Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 24 juli 2014

Av Lisa - 24 juli 2014 08:11

You know the stroy.
Kaffe på trappan! :)

Klockan är bara åtta men jag är redan uppe å sitter ute å njuter av sommaren å funderar på om jag skulle kunna stå ut med en förmiddag utan bad?
Det känns som som att måste fixa lite hemomkring också, innan alla semesterveckor har gått.
Martin å barnen har nog inga problem med idéen, men frågan är som sagt om jag pallar? :)

I eftermiddag ska jag i vilket fall äntligen träna.
Herrejösses så efterlängtat å behövligt.
Jag har varit väldigt flitig även under semester faktiskt, både med träningen å med att inte överäta eller frossa(det är faktiskt sant. syndandet består av nån glass här å där, lite bröd å potatis å mest vin!)men jag kan härmed sticka håll på myten om att "bara man tränar kan man äta allt" eller åtminstone konstatera att det inte gäller mej.
Jag går upp i vikt, blir mer hungrig å sugen, får huvudvärk, blir på dåligt humör å känner mej tröttare å svullnare när jag äter kolhydrater fritt oavsett om jag tränar 3-4 gånger i veckan eller ej!

Det få va med dåligt samvete under den sista lediga veckan, å det får slinka ner både glass å potatis om det så är, men sen, sen ska jag hitta tillbaka till de vanor å den kropp jag faktiskt trivs med! :D
Å dessutom ska resterande av familjen sockerdetoxas för just nu skäms jag över vad mina barn får stoppa i sej. :/


Lite katt-sällskap är aldrig fel. <3

Nu ska jag servera barnen(å mej själv) lite frukost.
Sen tror jag banne mej att jag ska baka de där mazarinerna som familjen blivit lovade i ett par veckor! :)

Vi hörs senare! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards