Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juli 2014

Av Lisa - 30 juli 2014 11:47

Moln eller ej.
Är det 27 grader, då måste man bada! :)

Av Lisa - 30 juli 2014 10:37

Grå tapet istället för blå väv.
En låg vit säng med lådor istället för loftsäng.
Ny sänglampa.
En ny Kallax-hylla i stället för en silverfärgad Billy å en back-hylla.
Skrivbord å stol å skrivbordslampa.

Viggo's rum är färdigt! :)

Av Lisa - 30 juli 2014 08:24

"Som en dränkt katt"

Dexter var dygsur när han kom in i morse. Han måste ha tyckt att regnet var befriande å varit ute i det med flit.
Lilla gubben, han gillar inte värmen nått vidare.

Inget kaffe på trappan, men väl på altanen i skydd för det lilla regn som fortfarande droppar.
Jag hoppas för allt i världen strider blir mer, både av regn å åska, för shit vad varmt det är på nätterna.
Här har både katter å barn hållt låda så det blev inte särskilt mycket sömn alls.
Jag har ju helst fönstret öppet i sovrummet även på vintern med, så ni fattar ju vilken sovtemp jag trivs bäst med. ;)

Det verkar redan från start va en bättre dag i dag.
Barnen leker inne på Viggos rum å har faktiskt inte bråkat nått alla än.

Martin är å hämtar upp Daniel(som lämnat Stinas bil för däckbyte) så vi får lite frukostsällskap.
Jag var sugen på bacon å äggröra så det får det bli.
Å i dag ska jag äta bättre(igen) för det känns av att jag både åt potatismos å kex under gårdagen.
Förhoppningvis kan jag använda innesittarvädret till å ge mej förutsättningar på lc-kost-all-in fr.o.m Nästa vecka. Tänkte baka fröknäcken å steka köttbullar att lägga i frysen. ;)

Hoppas ni har en bra dag.
Vi hörs snart igen. :)

Av Lisa - 29 juli 2014 22:49

Världens bästa grannar var det! :)

Tänk vilken tur att vi flyttade just hit. <3

(Sen att vi förlorade ekebergslundsmästerskapen i volleyboll, det behöver vi inte tala högt om. :P)

Av Lisa - 29 juli 2014 20:09

Gratinerade havskräftor, wannabe-sushi å rosé! :)
För det var vi värda i dag!

Av Lisa - 29 juli 2014 18:11

Långasjön.
Efterlängtad svalka.

Så härligt. :)

Leo · Lisa · Martin · Vardag · Viggo
Av Lisa - 29 juli 2014 18:06

Långsjön.
Efterlängtad svalka.

[Bild]

Så skönt. ;)

Av Lisa - 29 juli 2014 16:16

Såhär man ut när man köpt svindyr spätta av en otillmötesgående kassörska i fiskaffären i ett försök att muntra upp sej men egentligen inte har en aning om hur dom ska filéas(vem lär mej detta med fisk? snälla?).

200 spänn åt skogen typ å jag håller på å smälta.

Den här dagen sa ni?
Det fortsätter gå åt h*lvete!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards