Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 22 augusti 2014

Av Lisa - 22 augusti 2014 23:11

Efterrätten med då förståss.
Lingonpanacotta.
Den godaste varianten. :)

Har bäddat ner mej i min säng som vittnar om att en sjukling har huserat här hela dagen. Rån-smulor å platta kuddar överallt. :)
Jag tänker trotsa tröttheten å ge mej på ett avsnitt av Glee(där det är jul. Nu igen?!), det är ju ändå fredag. :)

Det lutar åt att vi faktiskt tar oss en sväng till paradiset i morron.
Om nu inte Viggo är sämre vill säga.

I vilket fall blir det ingen stress.
Vi känner efter, kollar väderapparna å avgör sen vad vi känner för. :)

Nu säger jag gonatt till er å ägnar mej åt juliga körsånger! :)

Trevlig helg! ;)

Av Lisa - 22 augusti 2014 19:32

Kålrabbigratäng, marinerad fläskfilé å rödvinssås! :)

Av Lisa - 22 augusti 2014 18:02

Räkcocktail Maxim.
Enkelt, lyxigt å gott! :)

(Recept finns här på bloggen, sök på räkcocktal Maxim bara! :))

Av Lisa - 22 augusti 2014 13:50

Jag är svag för Rioja-viner å tyckte såklart att vinet vi drack på Eriksberg var toppen. :)

(Magiska glas dessutom)


Det var länge sen jag köpte något sådär riktigt gott vin dock.
Har mest blivit Box-viner(som förvisso också är goda) å otaliga bottennapp inom rosé-genren under sommaren.

Men nu är det väl officiellt höst, å suget efter goda rödviner kickar in.
Viner som passar till "varmare mat" som gratänger, grytor å sånt.
Eller för den delen till fredagapizzan eller skaldjur.

Hit me! :)
Var har ni för favoriter?
Vilka viner bör vi testa?

(Gärna vita å mousserande också. :D)

Av Lisa - 22 augusti 2014 11:56

Viggo är fortfarande feberdäckad å har inte lämnat sängen alls i dag.

Leo är egentligen pigg som en nötkärna, men ligger gärna i sängen å myser ändå.
Jag har också legat där en stund, men börjar bli rastlös å tänker ge mej i kast med ett rens av Leo garderob. :)

Å så ska jag laga mat som sagt.
Trerätters.
Räkcocktail Maxim.
Helstekt marinerad fläskfilé med kålrabbigratäng å rödvinssås.
Å nån form av pannacotta till efterrätt! :)

Mina älskade kettlar planerar jag också att damma av.
För lite träning denna veckan, men först i dag känner jag lust till det! :)

En hemmafredag var det.
Helt okej för min del. :)

Av Lisa - 22 augusti 2014 11:05

Har jag sagt att jag älskar mattidningar? :)

Av Lisa - 22 augusti 2014 09:35

Om man blir piggare å om man ändå inte riskerar att smitta andra...

Då kanske det kan kvitta var man kurerar sej nånstans? :)

Av Lisa - 22 augusti 2014 09:06

Den osminkade tröttheten.
Jag får försöka leva på det faktum att jag vid tre tillfällen den senaste veckan blivit misstagen för å va 21, 23 å högst 25. :P
Själv tycker jag att jag ser äldre ut för varje dag som går...

Viggo's feber hänger i så det blir en chill dag å helg för vår del.
Stackarn har ont i sin hals också, men vi får hoppas att det inte är något som kräver behandling nu när det är helg å allt.
Lite trist är det förståss att ställa in morrondagens kräftskiva, men det kommer fler chanser. :)

Jag tänker spendera så mycket tid jag bara kan i köket.
Det känns som jag knappt lagat mat sen vi började jobba igen å abstinensen är ett faktum. :)

Jag börjar redan nu.
Bacon, äggröra, lchf-scones å så varm choklad till sjuklingen. <3

Sjukstuga eller ej, att ha en tredagarsledighet framför sej, det är lycka det! :D

Hoppas ni får en bra dag! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards