Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 11 juli 2014

Av Lisa - 11 juli 2014 22:10

Ja.
Jag har kommit av mej lite med bloggandet på semestern.
Minst sagt.

Men jag har det bra.
Det kan jag intyga. :)

Vi får stå ut med lite "on hold" just nu helt enkelt.

Hoppas ni gillar mej ändå. <3

Av Lisa - 11 juli 2014 13:55

"Mamma, har jag skrivit pirat här?"

Av Lisa - 11 juli 2014 13:49

Romansallad, halverade körsbärstomater, cesardressing.
Toppat med kanprigt bacon, stekt halloumi(tre peppar), grillad räkspett å grillad tonfisk.
:)

Godaste cesardressingen.

Mixa:
1 ägg
2,5 dl rapsolja
2 msk citronsaft
1 msk dijonsenap
1 vitlöksklyfta
1 msk vatten
0,5 msk vitvinsvinäger
(2 sardellfileéer)
Salt å peppar.

Tillsätt 1-2 finriven parmesan efter mixningen.

Av Lisa - 11 juli 2014 08:58

Fredagmorron å kaffe under klarblå himmel. :)
Det blåser lite men det njuter en värmekänslig som jag bara av. :)
Det skulle visst bli lite "sämre" väder i dag, men vi satsar på en stund vid havet i vilket fall.
Lutar åt Kollevik i dag också. :)

Annars har vi ju då planer för kvällen här också.
Stina å Daniel å Alva kommer på middag å grillbiblen har åkt fram igen.

Det blir kyckling med mexican marinade å en potatissallad med vinägrett med honung å riven parmesan som får smälta. :)

Å innan dess ska jag å Stina "njuta" av cxworks å spinning i värmen på gymmet. :)

Nu är det frukostdags.
All in i dag, med nybakade lc-scones å kokta eko-ägg som jag hämtat hos M å P. :)

Ha en bra fredag.
Vi hörs! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards