Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juli 2014

Av Lisa - 21 juli 2014 08:44

Här sitter jag.
Njuter av kaffe å att luften känns lite friskare denna morron.
:)

Barnen sov ganska så länge här i dag.
Viggo var uppe först, men då slumrade jag vidare å väntade in Leo som trippade upp kvart över åtta. :)

Morrongosiga brossor! <3

[Bild]

I dag har jag två bekymmer.
Dels så gick Martins tandläkartid inte å ändra så stugtripen kan inte äga rum som planerat.
Frågan är om vi åker upp i morron då i stället å stannar till onsdagkväll eller skjuter på alltihop till nästa vecka?
Gustav ska ju dit onsdag-torsdag å det var ju lite det vi vill pricka in.

Bekymmer nummer två finns i min mun.
Jag är svullen å öm på vänstra sida av gommen så till den grad att det spänner på utsidan av käken, upp till örat å hårfästet. :(
Jag brukar inte pipa över smärta, men att ha ont i munnen just är bara så vidrigt. :(
Hoppas det går över, annars får jag med uppsöka tandvården.

Anyway.

I dag blir det förmiddagsbad vid sjön å bad å grillmiddag vid havet eftermiddag! :)

Å semester då va.
2 veckor to go! :)

Av Lisa - 20 juli 2014 23:41

Haaaavet.
24 grader i dag.
I vattnet alltså.
Jag har klagat förhållandevis lite på värmen denna sommaren(även fast jag egentligen inte alls tål denna hetta) men nu är det dags, för jag gillar svalkande bad, å det är det knappt längre. :P


Sista avsnittet av Dexter ja.
Precis vad jag förväntat mej faktiskt, å inte alls så svårt å hantera som jag trodde. :)
Det fick följas av ett avsnitt OitB.
Vi velande en stund, då vi är i fas med flera serier(finns nya avsnitt av både VD å true blood), men det föll på kvinnofängelse-intriger just i kväll. :)

Nu ska jag krypa ner i sängen.
I morron satsar vi på bad(såklart) å grill vid havet med Stina å Daniel på eftermiddagen! :)

Kram å gonatt! :)

Av Lisa - 20 juli 2014 21:40

Det är ju ganska uppenbart hur mycket jag tycker om tv-serien Dexter. (Katten är ju döpt efter huvudpersonen ffs! :P)

Nu är det evigheter sen vi skulle sett klart säsong 8 å gjorde så, sånär som på sista avsnittet som inte funkade just då.

Sen dess har jag tvärvägrar å se det.
Separationsångesten är för stark(jo jag är störd!) å jag vill inte att det ska va slut för alltid.

Men i kväll.
I kväll smäller det! :D

Av Lisa - 20 juli 2014 20:02

Hemmagjord pizza a la lchf.

Världsgott O-C-H nyttigt! :)

Av Lisa - 20 juli 2014 15:38

Tänk om jag inte tagit föräldraledigt..?
Då skulle jag börjat jobba i morron.
Hugha. Hemska tanke.
Att få två lediga veckor till i hop med familjen är värt mer än alla pengar i världen! :)

Vi är hemkomna från stranden. (Inte mitt beslut å åka hem, men alla de andra tre hade tröttnat. :P).
Vilar en stund i skuggan innan jag ska fixa (lc-)pizzadeg å packa min väska. :)
Ska body pumpa vid sex sen å äta efteråt så det passa utmärkt å kunna förbereda lite. ;D
Det hade varit hemskt skönt å återfinna lite karaktär nu under de sista semesterveckorna, å åtminstone hitta tillbaka till vardagstänket gällande maten.
Men det kommer kanske automatiskt sen när verkligheten väl kallar igen?

Veckan som kommer var tanken att vi skulle spendera några nätter i stugan tillsammans med Gustav.
Men det visade sej krocka med en tandläkartid för Martins del så vi får se hur det slutar.

Vi är i vilket fall lediga ännu lite till.
Tillsammans.

Av Lisa - 20 juli 2014 12:00

Sommar-lunch på stranden. :)


Familjen Arvidsson hänger i Kollevik i dag. :)

Av Lisa - 20 juli 2014 10:15

Jag har inte glömt er.
Telefonen har bara varit på laddning å jag ränner runt å snabbstädar å packar badväskor inför en dag i Kollevik. :)

Vi hörs därifrån sen! :)

Av Lisa - 19 juli 2014 21:00

I dag frossar vi på Ekebergslundsvägen 6.
Trerätters tillsammans med Gustav å Elin. ;)
Inte dumt precis! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards