! ;)

Av Lisa - 10 juli 2014 18:27

Tredje badet för dagen! ;)

Av Lisa - 10 juli 2014 16:56

Tur jag ska till havet efteråt! :)

Av Lisa - 10 juli 2014 12:30

I en vit påse i stället för brun låda idag. :)

Räkspett å tonfisk blev det i dag.
Men jag skulle kunna handla ihjäl mej där.
Är dock dåliga på fisk generellt, både på å köpa det å på att laga.
Det blir mest lax i olika former, men jag är bra sugen på å testa något nytt.
Äter ni mycket fisk?
Vilka?
Vad lagar ni?

Av Lisa - 10 juli 2014 08:38

Äntligen lite skördetid.
Sockerärtorna poppar fram för glatta livet nu.
:)

Hej på er.
I dag slog jag till på en smoothie redan till kaffet. :)
Här är ovanligt tyst för grabbarna är redan på Ica å införskaffar sej ny kakao för den började sina mitt i kladdkakebaket. :)
Martin har ju bestämt sej för att ha någon form av enkelt kalas för å fira sin födelsedag i dag.
Hans föräldrar å syster med familj kommer klockan ett.
De kommer bjudas på grillad korv å kladdkaka.
Lite lagom enkelt sådär. :)

Innan dess satsar vi dock på en repris från gårdagen, nämligen en sväng till Kollevik. :)
Å på hemväg där ifrån ska vi stanna till i fiskaffären å spana lite fort.
Förhoppningsvis har de färdiga räkspett att bara sköna på grillen som vi kan ha till vår Cesarsallad i kväll. :)

I kväll ska jag ju då äntligen träna också.
GRIT plyo är bokat.
Det är vidrigt jobbigt så jag vet egentligen inte vad jag tänkte på?
Kommer bli tuffare än tufft nu när jag slöat till mej ett par dagar också.
Men det ska bli skönt ändå. :)

Nu kommer familjen hem så nu blir det frukost! ;)

Ha en bra dag!
Kram å hej!

Av Lisa - 10 juli 2014 00:02

Efter en väldigt sommrig å bra semesterdag är det dags å bädda ner sej.
I morron ska här firas korvkakas för
Martin men innan dess hoppas vi på havsbad! :)
Kram å gonatt på er! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards